VT1: Massa snelste ondanks crash
- Gepubliceerd op 04 jul 2008 12:40
-
19
- Door: Jules van der Leeuw
Na 57 minuten werd de trainingssessie stilgelegd: Felipe Massa ging in Stowe hard van de baan en gleed met de achterkant van zijn Ferrari in de bandenstapels. Kort daarvoor had Fernando Alonso zijn Renault op datzelfde punt met een geplofte motor aan de kant gezet en legde hierbij een oliespoor op de ideale lijn. Massa kon ongedeerd uitstappen. Kort daarvoor was Timo Glock ook kort van de baan geschoten in zijn Toyota.
Nadat een laagje cementpoeder op het oliespoor was gelegd kon de training na achttien minuten worden hervat. De baanomstandigheden werden echter niet meer zo goed als in het begin van de training. Toch lukte het de twee McLaren-coureurs om na het ongeval van Massa hun tijden nog iets aan te scherpen. Kovalainen moest een snelle run afbreken omdat Giancarlo Fisichella hem de weg versperde in het Complex. De Force India-coureur, hersteld van zijn crash van afgelopen week, was kwam terug de baan op na een uitstapje op het gravel.
Robert Kubica was not amused toen de sessie werd stilgelegd: hij zat net in zijn tweede vliegende ronde toen rode vlaggen werden gezwaaid wegens Massas schuiver. Ondanks motorpech staat Fernando Alonso nog zesde, vlak voor teamgenoot Nelsinho Piquet (achtste). Toekomstig pensionaris David Coulthard eindigt voorlopig op plek negen, vlak voor Nico Rosberg in zijn Williams.
Om 15:00 uur staat de tweede vrije training gepland.
Trending nieuws
-
Jos Verstappen rekent af met Max-geruchten: "Ralf Schumacher zit er weer naast"
Jos Verstappen heeft eigenhandig afgerekend met de beweringen van Ralf Schumacher. Volgens de broer van racelegende M...
17 jun 2026 16:09 -
Manager Verstappen reageert op geruchten over F1-toekomst
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing ver wil gaan om Max Verstappen te behouden. In de Duitse media wordt ...
17 jun 2026 15:24 -
FIA reageert op felle kritiek op nieuwe F1-regels
FIA-kopstuk Nikolas Tombazis kan zich niet vinden in alle kritiek op de nieuwe motorregels. Fans en coureurs reageerd...
17 jun 2026 17:22 -
FIA deelt belangrijk nieuws over Mercedes-beroep
De FIA heeft informatie gedeeld over de right to review van Mercedes tegen het terugdraaien van de tijdstraffen van P...
17 jun 2026 16:46 -
Tsunoda voltooit Red Bull-test: "Alsof ik nooit weggeweest ben"
Yuki Tsunoda heeft dinsdag voor het eerst dit seizoen opnieuw getest voor Red Bull Racing. De Japanse reservecoureur ...
17 jun 2026 18:06
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.698 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.341 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 178
Wat belachelijk dat er geen gele of olievlag te zien was na het opblazen van Alonso\'s motor. Rijders komen daar op topsnelheid aan! Natuurlijk ook een taak van het team om dit te zeggen, maar het zag er niet naar uit dat Massa enig idee had wat er allemaal aan de hand was in die bocht. Jammer voor hem, mooie snelste tijd nog, hopelijk is hij er vanmiddag weer bij.
Posts: 7.177
Toch netjes van hem maar wel heel dicht achter hem zeg die 2 mclaren\'s zo....
EN force india... ja.... mmm we zullen zien of ze iets kunnen bij deze tijden lijkt het niet zo maar het is pas vrijdag..
Posts: 40
Massa Goed gedaan in maar 8 rondjes kijken, of die er straks ook is. Weet iemand of je in een reservewagen mag rijden ongestraft ??
Veder mclaren zeker goed er bij Alonso ook zeker
Posts: 1.748
volgens mij niet en als het niet klopt verbeter me
Posts: 7.177
volgens mijw el.
Oh en Vettel heeft het ook goed gedaan.
Hij rijd tot nu toe toch the champ car kampioen eruit. En die heeft zijn punten alleen van de pech race in australie waar bijna iedereen uitviel.
nelson ook netjes
Posts: 1.748
Ik heb zonet Massa crash het was zeker niet zijn fout hij verloor grip en spinde en crashte vervolgens keihard ik denk dat hij in een reserve auto gaat rijden ben ik bang
Posts: 985
Reservewagens bestaan niet meer.
Er is vorige week getest, dus het is niet vreemd coureurs met weinig ronden ook al meteen snelle ronden rijden.
Wat me wel opviel is dat Massa zijn handjes aan het stuur hield. Ook al ging hij achterstevoren de banden in.
Posts: 7.177
Jah dat is waar ook.
Maar ze moeten hun handen aan het stuur houden. Dat is ook in de training geweest
Posts: 5.746
Handen AAN het stuur? En wat is ook in de training geweest??? Dit is echt onbegrijpelijk commentaar.
Posts: 7.177
Afgelopen jaar was op RTL bij dat voorprogramma toen hamilton was gecrasht in Duitsland. Toen hadden ze het er over en zeiden ze: waarom houd hij ze handen aan het stuur? ze zeiden: "dat krijg je als een deel van je training mee, dat je je handen aan het stuur moet houden." Dit is misschien omdat ze dan niet mer hun hoofd keihard tegen de voorkant knallen ofzo, ik weet het niet maar dat zeiden ze.
Posts: 1.748
hoe doen ze dat dan want die auto van massa is zwaar beschadigd aan de achterkant en dat deed hamilton ook toen hij in bahrein crashte vind toch knap dat ze hun handen aan het stuur kunt houden terwijl ze keihard crashen
Posts: 1.748
opmerkelijk dat McLaren en Ferrari de enige 2 teams zijn die in de 1:19 rijden Kubica\'s tijd is 1:20.367 dat is toch ruim langzamer dan ferrari en McLaren ik denk dat BMW de 3e startrij gaat vullen de 1e plek zal waarschijnlijk gaan tussen Hamilton,Massa,Kovalanen en Raikkonen (in die volgorde dus Hamilton favo voor p1 dan Massa etc.)
Posts: 5.746
Ik denk persoonlijk dat Kovalainen pole position pakt...
Posts: 985
Van wie moeten ze hun handen aan het stuur houden? Je breekt zo iets in je pols als je ergens in klapt en de wielen krijgen een ruk.
Posts: 106
De coureurs moeten juist hun handen van het stuur halen bij een crash. Doen ze dit niet worden ze verplicht om een onderzoek uit te laten voeren in een ziekenhuis. Lees de artikelen maar eens over de crash van Fisichella.
Posts: 7.177
Ja dat heb ik gelezen maar dit is vorig jaar als nderwerp geweest bij rtl gp toen hmilton een crash had. Toen vroegen ze zich af waarom en toen zeiden ze dus dat ze dat bij een training kregen
Posts: 5.746
Tsja RTL GP, hecht weinig waarde aan dat programma...
Posts: 5.746
BTW heb Schumacher en trouwens andere courreurs ook, bijna altijd de handan van het stuur af zien halen vlak voor de impact.
Posts: 11.414
Ik heb Barichello wel eens zijn handen voor zijn hoofd zien houden. Niet echt bijster verstandig.