Kubica heeft geen angst voor terugkeer op Montreal
- Gepubliceerd op 30 mei 2008 10:01
-
8
- Door: Rob Veenstra
Kubica: Ik hoef nergens mee om te gaan, ik denk nooit aan dat ongeval. We gaan naar Canada, wat een van mijn favoriete circuits is. Iedereen weet wat er in 2007 is gebeurd, maar dat vormt voor mij geen probleem. Het is al een jaar geleden. Sindsdien heb ik gewoon geracet zonder aan dat ongeluk te denken en dat ging me goed af. In Formule 1 en autosport bestaan nu eenmaal risicos, maar ik heb geen negatieve gevoelens bij de race in Canada. Ik ga erheen om, net zoals bij elke andere Grand Prix, zoveel mogelijk punten te scoren.
En op de vraag of het zware ongeluk iets in zijn leven veranderd heeft, antwoordde de nuchtere Pool: Nee.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
'Alonso blijft in Formule 1: Spanjaard mikt op langer Aston Martin-verblijf'
Fernando Alonso mag dan inmiddels 44 jaar zijn en worstelen met een Aston Martin die zelden meedoet om de voorste pos...
24 jun 2026 15:24 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09 -
Hamilton verklaart Ferrari-comeback: "Mijn fans hebben mij gered"
Lewis Hamilton heeft zich na een uiterst moeizaam debuutjaar bij Ferrari volledig teruggevochten in de Formule 1. De ...
24 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 7.177
Ik weet niet ik zou hier veel commentaar op krijgen dat weet ik nu al ik vind hem goed hoor daar niet van maar volgens mij gaat hij een beetje hoog in zijn pet zitten (zichzelf goed vinden) Hou ik niet echt van mijn mening he;)
Posts: 320
Ieder mag vinden wat hij wil. Alleen kan ik uit deze tekst echt totaal niks vinden waar staat dat hij zichzelf goed vindt. Maar wellicht bedoel je niet iets uit deze tekst maar doel je op andere sites/uitspraken.
In ieder geval zullen de uitspraken toenemen naarmate de successen komen. Dat is logisch en dat mag ook. als je een Ferrari verslagen hebt dan mag je na de race best zeggen dat je fantastisch gereden hebt en dat je met de besten mee kan.
Kubica heeft zich jaren lang omhoog moeten werken zonder echte sponsors te hebben. Hij staat nu waar hij staat dankzij talent en wilskracht en dat is toch gewoon heel erg knap.
Hij heeft veel zelfvertrouwen, rijdt ijzersterk en profileert zich zodanig dat andere coureurs bij voorbaat al rekening met hem houden maar arrogantie heb ik totaal niet waargenomen.
Posts: 368
Jermaine, ik denk dat je verkeerd begrijpt wat Kubica bedoelde.
Volgens mij bedoelt hij te zeggen dat het voor hem geen probleem was om te racen zonder eraan te denken oftewel hij heeft het een plekje kunnen geven zodat het hele ongeluk niet eens meer bij hem opkomt tijdens het racen.
Vriendelijke groet Benz
Posts: 7.177
Ik snap wel wat ie bedoeld maar ook omdat hij pas zei dat ie geen voldoening haalt om zijn teamgenoot te verslaan enz.. ik weet niet.. Bedoel zeg maar niet verkeerd
Posts: 5.746
Ik kan jullie een ding vertellen: Polen hebben het over het algemeen niet \'hoog in hun pet zitten\'. Ze zullen zichzelf in ieder geval niet gauw omgoog praten. Ik weet waarover ik praat want ik woon en werk in Polen. Robert is ook in de meeste interviews eerder bescheiden. Het feit dat het hem \'geen voldoening geeft als hij Heidfeld verslaat\' omdat hij iedreeen wil verslaan, toont eerder een grote ambitie dan arrogantie.
Posts: 7.177
Ja zit wat in maar ik weet niet.. Het lijkt soms een beetje zo de laatste tijd ik weet neitw e zullen zien;) Ik vind hem in iedergeval echt een goeie rijder
Posts: 1.966
Okay Jermaine, nu kom ik he...
Kubica is gewoonweg nuchter en kalm...Dit lijkt misschien arrogantie, maar op dit moment heb je het gewoon mis...Je kunt arrogantie beter herkennen in uitspraken als (ik weet dat je dit niet wil horen :) ) \"ik reed de race als Senna\" van heer Hamilton.En zo heb je ook weer de \"onverschilligheid\" van Kimi...Niet negatief, gewoon anders...En juist dat maakt die mensen en de sport zo mooi!
Posts: 7.177
Hahaha maakt niet uit had het ookw el verwacht dat ik commentaar erop zou krijgen niet erg;)
Oh mij maakt niet uit wat ik hoor. En ik vind het een goeie corour alleen hoop ik niet dat het de verkeerde kant opraait van arro... Dat is wel bij Alonso gebeurd zeg maar. Maar heb niks tegen hem;)