Vettel hoopt dat het geluk in Turkije wel aan zijn zijde is
- Gepubliceerd op 07 mei 2008 15:20
-
5
- Door: Rob Veenstra
Vettel: Normaal gesproken geloof ik niet in pech en geluk, ik geloof in hard werken. We hebben veel arbeid geleverd in de wintermaanden en tijdens de eerste vier Grands Prix, maar we hebben er nog geen resultaat voor terug gekregen. Blijkbaar moeten we nog even geduld hebben voordat we beloond worden. In Barcelona was ik woedend en gooide ik er een paar scheldwoorden uit. Maar wat kon ik eraan doen?
Het was een hele domme actie van Sutil. Hij ging met zijn hele auto door het gras en spinde naar de buitenkant van de bocht. Ik probeerde nog binnendoor te gaan en ik remde zo hard als ik kon. Jammer genoeg werd ik van achteren geraakt, waardoor ik tegen de auto van Stuil knalde. Takuma Sato gaf me dat zetje, maar daar kon hij niks aan doen. Hij reed achter me, hij kon onmogelijk zien wat er voor me gebeurde.
Het wordt moeilijk in Turkije zonder de nieuwe auto, maar we gaan ons best doen. Ik hou van het circuit van Istanbul, maar als team krijgen we het steeds moeilijker. We starten van posities waar je altijd risico hebt dat je wat raakt. Gedeeltelijk zijn we zelf dus verantwoordelijk voor de situatie. Als je ver van achteren begint aan een race is het moeilijker om de eerste ronde te overleven.
Trending nieuws
-
McLaren wijst tijdelijke vervanger van Norris aan
Regerend Formule 2-kampioen Leonardo Fornaroli maakt aanstaande vrijdag zijn debuut in een officiële F1-sessie. ...
09 jun 2026 19:26 -
Duitse media weet meer: 'Verstappen heeft beperkte opties als hij Red Bull verlaat'
De toekomst van Max Verstappen blijft één van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1. De Nederl...
10 jun 2026 07:36 -
Russell en Mercedes met de grond gelijkgemaakt: "Formule 1-onwaardig"
Mercedes kende in Monaco een weekend met twee gezichten. Terwijl Andrea Kimi Antonelli opnieuw naar de overwinning sn...
10 jun 2026 08:48 -
McLaren diep in de problemen: zelfs Aston Martin doet het beter
Het team van McLaren heeft een pijnlijke start van het seizoen achter de rug. De Britse renstal kampt met veel proble...
10 jun 2026 08:11 -
FIA geeft update over protest van Alpine
De FIA heeft een update gegeven over de right to review die door Alpine is ingediend na afloop van de Grand Prix...
09 jun 2026 19:12
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land Duitsland
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Scuderia Toro Rosso
- Basis Faenza, Italië
- Daniel Ricciardo 3
- Pierre Gasly 10
- Pierre Gasly 10
- Pierre Gasly 10
- Sebastian Vettel 15
- Daniel Ricciardo 16
- Jean-Eric Vergne 17
- Jean-Eric Vergne 18
- Daniel Ricciardo 19
- Sebastian Vettel 19
- Nyck de Vries 21
- Yuki Tsunoda 22
- Alexander Albon 23
- Jean-Eric Vergne 25
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Brendon Hartley 28
- Max Verstappen 33
- Liam Lawson 40
- Carlos Sainz jr 55
94.365 reacties op Scuderia Toro Rosso
46 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Scuderia Toro Rosso

Reacties (5)
Login om te reagerenfelix50
Posts: 5.792
ach Vettel je hebt nu je mond vol van rijders die jou uit de race reden maar wat doe je met jij eigen fouten want jij hebt er ook genoeg uitgebotst.Vettel is een geweldige rijder alleen te wild en daarom gebeurt dit hij heeft een beetje CC trekjes
Ramshoek
Posts: 1.016
Vettel word nu nog gezien als het aanstormend wonderkind van de F1 en wordt daarbij in verband gebracht met meerdere grotere teams: RedBull Racing, BMW, Ferrari.
Vettel heeft dit jaar echter nog niet zoveel (kunnen?) laten zien en dat wordt nu toch wel tijd. Collega Bourdais lijkt aardig op stoom te komen qua snelheid. Racen kon de Fransoos sowieso al.
Vettel moet dus serieus aan de bak wil hij niet last krijgen van het \'Sutil Syndroom\' > marktwaarde van 40 miljoen naar 40 duppies.
Jermaine
Posts: 7.176
Felix:
Ok jij eerst: Hij heeft tot nu toe nog niet kunnen finishen doordat hij problemen had met de auto. Daarnaast wordt hij ook gebeukt soor sutil. DIt heeft dus niks te maken met Vettel zelf en ook niet met hoe hij reed. Het gaat erom dat hij nu niet kan rijden omdat hij telkens wat heeft met zijn wagen (techin problemen) of dat hij eruit gebeukt wordt. Waar kijk jij F1?
@ Ramshoek:
Sutil met vettel vergelijken niet doen! Sutil komt niet aan zijn level, laten we het zo zeggen sutil beukt hem eruit hij wordt er met 1 seconde uitgereden door zijn teamgenoot dit heeft vettel niet. En daarnaast kan vettel er niks aan doen dat zijn wagen het niet haalt dus leg de schuld ook niet bij hem.
felix50
Posts: 5.792
Ik weet niet of je alle race`s hebt gezien maar Vettel kan er zelf ook wel wat van het is echt niet alleen de schuld van een ander Jermaine
Jermaine
Posts: 7.176
Oh ja sorry dat een motor kapot gaat of dat iemand op hem inrijd of da hij allemaal andere rare dingen met de wagen heeft komt door hem eigenlijk ook wle logies hoor!! niet dus... deze jongen heeft er niks mee te maken dta hij tot nu toe nog niet de finish heeft bereikt! Jullie geven commentaar maar met echt jullie hebben van een kant gekeken wat nergens opslaat en eigenlijk gewoon totaal niet klopt... jullie denken dat et zijn schuld is bijv.