Coulthard gefrustreerd door zijn vele botsingen
- Gepubliceerd op 21 apr 2008 10:46
-
6
- Door: Rob Veenstra
Het is wel een beetje confronterend dat ik bij veel ongelukken betrokken ben, begint de Schot. In Bahrein probeerde ik uit de problemen van de eerste bocht te blijven, maar ik belandde er juist middenin. Volgens mij raakte Sutil me links van achteren, waardoor ik tegen mijn voorganger op reed. Gevolgen: een lekke band en een kapotte wing end plate. Daarna ging ik nog wheelbangend door de volgende bochten.
Het is echt verbazend om te zien hoe de achterste jongens knokken, terwijl ze weten dat ze geen punten gaan scoren. Ik weet niet met welke van de 'Stupid Aguris' ik wiel aan wiel door bocht 6 ging, maar hij wilde niet afgeven. Dus ik zette mijn auto er gewoon in en duwde hem van de baan. Op een gegeven moment moet je gewoon je verlies nemen.
Het incident met Jenson zag er op televisie heel anders uit dan hoe ik het beleefde. Het leek erop dat ik een momentje had gehad in de bocht ervoor en daardoor aan de binnenkant bleef, maar daar had ik al voor gekozen omdat hij me er een paar ronden eerder al geprobeerd had in te halen, maar toen te ver doorschoot. Ik hield gewoon de binnenste lijn en had me gericht op die bocht. Het stelt me teleur dat ik steeds in dit soort incidenten betrokken raak.
Trending nieuws
-
Uitslag F1-race Monaco op losse schroeven: zware straffen dreigen
De uitslag van de Grand Prix van Monaco ligt nog lang niet vast. Tijdens de race draaiden de stewards overuren en wer...
07 jun 2026 18:08 -
Hadjar vecht zich ondanks technische problemen naar eerste Red Bull-podium
Isack Hadjar is als derde geëindigd tijdens de Grand Prix van Monaco en heeft daarmee zijn allereerste podium al...
07 jun 2026 18:05 -
Antonelli glunder na nieuwe zegetocht: "Werk nog niet gedaan"
Andrea Kimi Antonelli is de nieuwe koning van Monaco. Hij hield vandaag zijn hoofd koel in de extreme chaos in de str...
07 jun 2026 17:54 -
Verstappen diep teleurgesteld: "Dit is klote"
Max Verstappen beleefde vandaag een nachtmerrie in Monaco. Hij startte op de tweede plaats, maar kwam door motorprobl...
07 jun 2026 18:26 -
Gefrustreerde Russell haalt uit na zware straf in Monaco: "Dit klopt niet"
George Russell is door meerdere straffen als veertiende geëindigd tijdens de Grand Prix van Monaco. De Brit reed...
07 jun 2026 19:08
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Force India
- Basis Silverstone, India
- Sergio Perez 11
- Sergio Perez 11
- Nico Hülkenberg 12
- Adrian Sutil 14
- Adrian Sutil 15
- Lance Stroll 18
- Adrian Sutil 20
- Nico Hülkenberg 27
- Nico Hülkenberg 27
- Esteban Ocon 31
- Esteban Ocon 31
96.021 reacties op Force India
8 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Force India

Reacties (6)
Login om te reagerenbokito
Posts: 195
Wat is het probleem? Wees wat minder gefrustreerd en wat meer gefocust op goed racen dat scheelt 100%. En eindelijk erkennen dat je niet meer bent wat je ooit was kan ook helpen. Ik denk dat als Vettel naar Redbull gaat DC de eerste is op de schop stoel.
patrickl
Posts: 11.414
Stoicijns op de lijn blijven zitten als een auto veel harder aan komt zetten is wel vragen om ongelukken, maar uiteindelijk inderdaad technisch gezien niet zijn fout. Wat mij betreft is het wel gevaarlijk gedrag als hij zelfs zegt dat hij expres niet in zijn spiegels kijkt.
Dat Button als een dwaas aan komt beuken en er dan geen gat is, is natuurlijk volledig aan Button toe te rekenen. Beetje hetzelfde als die aanrijding met Massa. Coulthard zit al op de lijn en dan gooien ze hun auto er nog tussen en zijn dan verbaasd dat \"de lijn\" geen ruimte laat voor een auto aan de binnenkant.
Steff
Posts: 405
Het probleem is, bokito, dat als je in de eerste drie races een ongeluk hebt je de volgende keer sneller in een negatief beeld word weergegeven dan het misschien is. Een oordeel is gemakkelijk gegeven aan iemand die al vaker de fout in is gegaan of de dupe was van iemand anders.
Over de botsingen zelf, tja ik denk dat het altijd gewoon te snel gaat om weer te reageren. Ook al ben je zo ervaren als D.C. het blijft een vreselijk snelle sport met relatief weinig zicht.
bokito
Posts: 195
Steff ts niet alleen de eerste 3 races. Vorig jaar was DC ook meer dan te vaak betrokken bij al dan niet heel erg domme ongelukken. De ergste waren wel die waarbij hij zelf riep dat zulke dingen erg gevaarlijk zijn en ze dan precies zo veroorzaakt.
felix50
Posts: 5.792
bokito ben het helemaal eens met je want CC is iedere keer betrokken bij botsingen en niet de kleinste .dat hij nu andere de schuld geeft zie je hoe hij dekt volgens mij denk die man echt dat iedereen maar aan de kant moet gaan omdat hij CC is.hij red het gewoon niet en is ook gefrustreert en daarom moet hij met pensioen.de jongere rijden hem om de oren en natuurlijk is dat niet leuk als je de bocht in moet met een aguiri naast je maar dat zegt meer over CC als de aguiri vind ik.Om dan iemand van de baan te drukken alleen daarom moet hij al geschorts worden, onsympatiek en arrogant weg met die loser
felix50
Posts: 5.792
Wat denk CC dat de andere die eruit gebotst zijn door hem niet gefrustreert zijn dat ie het zelf doet oke maar hij ontneemt andere ook van kanzen maar dat interesseert CC niet