Vettel verlaat Jerez na tegenvallende eerste test
- Gepubliceerd op 29 jan 2014 16:37
-
10
- Door: Jeroen Jonkers
De eerste testdagen met de nieuwe V6-turbomotoren zaten vol met problemen en na slechts een handvol ronden op dinsdag, pakte het team van Red Bull de spullen woensdagmiddag vroeg in na een 'Renault energie-opslag probleem'. Toro Rosso en Caterham, ook teams met Renault-motoren, schijnen eveneens problemen te ondervinden. Zo bevestigde Christian Horner, teambaas van Red Bull-Racing, dat zusterteam Toro Rosso op dinsdag met dezelfde problemen kampte als de kampioenen op woensdag.
Tot op heden zijn de Mercedes-aangedreven auto's het meest productief. Zo hebben Jenson Button (McLaren), Nico Rosberg (Mercedes), Valtteri Bottas (Williams) en Sergio Perez (Force India) allemaal al flink wat ronden op hun naam staan, terwijl Sebastian Vettel na slechts elf ronden een einde zag komen aan zijn testweek.
"Het was te verwachten dat er een gebrek aan ronden zou zijn," vertelde ontwerper Adrian Newey, wanneer gevraagd naar de gigantische reglementswijzigingen. Newey gaf toe dat zijn team vorig jaar wellicht eerder de focus had moeten verleggen naar 2014, in plaats van doorgaan met het ontwikkelen van de RB9: Achteraf gezien hadden we het ons misschien kunnen veroorloven om iets eerder te stoppen met het doorontwikkelen van de auto. Dat wisten we destijds echter niet en dus bleven we werken aan de auto en hadden we minder tijd voor de RB10."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (10)
Login om te reagerenPosts: 898
groot gelijk hij heeft wel wat anders te doen dan zich te ergeren en zo te zien heeft renault het nog lang niet opgelost en daarnaast is riccardio er ook nog...
Posts: 202
Natuurlijk en in Australië staan ze weer vooraan dus het zal wel weer bla bla bla zijn
Posts: 5.875
Zeg dan gewoon niets!!!!, wat een onzin je ziet toch dat de Renault aangedreven auto's flinke problemen hebben. Meer staat hier boven niet.
Posts: 202
Ik bepaal zelf wel wat ik zeg.
Ik zeg toch ook niet dat er niets is, ik doelde meer op het feit over het verleggen van de aandacht van de auto van 2013 naar die van 2014.
RENAULT = Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd
Posts: 9.176
Orgineel heer kaneel :-(
Posts: 1.332
Wel een kern van waarhaad wat Cinamon zegt. RBR blaast altijd hoog van de toren qua problemen, moeilijke races e.d. maar uiteindelijk rijden ze altijd vooraan en gaat het ze fluitend af. Vorig jaar hadden ze ook moeilijke tests, hoop problemen qua banden blabla maar ze reden gewoon vooraan en wonnen met 2vingers in de neus het WK.
Posts: 1.278
Het blijft koffiedik kijken. Het is duidelijk dat de Renault motoren problemen hebben, maar je weet niet hoe snel dat te verhelpen valt. Als er niets fundamenteel mis is met die motor, kunnen die zo maar volgende week weer op een rolletje lopen.
En de aërodynamische voorsprong en mechanische downforce die Red Bull de afgelopen jaren had, zijn ze ook niet ineens kwijt. Dus even afwachten voor we Red Bull afschrijven.
Posts: 7.320
Nou, toch wel n deel. De kracht vd RB zat m vooral in t subliem sturen vd uitlaatgassen langs de achtervleugels. Dit voordeel zijn ze gewoon kwijt. Simpel. En als de Renault een zwakkere schakel blijkt, dan is t n mcl, ferrari of mercedescoureur die wk wordt, met lotus als mega vraagteken.
Natuurlijk is dit gezegd vanuit de huidige situatie. Morgen kan alles anders zijn maar ik ben blij met deze slechte start vd RB.
Posts: 2.323
waarom zou als de renault bij rbr een zwakke schakel is lotus opeens een vraagteken kunnen zijn of ze kampioen worden?die rijden ook met renault... verder zou bijv een williams ook gwn kampioen kunnen worden... iedereen rijd met zowat compleet nieuwe auto's... enkel de cockpit is nog ong het zelfde
Posts: 1.082
Wat ik begrepen heb op een andere site is dat er trillingen in de motor problemen met de krukas geven, dit is hart van de motor en niet zomaar op te lossen. Ik hoop voor de teams die met Renault motoren rijden dat dit niet het geval is. Ik hoop dat het een spannend seizoen gaat worden en dat de motoren van alle drie goed meekunnen. Maar zoals ik al direct toen de invoering bekend werd zei, zal Mercedes de beste motor hebben.