user icon

Vettel: "Lotus is onze grootste bedreiging dit weekend"

  • Gepubliceerd op 02 nov 2013 11:24
  • comments 12
  • Door: Danny Sosef
Sebastian Vettel zegt dat Lotus de grootste bedreiging is voor Red Bull Racing om de overwinning van de Grand Prix van Abu Dhabi. Hoewel de Duitser de snelste coureur was tijdens de tweede vrije training, zette Romain Grosjean de snelste tijd neer tijdens de eerste vrije training.

Na de vrijdag trainingen vertelde de viervoudig wereldkampioen: "Het zullen de bekende namen zijn die onze grote concurrenten vormen dit weekend. Lotus is buitengewoon snel, vooral op de zondagen. Hun grote kracht is vaak nog heel snel te kunnen zijn aan het einde van een stint, en daardoor langer door te kunnen gaan. We moeten onze ogen op hun gaan richten."

"Mercedes is onze grootste concurrent om de pole position, maar niet voor de overwinning. Van Ferrari heb ik weinig gezien tot nu toe, daar zie ik weinig bedreiging, al is hun racesnelheid moeilijk in te schatten."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Om vervolgens met een half uur voorsprong weer te winnen, mooi seizoen dit...

    • + 0
    • 2 nov 2013 - 11:34
  • Zou best kunnen.
    Denk dat Lotus in van plaats 30sec. nu 20 sec. achter Vettel kan binnenkomen.

    • + 0
    • 2 nov 2013 - 11:45
  • Dan zou dat toch meer van Grosjean moeten komen. Raikkonen voelt zich zeer ongemakkelijk in zijn auto tijdens VT3 wat nu bezig is. Het is gewoon duidelijk dat Lotus hem nu dwars zit. Grosjean heeft een betere auto.

    • + 0
    • 2 nov 2013 - 11:55
    • AndreasF1

      Posts: 816

      Raikkonen was op de medium wél snel!

      Hij gebruikt nu de kortere wielbasis weer by the way.

      • + 0
      • 2 nov 2013 - 12:06
    • @Hamilton

      Zet je alu hoedje eens af, de 2e plek in de constructeurs ligt nogsteeds voor het grijpen, en als iemand van de kanshebbende teams het extra geld nodig heeft,is het Lotus wel..

      • + 0
      • 2 nov 2013 - 12:31
    • Warlord

      Posts: 2.095

      Plukje +1

      Het heeft voor Lotus geen zin om Raikkonen een kutauto te geven. Ze geven hem zelfs weer de kortere wielbasis dus het is duidelijk dat Kimi andere problemen heeft. Banden, motivatie, verzin maar iets...

      • + 0
      • 2 nov 2013 - 12:40
    • Insider

      Posts: 229

      @Plukje: heb je er al aan gedacht dat het voor Lotus een zaak van overleven kan zijn om Raikkonen niet teveel punten te laten scoren? Een overwinning zou best duur zijn voor ze, 1,25 miljoen euro... ;-)

      • + 0
      • 2 nov 2013 - 12:58
    • @Insider

      Het verschil in prijzengeld zal wel groter dan dat zijn, denk je niet?

      • + 0
      • 2 nov 2013 - 13:08
    • waylon

      Posts: 2.247

      Lees net dat Kimi overweegt om de laatste twee races niet te rijden.

      • + 0
      • 2 nov 2013 - 13:29
    • Insider

      Posts: 229

      @Plukje: natuurlijk, ik zie dat de ironie van mijn post niet helemaal goed tot uitdrukking kwam.

      • + 0
      • 2 nov 2013 - 13:35
  • Danny006

    Posts: 289

    Denk eerder Mercedes

    • + 0
    • 2 nov 2013 - 12:16
  • Geen onzin praten. We weten allemaal dat het weer een saaie.... race gaat worden. Met Vettel voor... Die wagen is gewoon te snel. En serieus morgen moet ik eerder werken en het boeit me eigenlijk niet dat ik dan een groot deel niet kan zien. net zoals vandaag. Ik ga de qual niet kijken want ga lkkr sushi eten. t is echt saai geworden...

    • + 0
    • 2 nov 2013 - 13:56

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 155
  • Podiums 1
  • Grand Prix 117
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar