user icon

Geen stoelendans bij Red Bull-teams in laatste races

  • Gepubliceerd op 31 okt 2013 10:31
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
De leidinggevenden bij Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso ontkennen dat ze de line-up in de laatste drie races van 2013 nog overhoop gaan halen. Speed Week ving geruchten op dat de Grand Prix van Abu Dhabi het laatste optreden in de Formule 1 van Mark Webber is.

Daniel Ricciardo zou voor Austin al het stokje overnemen, wat bij Scuderia Toro Rosso ruimte schept voor Daniil Kvyat. Als het al waar is, dan is Toro Rosso-teambaas Franz Tost niet ingelicht of hij houdt zich van de domme. "Volgens mij is het onzin, ik weet van niks."

"Bovendien, Daniil heeft nog geen superlicentie, dus hoe kan hij racen?" Daar wordt aan gewerkt, met een test in een auto uit 2011 op Misano begin november. Tost: "Dat klopt, maar dat is met het oog op de eerste vrije trainingen voor in de VS en Brazilië."

Bij Red Bull Racing verwees men het verhaal dat Webber na Abu Dhabi al afscheid neemt van de Formule 1 naar het rijk der fabelen. "Mark rijdt gewoon de laatste drie Grands Prix van dit seizoen voor ons", liet het team aan Speed Week weten.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Interlagos een laatste keer, daar zegt Webber geen nee tegen denk ik. Daar is hij immers volgend jaar terug in een veel mooiere wagen.

    • + 0
    • 31 okt 2013 - 10:51
    • Wat mij betreft wint Webber de laatste drie races!

      • + 0
      • 31 okt 2013 - 11:01
    • Langs de ene kant wil ik dat zo graag of slechts eentje is goed. Langs de andere kant zou ik het mega vinden als Vettel dat record van Ascari kan verbeteren.

      • + 0
      • 31 okt 2013 - 11:08
    • Jenssie

      Posts: 736

      @ MW: Helemaal eens, ik word ook niet blij van die dominantie, maar het verbreken of evenaren van een record van 60 (!!!) jaar oud (in een sport die 63 jaar oud is) lijkt me toch vet om mee te maken

      • + 0
      • 31 okt 2013 - 11:48
    • Insider

      Posts: 229

      @Jenssie: 50 jaar oud, als ik het goed begrepen heb ;)

      • + 0
      • 31 okt 2013 - 12:26
  • ives

    Posts: 1.223

    Naar het schijnt is er wel iemand anders die het seizoen niet afmaakt bij zijn team. Raikkonen zou dadelijk een persconferentie geven om het nieuws bekend te maken.

    • + 0
    • 31 okt 2013 - 11:17
    • Holly mik mik! Kan Massa dan alvast uit die Ferrari worden gekieperd? Dan kan Kimi ten minste gewoon racen.....

      Volgens mij is Lotus in rap tempo aan het instorten. Het geld van die vage groep is gewoon nooit gekomen en nu moeten ze zichzelf uitleveren aan Maldonado en zijn centen. Maar dat geld zou wel eens voor een groot deel niet ten goede aan het team en de auto kunnen komen, maar aan advocaten en uiteindelijk aan Kimi, die het simpelweg nog tegoed heeft!

      • + 0
      • 31 okt 2013 - 11:52
    • Cypher

      Posts: 2.144

      Ik las gister nog dat hij hoopt op een herhaling van vorig jaar. dat wordt lastig als hij niet racet ...

      Maar ik geloof t niet. Lotus is nog in de strijd om plek 2/3 bij de constructeurs. Dit is met RAI/GRO nog mogelijk. De reserve rijders zullen niet veel punten pakken

      • + 0
      • 31 okt 2013 - 12:13
    • IVES, heb je ook een bron? Lijkt me sterk dat Raikkonen nu al gaat.

      • + 0
      • 31 okt 2013 - 12:15
    • ives

      Posts: 1.223

      @Dumdum: Bron is een Finse journalist. Persconferentie is er vooralsnog niet geweest, maar Kimi is ook niet op het circuit, terwijl dat wel verwacht wordt van hem. Er is dus sowieso wel iets gaande... :)

      • + 0
      • 31 okt 2013 - 13:56
    • Wel raar dat je op andere sites leest dat hij er zin in heeft om hetzelfde succes te boeken als vorig jaar. Ik ben er zelf niet, dus ik kan ook niet zeggen of hij er is. Kan ook zijn dat hij geen zin heeft om een rondje over de baan te lopen aangezien deze hetzelfde is als alle andere jaren.

      • + 0
      • 31 okt 2013 - 15:40

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 891
  • Podiums 23
  • Grand Prix 119
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar