user icon

Nieuw contract Grosjean bij Lotus een formaliteit

  • Gepubliceerd op 29 okt 2013 13:56
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Romain Grosjean heeft zijn handtekening gezet onder een nieuwe verbintenis bij Lotus. Het is alleen nog wachten totdat eigenaar Genii Capital de lichten op groen zet. Dat is slechts een formaliteit, stelt teambaas Eric Boullier.

"Alles is afgevinkt, de seinen staan op groen en hij heeft getekend voor volgend jaar", begint Boullier tegenover Autosport. "Het is alleen nog een kwestie van de boel laten bevestigen door Genii Capital, wat hopelijk zo snel mogelijk gebeurt."

Grosjean laat het allemaal op zich afkomen. "Alles ligt nog open, maar ik voel me goed. Lotus probeert de financiële problemen op te lossen en dat heeft alle andere zaken naar de achtergrond verdrongen. Maar ik ben blij om voor dit team te racen."

"Ik sta overal voor open, je weet nooit wat de toekomst voor je in petto heeft. Vorig jaar duurde het tot 16 december totdat ik duidelijkheid kreeg. Ik hoop nu eerder op uitsluitsel, want ik heb vakantieplannen. Het zou leuk zijn als dan alles geregeld is, maar ik heb geen haast."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Leuk duo volgend jaar bij Lotus, Grosjean en Maldonado.

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 13:59
  • Romain heeft wel op het juiste moment gepiekt dat is ook een kwaliteit, beetje het tegenovergestelde van di Resta.

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 14:03
  • En terecht! Zeker na meerdere bijzonder sterke (en volwassen) optredens achter elkaar.

    Ik ben toch echter heel bang dat Maldonado de vervanger van Raikkonen gaat worden, wat ten koste zou gaan van megatalent Hülkenberg. Dat laatste zou gewoon niet goed zijn voor de F1.

    Kunnen we voorzichtig aan een definitieve lijst maken?

    Red Bull: VET/RIC
    Mercedes: HAM/ROS
    Ferrari: ALO/RAI
    Lotus: GRO/MAL
    McLaren: BUT/PER
    Force India: DIR/SUT
    Sauber: HUL/SIR
    STR: VER/KVY
    Williams: BOT/MAS
    Marussia: BIA/CHI
    Caterham: PIC/VDG

    Force India en Sauber zijn de grootste vraagtekens, al denk ik dat Force India redelijk traditie getrouw loyaal blijft aan hun vaste rijders (ik zou er zelf liever nieuw bloed zien in de vorm van bijvoorbeeld een Magnussen jr. of Frijns).
    Hülkenberg zie ik graag bij Lotus, maar ik ben bang dat Sauber het hoogst haalbare is.

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 14:12
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Mij maakt het niet uit ! Pastor of Der Hulk. Beide horen bij de formule 1 voor mij.

      Force India gaat denk ik voor Magnussen (een McLaren talent iig) en Frijns hoop/denk ik.
      Verder vraag ik me af of Giedo ook enige kans maakt om bij Williams te komen, maar dat is het dan ook wel...

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 14:22
  • AndreasF1

    Posts: 816

    Let maar op: Hulkenberg rijdt in Brazilië zijn laatste formule 1 race ooit.

    Dus ik zou zeggen: geniet er nog maar even van!

    Zolang die deal met Infinity er niet is kun je er voor 100% uitgaan dat Maldonado daar volgend jaar rijdt.

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 14:15
    • Hülkenberg staat in 2014 gewoon op de grid, want hij heeft al een contract.

      Iets anders: Beitske Visser is uit het Red Bull Junior programma gegooid.....

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 14:23
    • Hoe erg het ook is, je zou hier best eens groot gelijk in kunnen hebben.

      Anno 2013 moet je als manager (en misschien ook als coureur) gewoon een andere mindset hebben in plaats van overal \'gratis\' binnen te komen.

      Net schiet mij opnieuw binnen dat in de film Rush ook duidelijk wordt dat zelfs Niki Lauda met een koffer geld moest aankloppen. Zo gaan die dingen soms eenmaal.

      Ik zou dus bijna willen zeggen tegen Nico + manager: betaal Lotus gewoon en zorg dat je er in ieder geval komt te rijden als je nog hogerop wil in de F1.

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 14:25
    • @Nothing,
      Heb je een bron? Weet je ook waarom Beitske eruit is gezet?

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 14:26
    • @DH: las het net in het AD. Bron is Beitske zelf. Helaas dezelfde reden als bv Williamson, tegenvallende resultaten

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 14:51
    • jacky

      Posts: 3.224

      ja marko he,als het even tegen zit mag je vertrekken.

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 14:53
  • Heb altijd geloofd in deze man het is een ruwe diamant.

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 14:29
  • Let maar op, zowel Grosjean als Hulkenberg hebben al een voorcontract getekend, en alles is in kannen en kruiken. Het is simpel wachten tot Genii haar broekzak/vestzak problemen heeft opgelost.

    Ik wed dat in de zelfde week dat Lotus haar een persbericht uit doet dat die dingen zijn opgelost, dat zowel Hulkenberg als Grosjean bekend worden gemaakt. Lotus heeft er geen geheim van gemaakt dat ze met reze twee jongens willen starten in 2014

    Maldonado gaat \'m niet worden. De omstuimig en bovendien gaat hij zijn financiële backing verliezen.

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 22:53

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park