user icon

Bottas bekritiseert Maldonado na riskante inhaalactie

  • Gepubliceerd op 14 okt 2013 14:30
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Williams-coureur Valtteri Bottas heeft kritiek geuit op zijn teamgenoot Pastor Maldonado. De twee hadden het tijdens de Japanse Grand Prix met elkaar aan de stok, waarbij Maldonado in de laatste ronde voorbij Bottas dook in de chicane. Die actie was op en misschien wel over het randje.

Bottas neigt naar dat laatste. De Fin deelde aan Autosport mede: "Ik probeerde hem aan de binnenkant te blokken, maar Pastor remde zo laat dat hij mij geen andere keus gaf dan rechtdoor gaan in de chicane. Het was vrij riskant. Als ik mijn lijn had gehouden waren we zonder twijfel samen gecrasht. Wellicht niet de eerlijkste actie, het risico op een botsing was vrij groot. Ik remde laat, maar hij remde zo laat dat er geen ruimte over bleef voor twee auto's naast elkaar."

Maldonado voelt zich niet aangesproken. "Dit is racen. Het was de laatste ronde en alle andere bolides passeerden hem. Hij had een slechte exit uit de voorgaande bocht en ik was veel sneller dan hij. Hij liet een gaatje en ik zag mijn kans schoon. Het was op het randje, maar eigenlijk was het een vrij normale manoeuvre."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Pas op Bottas, straks krijg je een drive through voor volgende race?

    Ik vond het er ook ruim over, zeker tegen een teammaat.

    • + 0
    • 14 okt 2013 - 14:46
  • Wat Maldonado deed sloeg werkelijk nergens op. Echt heuse Do or Die actie.. en dan nog wel op je teammaat ook!

    De frustratie van onze GP winnaar spatte er van af bij die actie, het enige wat Bottas kon doen was de chicane afsteken om een ongeluk te voorkomen. Als het nu op een concurrerend team was valt er nog wat voor te zeggen, maar dit sloeg nergens op.

    • + 0
    • 14 okt 2013 - 14:57
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Ja, en dat voor plaats 16... Idioot gedrag!

      • + 0
      • 14 okt 2013 - 15:07
    • MaikyMaik

      Posts: 34

      laat maar weer eens zien wat voor pannekoek het is, in ieder geval geen coureur die nadenkt tijdens het racen . erg jammer

      • + 0
      • 14 okt 2013 - 15:09
  • Maldonado blijft me een gevalletje apart.

    • + 0
    • 14 okt 2013 - 15:19
  • Soms is Maldonado geniaal snel (ook dit jaar een paar keer geweest in die beroerde bolide) en soms is het ook 3x niets.

    Dit weekend heeft hij zich zelf weer flink voor schud gezet en een slechte beurt gemaakt bij zijn team én teamgenoot.

    Zolang hij geld mee blijft nemen is het een aardige keuze. Af en toe dus snel + geld. Maar zonder die zak geld wordt Maldonado al snel een minder fijne keuze.

    Volgend jaar laatste kans?

    • + 0
    • 14 okt 2013 - 15:35
    • Gard

      Posts: 863

      flink voor schut!

      • + 0
      • 15 okt 2013 - 15:49
  • Maart5469

    Posts: 130

    Gisteren deed de BBC een klein interview met hem na de race. De ogen van die man liegen er niet om; een vreselijke psychopaat...

    • + 0
    • 14 okt 2013 - 15:45
    • Kevin

      Posts: 4.955

      Nu pretendeer ik geen psycholoog te zijn, en zou ook niet stellen dat hij een psychopaat is. Maar dat die gozer niet helemaal lekker in zijn bovenkamer is, is een gevoel dat ik ook vaker gehad heb bij het zien van interviews met hem.

      • + 0
      • 14 okt 2013 - 16:49
  • Angelo

    Posts: 87

    Blijter

    • + 0
    • 14 okt 2013 - 16:34
  • Maldonado liet inderdaad weer maar eens zien gewoon een overjaarse puber te zijn die zijn eigen temperament niet onder controle heeft. Wat voor nut heeft het om voor duizende euro\'s aan schade te gaan riskeren om 16de te eindigen. Dat alleen al is idioot, laat staan als het met je teamgenoot is..

    • + 0
    • 14 okt 2013 - 19:54
  • Arie_f1

    Posts: 2.847

    En toch ga ik hem aan, want niemand durft hier of zal het met mij eens zijn:

    Juist dat het zo idioot is vind ik het geniaal !
    Niks geen consensus, niks geen respect voor teamgenoten.. gewoon vechten voor de plekjes, ook deze...

    Zijn actie was op zich eentje om in te lijsten vind ik, wie de ander ook was!.. Bottas moet niet zeuren: This is racing.. tot de laatste bocht, ja ! Godzijdank ! Dit is F1...

    • + 0
    • 14 okt 2013 - 20:08
    • Bottas moet van de baan gaan om er niet gewoon naast geramd te worden door zijn eigen teamgenoot en beide te eindigen en mag niet zeuren? Ik vind dat ie 200% gelijk heeft, dit was geen racen, dit was gewoon de wagen gooien en hopen dat Bottas naast de baan wil gaan om even te springen. Compleet idiote actie gewoon.

      • + 0
      • 14 okt 2013 - 23:40
    • @ARIE_F1

      Ik ben het in zoverre met je eens dat als dit om een punt, een podium, een overwinning of zelfs een kampioenschap zou gaan het geniaal zou zijn. Maar dit is een inhaalactie om P16, nota bene op je teamgenoot!!

      • + 0
      • 15 okt 2013 - 09:03
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Juist omdat het op zijn teamgenoot was, mss.

      RUTH,
      Er ligt geen grindbak maar nogmaals weer eens een laag asfalt om uit te wijken. Voor zover ik weet mag je gewoon zo aanvallen/verdedigen als je zelf op de baan blijft. Hebben we al veel vaker meegemaakt ! Ik bedoel echt al een stuk of 10/20 keer in de afgelopen 3/4 jaren en nooit iemand die erover zeurde.. Het hoort gewoon bij racen...

      Ik vind dit gewoon zeuren ja.. toevallig omdat de ander meer lef had ? Had hem er dan tegenaan gezet Bottas! Anders niet zeuren...

      • + 0
      • 15 okt 2013 - 10:04

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.429
  • Podiums 56
  • Grand Prix 129
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar