user icon

Rubens Barrichello niet naar Sauber

  • Gepubliceerd op 05 okt 2013 20:35
  • comments 17
  • Door: Priyantha Bleeker
Monisha Kaltenborn, van Sauber, heeft de mogelijkheid dat de Rubens Barrichello komt te rijden bij Sauber uitgesloten.

Eerder deze week weigerde Kaltenborn nog om de Braziliaan uit te sluiten waarbij ze zei "We weten dat hij graag een comeback wilt maken. Dus laten we eens kijken."

De geruchten werden sterker Zaterdag ochtend toen Barrichello tweeten: "Veel dingen zijn verteld deze week over een mogelijke terugkeer naar de F1. De waarheid is :'Als er een mogelijkheid is, dan ben ik er klaar voor' "


De reden dat de teambaas van Sauber in eerste instantie de Braziliaanse 41 jarige coureur niet uitsloot was om niet onaardig over te komen.

Monisha gaat nog even verder:
"Ik sluit uit dat hij zal rijden voor ons. Misschien is het beter om daar duidelijk over te zijn"

"Ik heb veel respect voor Rubens, en ik denk dat het net terecht is als ik abrupt zou zeggen 'nee wij gaan niet praten'. Ik behoor respectvol om te gaan met zo'n coureur."

"Ik begrijp volledig dat hij wilt rijden en dat hij zijn best doet. Ik praat veel met hem als hij hier is, we bespreken de jonge coureurs en dergelijke, maar we hebben nooit over een zitje gesproken. Dat is de realiteit"

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Stri

    Posts: 2.347

    Ik denk dat ik namens 95% van de formule 1 fans spreek als ik zeg:
    Gelukkig :)

    • + 0
    • 5 okt 2013 - 20:37
    • masf1

      Posts: 7.047

      maar wie dan wel????????massa?

      • + 0
      • 5 okt 2013 - 20:40
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      In dat geval behoor ik tot de andere 15%. Ik denk dat hij met al zijn ervaring erg belangrijk kan zijn voorbzo\'n in team in zo\'n turbulent overgangsjaar, zeker met zo\'n jong knaapje in de andere Sauber. Daarnaast vind ik nog steeds dat hij een waardig afscheid verdient, die heeft hij nog steeds niet gehad.

      • + 0
      • 5 okt 2013 - 20:48
    • Gard

      Posts: 863

      @Rudi84: Ik wil niet vervelend doen maar STRI heeft maar 5% over en daar hoor ik ook bij.

      • + 0
      • 5 okt 2013 - 21:02
    • masf1

      Posts: 7.047

      @rudi

      droom verder

      • + 0
      • 5 okt 2013 - 21:03
    • Laat lekker wegblijven die Barrichello, de impact van zijn ervaring wordt ook overschat, een 2e rangs rijder bij een veldvulling-team als Sauber, zet dan in ieder geval een jong talent naast die andere knaap.

      • + 0
      • 5 okt 2013 - 21:07
    • masf1

      Posts: 7.047

      Als je 41 bent,en al 2 jaar uit de F1 bent is het wel een keer mooi geweest?tijd voor nieuw talent lijkt mij,maar sommige hier zien een line-up barrichello-heidfeld wel zitten

      • + 0
      • 5 okt 2013 - 21:08
    • @Rudi,
      Ik kijk nogal op van jouw mening.

      Ja, ik ben het absoluut met jou eens dat het verstandig is om naast de onervaren en jonge Sirotkin een ervaren coureur neer te zetten. Maar waarom dan in hemelsnaam Barrichello? De beste man is 41, is al een tijdje uit de F1 en wellicht gewoon echt te langzaam.

      Als je dan iemand zoekt met een schat aan ervaring is Felipe Massa een veel betere optie dan Rubens Barrichello. Waarom? Omdat Massa nog wel een \'normale\' leeftijd heeft en er niet tussenuit is geweest.

      Wanneer je vandaag de dag een shoot-out doet tussen Felipe Massa & Rubens Barrichello durf ik mijn hand ervoor in het vuur te steken dat Massa Barrichello op snelheid alle hoeken van de baan laat zien.

      En het argument \"ja maar Schumacher kon ook nog goed meekomen bij een 40+ leeftijd\" vind ik niet opgaan. Ik zeg niet dat jij dit als argument zou gebruiken, maar ik hoor het argument elders wel eens voorbij komen.
      Dit argument gaat in mijn ogen simpelweg niet op omdat Schumacher met Barrichello vergelijken sowieso al niet goed is. Eerst genoemde is één van de beste rijders aller tijden, Barrichello is dat niet. Los daarvan was Schumacher vóór zijn come-back sneller dan na zijn come-back.

      Felipe Massa vind ik dus een logische keuze. Daarnaast is Hülkenberg (mocht hij geen beter stoeltje vinden) natuurlijk ook een serieuze optie. Hülkenberg is een enorm talent, is snel, intelligent, maakt weinig fouten en heeft ook al wat jaren F1 ervaring.

      Wanneer zowel Massa & Hülkenberg geen optie zijn (om wat voor reden dan ook) zou ik serieus overwegen Kobayashi terug te halen. De reden is simpel. Die leuke Japanner kan best een potje rijden en is altijd goed voor een pak punten mits de auto representatief is.

      Gelukkig dus geen Barrichello. Maar hopelijk óók geen Heidfeld of een De La Rosa!

      • + 0
      • 5 okt 2013 - 21:25
    • \'\'Daarnaast vind ik nog steeds dat hij een waardig afscheid verdient, die heeft hij nog steeds niet gehad.\'\'

      Mee eens!
      Ik kan nu al janken als ik de huilende Robhinho zie staan die dan heel emotioneel zegt dat hij een mooie tijd heeft gehad en al zijn fans en iedereen die van de F1 houdt vaarwel moet zeggen.
      Ik loop nu weer vol tijdens dit stukje typen.......snik snik.

      • + 0
      • 5 okt 2013 - 21:29
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      @Gard
      Oeps... Ik las 85%. Klein telefoonscherm...

      @Damon
      Ik zeg ook niet dat het ten koste van Massa moet gaan. Die zie ik sowieso al bij Lotus tekenen.

      Verder vind ik de vergelijking met Schumacher niet opgaan (die zat grotendeels stil, Barrichello reed in enigszins vergelijkbare auto\'s. En hij heeft zo krankzinnig lang meegedraaid dat hij ervaring heeft in rigoureuze plotwendingen. Daarom blijf ik erbij dat hij een goede aanwinst was geweest voor Sauber.

      • + 0
      • 5 okt 2013 - 22:10
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Kobayashi zou trouwens wel de láátste coureur zijn die ik in die auto zou zetten. Je hebt juist een vaste waarde nodig, niet iemand die de ene na de andere auto afschrijft.

      • + 0
      • 5 okt 2013 - 22:13
    • Nee hoor ik had het gaaf gevonden zal wel de 5% zijn.:p

      • + 0
      • 5 okt 2013 - 23:11
  • Come on F1Today!!! Al 3x in het filter vandaag na 3x een normale reactie te hebben geplaatst. Nee, het \'blokken\' van forumleden die zich misdragen werkt echt heel goed. Alle \'normale\' forumleden worden er de dupe van.

    Forumleden die zich misdragen kun je gewoon op IP adres traceren en bannen. Wees eens iets creatiever dan eens \'niet-werkend\' filter.

    • + 0
    • 5 okt 2013 - 21:26
    • @DH: filter kijkt volgens mij niet naar onwelvoeglijk taalgebruik, maar naar frequentie van postings. Viel me bv op dat jij, senna, jacky en lars (laatste tijd vaak hier actief, meestal met korte opmerkingen, soms met een flink lang verhaal) vaak \"in het filter\"berichtjes hebben.

      • + 0
      • 5 okt 2013 - 21:35
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Alhoewel dat misschien logisch klinkt om spambots tegen te houden, pleit ik voor een \'\'Witte lijst\'\', een lijst met gebruikers die niet vast komen te zitten in een filter om die reden. Wel uiteraard als er allemaal scheldwoorden e.d. in staan, dan mag dat best in een filter hangen.

      • + 0
      • 5 okt 2013 - 21:47
  • word er moe van dat je niks kan plaatsen ik word geboycot zonder misbruik te maken of verwijten naar een ander

    • + 0
    • 5 okt 2013 - 22:02
  • Ach, uit nieuwsgierigheid had ik het best ns willen zien; zou hij door het ijs zakken of bewijzen dat hij een aanwinst op de grid is? Nogmaals, ik had het best een jaartje willen zien. Ik heb nogal een zwak voor coureurs vd vorige generatie of in het geval van Rubens nog een generatie terug. Gewoon nog een jaaretje om te zien hoe dat dan gaat, zo\'n 40plusser die er effe uit was.
    Zo niet? Dan niet en zet er dan maar iemand in die ik niet ken. Sorrie hoor, maar ik heb liever IEMAND zoals Rubens, dan NIEMAND zoals Guttierez.

    • + 0
    • 6 okt 2013 - 10:59

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar