user icon

Barrichello geheimzinnig over comeback bij Sauber

  • Gepubliceerd op 30 sep 2013 11:36
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Rubens Barrichello zou dit jaar al terug kunnen keren in de Formule 1. De gerespecteerde journalist Livio Oricchio schrijft in O Estado de S.Paulo dat de 41-jarige Braziliaan op Interlagos al bij Sauber in kan stappen voor zijn thuisrace. De laatste Grand Prix van Barrichello dateert van 2011.

De recordhouder voor meeste Formule 1-races is voor 2014 in beeld voor een van de racestoeltjes bij Sauber. Barrichello zou als mentor voor de jonge Sergey Sirotkin moeten gaan fungeren. De Braziliaan houdt zich gedeisd. Hij neemt zijn telefoon niet meer op, meldt Oricchio.

De journalist kreeg nog wel een sms'je van Barrichello met de tekst: "Wie weet..." Bernie Ecclestone zou positief gereageerd hebben op een mogelijke rentree van de Braziliaan. Barrichello reed 322 Grands Prix en daarin wist hij elf maal te winnen.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • jacky

    Posts: 3.224

    ruben is een prima kerel,hij heeft een mooie tijd gehad in f1,het is nu de beurt aan de jonge gasten.

    • + 0
    • 30 sep 2013 - 11:40
    • Absoluut ! Rubens wordt door vele geliefd of minimaal zeer gewaardeerd. Maar als Robin Frijns nu uiteindelijk heeft moeten wijken voor een oude rot.... lijkt me verkeerde beslissing.
      Liever een uitzonderlijke belofte zonder geld (men heeft nu Russische steun) en geen ervaring maar een uitzonderlijke leercurve, dan een oude rot met wat Braziliaanse muntjes en politiek nog twee jaartjes een jonge moet opleiden die eigenlijk niet eens zijn plek in F1 heeft verdiend.

      Men zou eerder Frijns en Sirotkin kunnen laten racen en Rubens als 3de rijder kunnen laten fungeren als mentor die af en toe eens een ritje maakt op de vrijdag als de jonkies er niet uitkomen. Zoals het bij Caterham gebeurd met Kovalainen. Wellicht beter plan, maargoed... ik ben Sauber niet.

      • + 0
      • 30 sep 2013 - 12:45
    • Als ie alleen de laatste race instapt om die mexicaan te vervangen lijkt me dat alleen maar leuk. Maar komop geef volgend jaar aub een jong talent een kans.

      • + 0
      • 30 sep 2013 - 14:20
  • Barrichello zou hem inderdaad genoeg kunnen leren, maar ik zie hem niet terugkeren.
    Hij kan hem leren hoe een tweede coureur zijn werk doet.

    • + 0
    • 30 sep 2013 - 12:05
  • Mijn god, pak dan Massa als er zo nodig een Braziliaan aan de start moet staan.

    • + 0
    • 30 sep 2013 - 12:05
  • Wie zou er op Interlagos moeten wijken? Die slak met een sombrero?

    • + 0
    • 30 sep 2013 - 13:12
  • sailor

    Posts: 10.753

    Met alle respect , maar voor mij hoeft die oude garde echt niet meer terug te komen.
    Het is leuk voor nostalgie , want Rubens is toch alweer 20 jaar actief binnen de formule 1 , maar in het algemeen worden de oudjes toch zoek gereden door de jonkies.

    • + 0
    • 30 sep 2013 - 13:35
  • Np-F1

    Posts: 917

    Verdorie, ik probeerde net mijn moeder te bellen, maar die nam niet op. Wordt zij de eerste vrouwlijke coureur voor Sauber? Ze is wel wat ouder dan Barrichello en kan minder geld mee nemen, maar stuurt ook wel eens vage smsjes! Houd O Estado de S.Paulo en The Sun in de gaten!

    • + 0
    • 30 sep 2013 - 13:58
    • Ha ha ha! Jij hebt humor! :-)
      Ik ben nu al fan van jouw moeder.

      • + 0
      • 30 sep 2013 - 14:10
    • SSA

      Posts: 61

      +1 :)

      *moest lachen*

      • + 0
      • 30 sep 2013 - 17:10
  • Bertus_F1

    Posts: 178

    Barrichello, die gast is net zo slecht als het materiaal wat Sauber nu heeft/krijgt. Inclusief 3de rijders.

    • + 0
    • 30 sep 2013 - 14:41
  • Gerucht gaat dat Montoya en Villeneuve ook in de running zijn bij Sauber...

    • + 0
    • 30 sep 2013 - 14:58
    • Yannis

      Posts: 925

      Nicky Lauda schijnt echter op pole te staan voor dat zitje.

      Ik mag hopen dat Barrichello vooral geheimzinnig doet omdat hij het nog 6 maand stil moet houden dat het hier om een 1 april grap gaat...

      • + 0
      • 30 sep 2013 - 15:27
  • timtim01

    Posts: 134

    Tsja je hebt dan veel Russische roebels gekregen en een kindje dat je botsautootje mag besturen. Maar je komt er na die demo ook nog eens achter dat je een babysitter nodig hebt.. Nou nou Sauber wat zijn jullie diep gezonken!!

    • + 0
    • 30 sep 2013 - 15:45
  • Cypher

    Posts: 2.159

    Tja, naast dat nieuwe ventje een zeer ervaren coureur is niet eens zo gek (voor 1 seizoen ofzo). ALS het echt zo is dan hoop ik voor Rubens dat zijn comeback beter gaat dan die van ene meneer Schumacher.

    • + 0
    • 30 sep 2013 - 16:18
  • Calvinh

    Posts: 2.263

    Ik keek vanmiddag op mijn telefoon: 3 gemiste oproepen. Bij deze meld ik me ook aan als kanshebber voor dat stoeltje.

    • + 0
    • 30 sep 2013 - 19:01

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar