user icon

Raikkonen: "Buitenom inhalen was niet riskant, ik wist wat ik deed!"

  • Gepubliceerd op 22 sep 2013 16:54
  • comments 8
  • Door: Danny Sosef
Kimi Raikkonen kwam gisteren niet verder dan de dertiende startpositie en haalde daarmee niet Q3 om in de top tien te kwalificeren. De Fin had last van een oude blessure aan zijn rug, die hem vrijwel het hele weekend parten speelde.

Ook vandaag had de Fin veel last, zo vertelde hij na afloop: "Ik voel mijzelf nog steeds niet 100 procent fit. Daar is helaas niets aan te doen, ik heb mijn best gedaan met dit mooie resultaat en ben tevreden. Ik kan nu ook twee weken rust nemen, hopelijk is de pijn voor Korea verdwenen."

De Lotus-coureur staat bekend om zijn aanvallende rijstijl en mooie inhaalacties. Halverwege de race kwam Raikkonen vast te zitten achter Button. Uiteindelijk haalde de Fin zijn concurrent op een spectaculaire manier buitenom in. De fans juichten massaal maar 'The Iceman' werd er niet warm of koud van.

"Ik had vandaag een goede wagen, de snelheid zat er goed in. Die inhaalactie op Jenson was echt niet zo moeilijk. Zijn banden gingen eraan en ik kon hem buitenom inhalen. Het zag er voor de fans en televisiekijkers misschien gevaarlijk uit, maar ik wist in de cockpit heel goed wat ik deed!"

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Alfie

    Posts: 1.052

    Zo\'n inhaalactie werkt vooral bij een coureur als Button. Maar gelukkig dat Kimi gewoon kon (en wilde) vechten tot het einde. Mijn verwachting, dat Kimi het seizoen ongemotiveerd zou afmaken is -wat betreft deze race- niet uitgekomen.

    • + 0
    • 22 sep 2013 - 17:20
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Kimi racet omdat hij het leuk vindt. Tuurlijk wil hij zijn salaris, maar gewoon domweg racen vind hij geweldig. Samen met Grosjean voor mij de rijders van dit moment, zet ze allebei maar in de Ferrari, wordt vet lachen.

      • + 0
      • 22 sep 2013 - 17:54
    • Button zijn ego is niet bestand tegen buitenom ingehaald worden....Ik respecteer Jenson als coureur maar als anderen met versleten banden of een mindere wagen voor hem zaten afgelopen jaren dan stond ie altijd te klagen van\".....was so slow,,of iets in de trend van what was he thinking\" en nu krijgt ie de deksel opzijn neus...

      • + 0
      • 22 sep 2013 - 18:14
    • Tomos F1

      Posts: 349

      Wat heeft dit geraaskal over Button\'s ego met de inhaalactie zelf te maken ? Ik heb hem hem niet gehoord over de boordradio, of na de race.
      Tijdens de inhaalactie liet hij zelf voldoende ruimte en kon moeilijk pareren op die banden. \"De deksel op de neus krijgen\" Alsjeblieft zeg...

      • + 0
      • 22 sep 2013 - 18:45
    • Voldoende ruimte? Kimi trok zwarte strepen over de kerbs...Tuurlijk strijd ie voor positie maar Button jankt snel..nogmaals ik vind het een super coureur ( had je misschien niet gelezen) en misschien was zijn microfoontje kapot want normaal klaagt ie direct steen en been

      • + 0
      • 22 sep 2013 - 21:12
    • Insider

      Posts: 229

      @Getuige X: ik denk dat je niet iemand kunt veroordelen om iets dat hij niet doet. Just saying.

      • + 0
      • 22 sep 2013 - 23:05
  • Kimi team radio: \"Yeah Yeah Yeah..Let me pass him ... i know what i\'m doing! \"

    • + 0
    • 23 sep 2013 - 08:26
    • Np-F1

      Posts: 917

      Als ik een euro had voor elke Abu Dhabi 2012 grap op het internet, dan had ik zolangzamerhand genoeg om Kimi\'s salaris te betalen.

      • + 0
      • 23 sep 2013 - 14:22

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar