user icon
user icon

Marko over Grand Prix op Red Bull Ring: "Je weet maar nooit"

  • Gepubliceerd op 04 dec 2012 16:47
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull-motorsportadviseur Helmut Marko heeft de deur voor een rentree van de Formule 1 op de A1-Ring in Oostenrijk, tegenwoordig de Red Bull Ring geheten na een grondige renovatie, op een kier gezet. Red Bull Racing-coureur Sebastian Vettel sprak eerder al zijn steun voor de baan nabij Spielberg uit.

Marko schetst de situatie: "De economie bloeit in Azië en Zuid-Amerika, dat is de realiteit. De Formule 1 vraagt een fee van tussen de 20 en 30 miljoen dollar voor een Grand Prix en dat geld moet je toch ergens vandaan halen. Maar met Dietrich Mateschitz (Red Bull-baas, red.) weet je maar nooit. We zullen zien hoe het zich ontvouwt."

De Formule 1-kalender is al aardig vol en de locaties staan in rijen klaar om elke open plek op te vullen. Marko ziet wel mogelijkheden. "Neem bijvoorbeeld Zuid-Korea. Het circuit is niet geweldig, er is maar één hotel en reizen naar en van het circuit is moeilijk. Grands Prix op zulke locaties houden nooit lang stand."

Red Bull Racing merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Dit is volgens mij de 1e keer dat ik het met hem eens ben.

    • + 0
    • 4 dec 2012 - 16:56
    • redbull1

      Posts: 929

      daar ben ik het helemaal mee eens :)

      • + 0
      • 4 dec 2012 - 17:34
    • Inderdaad..zuid korea is samen met india de saaiste race van het jaar qua baan en sfeer..

      • + 0
      • 4 dec 2012 - 20:08
    • zit ook verbaasd te lezen... hij heeft eens een keer echt iets zinnigs gezegd...

      • + 0
      • 4 dec 2012 - 21:38
  • EdN

    Posts: 1

    Laat de A1-ring de lege plaats van de Franse GP overnemen. Dan ga ik die GP zeker bezoeken.

    • + 0
    • 4 dec 2012 - 17:03
  • Np-F1

    Posts: 917

    Och, gooi de winstmarge van een blikje Red Bull met (het gelijke aan) 1 eurocent omhoog mondiaal en je hebt het zo betaald. ;)

    • + 0
    • 4 dec 2012 - 17:08
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Is de Red Bull Ring niet hetzelfde als Suzuka?

    • + 0
    • 4 dec 2012 - 17:26
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Als je er mee bedoelt dat de A1-Ring ook een prachtige locatie is heb je helemaal gelijk.

      • + 0
      • 4 dec 2012 - 17:41
    • Ik zou niet weten in hoeverre de Red Bull Ring gelijk is aan Suzuka, behoudens dan dat een team het circuit heeft. Alleen was dat Honda met Suzuka, die zijn er intussen niet meer.

      • + 0
      • 4 dec 2012 - 18:51
    • Wat bedoel je Rudi?

      • + 0
      • 5 dec 2012 - 09:04
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Je kunt als organisatoren ook gewoon je middelvinger opsteken naar die vraagprijs. Dan heeft grootgraaier Bernie toch een probleem. Op dit moment is er misschien op Monaco na volgens mij vrijwel geen circuit dat er ook maar iets aan verdient. En zoveel F1-waardige alternatieven zijn er helemaal niet. Volgens die redenering zouden zelfs Zandvoort en Assen weer in aanmerking kunnen komen :)

    • + 0
    • 4 dec 2012 - 17:40
    • redbull1

      Posts: 929

      dat zou wel vet zijn en ongeacht de prijs ga ik dan ook haha

      • + 0
      • 4 dec 2012 - 18:28
    • Zoveel alternatieven zijn er niet? Er zijn tal van landen die staan te springen om gewoon een circuit te BOUWEN om de F1 te laten rijden, laat staan hoeveel er zijn die willen organiseren.

      • + 0
      • 4 dec 2012 - 18:53
  • Cris427

    Posts: 6

    Hij is wel de enige die niet mee doet aan dat politieke circus met wel afgewogen PR zinnen
    respect voor de man,
    bijna niemand is het met hem eens /maar als een ander iets zegt terwijl hij niets zegt is het goed `ik begrijp er niets meer van

    • + 0
    • 4 dec 2012 - 18:39
  • Ik geef Marko hier gelijk in, ook ik zie de A1 ring graag terug, leuk circuit, wel wat kort, heb het bij de DTM weer gezien, rechte stuk met licht glooiing doet denken aan de nieuwe baan in Texas.
    Een van die banen die het natuurlijke landschap volgt zoals Spa.
    Gewoon Bahrein inruilen voor de A1 ring....

    • + 0
    • 4 dec 2012 - 18:52
    • die overeenkomst zag ik ook direct met Austin... ik vindt t Oostenrijks circuit echt leuk en prettig op de kalender..

      • + 0
      • 5 dec 2012 - 09:06
  • ARW

    Posts: 1.070

    A1 ring? Laat me niet lachen. Baan was 10 jaar geleden al niet uitdagend voor de f1 laat staan voor de huidige bolides.

    • + 0
    • 4 dec 2012 - 19:21
    • lars75

      Posts: 8.908

      Jij bent er duidelijk nog nooit geweest zie ik!

      Ik ben er van 1997 tot en met 1999 geweest en de baan bied wel degelijk leuke races en voor de fans langsde baan is het een verademing om te zien hoe veel overzicht het circuit de bezoekers bied.

      • + 0
      • 4 dec 2012 - 21:37
    • Np-F1

      Posts: 917

      De formule 1 was 10 jaar geleden überhaubt niet zo spannend als nu.

      • + 0
      • 5 dec 2012 - 03:21
    • De coureurs waren anders altijd wel te spreken over de A1-Ring. Ook de races waren altijd wel interessant daar. Maarja er staat nu Red-Bull Ring, dus meneer heeft er meteen een hekel aan, is het niet?

      • + 0
      • 5 dec 2012 - 09:37
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Nou Red Bull, trek de knip maar! Al gooien ze overal Red Bull sponsoring neer, dat maakt me niet uit, ik zou het gewoon prachtig vinden om dit circuit weer terug op de kalender te zien.

    • + 0
    • 4 dec 2012 - 20:34
  • Geef mij dan maar het oude circuit, de Österreichring.

    www.statsf1.com/it(...)osterreichring.aspx

    • + 0
    • 5 dec 2012 - 00:18
    • Ja, dat WAS mooi ja, maar dat kan nou eenmaal niet meer...

      • + 0
      • 5 dec 2012 - 09:06

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 119
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar