user icon
user icon

Grosjean: "Ik laat me niet zomaar inhalen, ik ga gewoon racen"

  • Gepubliceerd op 21 nov 2012 12:46
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
De reputatie van brokkenpiloot is in het hoofd van Lotus-coureur Romain Grosjean gaan zitten. Door alle ophef rond zijn startcrashes ging hij overcompenseren, hij was te voorzichtig. In Austin toonde Grosjean weer een vleugje van zijn oude zelf, hij is op de weg terug.

"Ik heb geleerd dat je niet te krampachtig moet proberen om elk potentieel incident te vermijden", begint hij. "We zijn allemaal racers, dat is wat we doen. Ik wil niet de reputatie krijgen dat ik een makkelijke prooi ben. Ik vecht voor elke positie, de deur staat niet open. Dat signaal geef ik af, ik laat me niet zomaar inhalen, ik ga gewoon racen."

Grosjean onderstreepte die woorden in de VS, met een gewaagde inhaalactie op Kimi Raikkonen en Michael Schumacher tegelijk. Hij verheugt zich al op Interlagos. "Het is een geweldig circuit. Dit soort banen ligt mij wel en ik kijk er naar uit. De E20 zou ook aardig uit de verf moeten komen op dit circuit en onder deze omstandigheden. Laten we het hopen, we zien wel."

Lotus merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Gelijk heeft hij.

    • + 0
    • 21 nov 2012 - 13:03
  • Toch moet ie een beetje op zijn tellen passen, z\'n contract is nog niet verlengd, en Edoardo Mortara en zeker Davide Valsecchi hebben behoorlijk indruk gemaakt tijdens de tests.
    Als Boullier hem nu ook nog gaat ophemelen, weet ie helemaal dat het mis is ;)

    • + 0
    • 21 nov 2012 - 13:14
    • Mirani

      Posts: 2.918

      Dat contract komt er nog wel. Alleen zal Boullier zo lang mogelijk willen wachten. De vraag is namelijk wat Renault er voor over heeft om ervoor te zorgen dat er een Fransman vooraan in een goed team rijdt. Betalen zal Renault niet doen, maar korting geven wel.

      • + 0
      • 21 nov 2012 - 15:26
  • Grosjean heeft een paar prima races achter de rug, met name in Austin. Alleen maar brokken maakt hij dus niet, maar dat was al duidelijk. Criticasters kijken graag alleen naar zijn slecht weekenden en vergeten de goede weekenden.

    Qua snelheid zit het ook goed met Grosjean, staat in de kwalificatie met regelmaat voor Raikkonen en ook afgelopen race zat de snelheid er goed in.

    Hij moet wel constanter gaan worden en uiteindelijk minder fouten gaan maken, maar dat is een leerproces dat past bij iemand die zo kort in de F1 rijdt.

    Gek genoeg accepteert men de fouten van Grosjean veel minder snel dan bijvoorbeeld Perez, die de laatste tijd alles behalve zuiver rondrijdt.

    De grootste pluim gaat voor mij naar Maldonado die de laatste paar races echt volwassen is gaan rijden, top!

    @Mr. Monza,
    Ik denk dat Grosjean niet bang hoeft te zijn. Bouillier is gecharmeerd van hem en aan deze Fransman hebben ze sowieso een hele snelle rijder. Mortara ken ik verder niet zo goed moet ik eerlijk bekennen, maar Valsecchi is nu ook niet echt geweldig. Haalt dan eindelijk zijn GP2 titel, maar ook niet echt overtuigend ofzo.

    • + 0
    • 21 nov 2012 - 13:30
    • @Damon,

      Tijdens de tests waren Mortara en Valsecchi heel goed bezig, en zeker in Mortara, team Rosberg DTM, 2 overwinningen al dit seizoen en laatst nog voor de vierde keer op rij de Macao Gt klasse gewonnen, zie ik een heel behoorlijk talent, Di Resta heeft zo\'n beetje dezelfde weg bewandeld.

      Denk ook niet dat hij zich direct zorgen hoeft te maken, maar het feit dat zijn contract nog niet is verlengd zegt ook iets, hij zit in het zelfde schuitje als Massa toen denk ik, hij moet het nog 1 race laten zien, en dan zullen ze hem wel gaan beoordelen.
      Waarom zouden ze daar anders zolang mee wachten?

      • + 0
      • 21 nov 2012 - 13:36
    • Sorry, maar Austin was niet prima. Hij heeft opnieuw een beter resultaat vergooid door van de baan af te schuiven. Podium was anders niet onmogelijk geweest.

      Qua snelheid zit het met hem inderdaad wel goed, denk ik, maar net als bij Maldonado is het niet genoeg. Natuurlijk, constantheid kan groeien, maar hij was wel érg veel bij incidenten betrokken, meer dan Maldonado en een pak meer dan Perez, die enkel de laatste 3 - 4 wedstrijden moeilijkheden heeft.

      • + 0
      • 21 nov 2012 - 14:58
    • Grosjean wordt gesteund door Total dus ik verwacht niet dat hij z\'n zitje kwijtraakt.

      Mortara is zeker wel groot talent erg indrukwekkend dit jaar in DTM.

      • + 0
      • 21 nov 2012 - 15:19
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Lekker houden die jongen, dat gaat nog helemaal goed komen met hem. Ik mag hem wel met zijn manier van rijden. En dat hij er af en toe iemand af kegelt...jammer dan.

    • + 0
    • 21 nov 2012 - 13:34
  • F12011

    Posts: 617

    \"Ik laat me niet zomaar inhalen, ik ram ze wel voor mij uit, alleen wist ik niet dat ik er dan ook uit lag\" aldus Crossjean

    • + 0
    • 21 nov 2012 - 13:49
  • Grosjean balanceert op een dun lijntje, enerzijds moet hij toch een beetje op zijn tellen passen gezien de brokken die hij dit seizoen gemaakt heeft, anderzijds tellen de resultaten, en met een podium in de laatste race komt het zeker wel goed met zijn stoeltje voor volgend jaar, qua snelheid moet hij dit kunnen halen.
    Volgens mij heeft hij geen andere keuze dan vol in de aanval en niet verkrampt of voorzichtig gaan rijden, zeker niet de deur openzetten maar vechten voor iedere positie.
    Ik hoop persoonlijk dat we Grosjean volgend jaar ook bij Lotus zien, ik hou van zijn manier van rijden, natuurlijk heeft hij heel wat incidenten veroorzaakt maar het commentaar op hem leek af en toe wat overdreven, en degene die het allerhardst in zijn kritiek was is tegelijkertijd de beroerdste starter die de F1 kent.
    Dus Romain, laat ze maar lullen, doe gewoon jouw ding.

    • + 0
    • 21 nov 2012 - 14:04
  • sloggerke

    Posts: 646

    Vervangen die gast!

    Als je de voorlaatste race van het seizoen al 110 punten achter staat op je teamgenoot in dezelfde wagen heb je je kans verkeken. Hij staat meer punten ACHTER dan dat hij in het totaal bij elkaar wist te rammen.

    Een paar keer jezelf in de kijker rijden (rammen) telt niet mee voor de sponsors.
    Dit is geen wielersport.

    • + 0
    • 21 nov 2012 - 15:25
    • Laten we hetzelfde met Massa (153 punten achter op Alonso) en Webber (106 punten achter op Vettel) doen dan?

      • + 0
      • 21 nov 2012 - 19:02
    • sloggerke

      Posts: 646

      En waarom niet?
      Massa mocht dit jaar überhaupt al niet meer rijden.
      En Webber is opgebrand sedert hij zijn wk misliep. Zijn wk.

      • + 0
      • 21 nov 2012 - 21:28

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 155
  • Podiums 1
  • Grand Prix 117
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar