user icon
user icon

Telmex blijft Sauber trouw ondanks vertrek van Perez

  • Gepubliceerd op 05 okt 2012 06:42
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Telmex sponsort ook volgend jaar gewoon het team van Sauber. De telecomgigant voegde zich bij het team toen Sergio Perez begin 2011 zijn debuut voor de Zwitserse renstal maakte. De Mexicaan verhuist na dit seizoen naar McLaren, maar de miljoenen van Carlos Slim blijven naar Hinwil gaan.

Sauber-directeur Monisha Kaltenborn legt uit: "Telmex informeerde ons over de aanstaande transfer van Sergio en vertelde ons meteen dat dit geen invloed heeft op het samenwerkingsverband met Sauber. Zij hebben een lange termijn-project met ons. Telmex heeft een visie om autosport in de eigen regio te ontwikkelen die verder gaat dan alleen een raceschool. Ze gebruiken de Formule 1 ook als marketing voor de vele merken die de groep bevat. Sauber past prima in dat plaatje."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Klopt, dit twitterde Carlos Slim precies een week geleden al. Vandaar dat Gutiérrez zo\'n grote kans maakt op dat stoeltje naast vermoedelijk Alguersuari.

    • + 0
    • 5 okt 2012 - 08:45
    • Gutiérrez prima keus, maar Alguersuari niet.. ben geen fan van deze man

      • + 0
      • 5 okt 2012 - 08:54
  • Dan zal Gutiérrez wel test-reserve rijder worden denk ik. Weg kans voor Frijns ... tenzij hij een racestoeltje krijgt, of een grotere zak geld vindt... Ik vindt het trouwens ongelooflijk dat er geen Nederlandse multinationals zijn die een uitzonderlijk talent als hem willen steunen tot op heden. Ik keek gister nog even naar zijn CV, best indrukwekkend voor een ventje van 21 jaar. Anyway, mooi voor Sauber om een trouwe sponsor te kunnen behouden.

    • + 0
    • 5 okt 2012 - 09:40
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Wie zie jij in de racestoeltjes belanden, als Gutiérrez reserve wordt?

      • + 0
      • 5 okt 2012 - 09:51
    • Genoeg keuze uit coureurs met ervaring denk ik. Heikki? Felipe? Het is moeilijk te zeggen, en Sauber heeft geen haast, en we weten niet hoe de boel nog gaat verschuiven komende weken. Waarop ik hoop :
      1. Massa (ervaring, braziliaans geld)
      2. Frijns (aanstormend talent)
      3. Gutiérrez (talent, Mexicaanse centjes)

      Ik ben echter bang dat 2 en 3 in het beste geval omgedraaid zullen zijn.

      • + 0
      • 5 okt 2012 - 10:32
  • Ik snap niet dat Gutierrez door sommigen als prima keuze gezien wordt. Wat heeft hij laten zien dan? Dat hij door zijn minder ervaren teamgenoot verslagen wordt?!

    Dan veel liever Frijns, Razia, Colado, Valsecchi of een Felix Da Costa, allemaal veel meer talent in huis.

    • + 0
    • 5 okt 2012 - 10:23
    • Wat zal het prachtig zijn als dat lijstje toch allen een kans zouden krijgen volgend jaar. Verfrissend voor de F1. Ik teken er voor.. maarja ... doen de teams dat ook ... Welk lijstej aan coureurs moeten volgens jou weer uitstappen om plaats te maken voor jou rijtje?

      • + 0
      • 5 okt 2012 - 10:36
    • @Sennadasilva,

      Tja, mijn ideale verschuiving zou de volgende zijn:

      1: Massa uit de F1 en Hülkenberg in de Ferrari MITS hij wel eerlijke kansen krijgt en bij gelijke stand niet aan teamorders hoeft gehoor te geven.

      2: De plek die bij Force India dan vrijkomt kan ingevuld worden door Jules Bianchi. Bianchi is altijd heel snel geweest, maar was ook vaak wat roekeloos maar lijkt verstandiger te worden. Geef hem die kans maar.

      3: Bij Sauber is ook een plek vrij gekomen, en Kobayashi hen ik nu ook wel gezien. Voor de ervaring zouden ze Kovalainen kunnen combineren met het talent Frijns.

      4: Doordat Kovalainen én Petrov dan weg zijn bij Caterham zijn er 2 plekken vrij. Eentje lijkt er al voor Pic te zijn weggelegd wat ik prima vindt, de 2e mag van mij naar Razia.

      5: Zoals je vast weet vind ik Bruno Senna echt een aanfluiting. Zijn plek zie ik dan ook graag opgevuld worden door Bottas, waarom laten ze hem anders iedere keer testen?

      6: Bij Marussia komt Chilton aan de bak.

      In 2014 gaat er misschien weer een hoop veranderen. Denk aan Webber die misschien weg gaat bij RBR. Misschien kan er dan iemand van STR promoveren en kan b.v. een Valsecchi of Felix Da Costa in de STR plaatsnemen.

      Het zijn allemaal maar gedachten uiteraard:).

      • + 0
      • 5 okt 2012 - 10:52
    • vitesse

      Posts: 1.524

      De enige namen in jou lijstje die kans maken,zijn Chilton en Pic,de rest heeft gewoon geen of te weinig budget en daar gaat het in een crisistijd om helaas,zie maar de toestand bij Force India,die moeten komend seizoen met twee paydrivers aan de bak,anders is het over en sluiten.

      • + 0
      • 5 okt 2012 - 11:10
    • @ DH,

      weet je ook gelijk waarom Perez niet naar Williams ging. Williams wil alleen maar paiddrivers en Telmex kwam niet mee ;-)

      • + 0
      • 5 okt 2012 - 12:00
    • @Vitesse,
      Lees jij wel goed? Dit is wat ik hoop, niet wat ik denk.. daar zit dus een heel groot verschil in.

      Ik weet ook heus wel dat veel van die GP2 jongens in 2013 nog niet aan de bak kunnen komen.

      Chilton lijkt een zekerheidje bij Marussia en hetzelfde geldt voor Pic bij Caterham, waar volgens de laatste berichten Kovalainen óók gewoon blijft.

      Force India komt met paydrivers aan de bak? Ja natuurlijk Vitesse.. kom op. Hoelang volg je de F1 nou? Mallya kiest altijd voor kwalitatieve coureurs en zeer waarschijnlijk blijven Di Resta & Hülkenberg gewoon op hun plek. Geldproblemen heeft FI altijd gehad, de privé zak van Mallya is echter groot genoeg.

      Mocht eventueel toch (nu of later) 1 van die heren weg gaan dan is Bianchi de eerste die doorgeschoven wordt. Daar zorgt Todt wel voor (zijn zoon is Bianchi\'s manager).

      Bij Sauber gaan we hoogst waarschijnlijk Gutierrez zien, als wens van Telmex. Ik vind dat jammer, maar het is niet anders. Aangezien Kovalainen bij Caterham blijft is de kans groot dat Kobayashi ook gewoon bij Sauber blijft.

      Bij HRT Heeft De La Rosa een contract en kan Karthikeyan voor de centjes blijven zorgen.

      Williams wordt het meest interessant nu Maldonado misschien geen geld meer gaat opleveren. Senna levert wel geld op, en blijft wellicht om die reden.

      Dat.. wat ik hierboven allemaal noem is wat ik DENK, niet wat ik HOOP, wat ik hoop heb ik in mijn post hiervoor al genoemd.

      • + 0
      • 5 okt 2012 - 16:31
    • vitesse

      Posts: 1.524

      @DH

      De datum van vandaag 5-10-2012 ga ik onthouden aangaande FI,omdat Mallya weldegelijk grote problemen heeft (bron;zakelijke media)zowel zakelijk en dus ook prive en die zijn nog niet van die orde geweest als ze nu lijken te zijn,dan zal ik je nog hieraan herinnen.
      Sorry,maar soms krijg ik het idee,dat je uit het onderwijswereldje komt,dit bedoel ik niet verkeerd,maar het is soms allemaal zo belerend,hoe je op sommige forumleden reageer.
      Maar even goede vrienden hoor,want je hoeft het toch niet altijd met elkaar eens te zijn?
      Dan zou er geen discussie meer zijn,en dat kan zo leuk zijn,(maar soms ook hard)!

      • + 0
      • 5 okt 2012 - 20:39

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Racing Point
  • Punten 518
  • Podiums 6
  • Grand Prix 117
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar