user icon

Santander verlengt sponsoring met Ferrari

  • Gepubliceerd op 10 sep 2012 15:51
  • comments 17
  • Door: Danny Sosef
De Spaanse bank Santander heeft haar sponsorovereenkomst met Ferrari verlengd. Tot en met 2017 kan de Italiaanse renstal rekenen op de inkomsten van de Spaanse bank. Groot voordeel voor de Spanjaarden, wat waarschijnlijk ook mee heeft gewogen in hun beslissing, is dat Fernando Alonso ook nog enkele jaren een contract heeft.

Om de verlenging van het huidige contract kracht bij te zetten zal Ferrari in Singapore een aparte achtervleugel krijgen, in visueel opzicht. De woorden 'World's Best Bank' zullen op de achtervleugel staan.

Santander-president Emilio Botin: "Deze alliantie is getekend tussen het beste raceteam in de wereld en de beste bank ter wereld!"

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Alle Spaanse banken staan toch onder zwaar financieel toezicht? Raar dat ze dan nog steeds zo veel geld in sponsoring mogen pompen.

    Hier in NL bijv. heeft ASR de sponsoring van Feyenoord beeindigd, men werd door de financieel toezichthouder op de vingers getikt om te korten op dit soort uitgaven. (sorry voor de verwijzing naar het voetbal)

    • + 0
    • 10 sep 2012 - 16:17
    • Tifoso

      Posts: 2.882

      ING stopte de sponsoring van Renault ook toen het financieel minder ging. Alleen was dat volgens mij op eigen initiatief.

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 16:32
    • Precies mijn idee Sjaak! Het is toch niet te geloven dat er Nederlands belastinggeld naar dergelijke landen gaat als steun en dat de banken uit die landen er dan F1-teams mee sponsoren? Ik mag Ferrari graag zien rijden hoor, hou me ten goede, maar als er indirect zo met mijn belastinggeld wordt omgeprongen, dan is dat buiten alle proporties!
      Ferrari zoekt maar een fatsoenlijke sponsor en die Spaanse bank gaat maar eens doen waarvoor ze zijn opgericht, potverdorie!

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 17:10
    • Tifiso,
      ING stopte na crash-gate want de bank wou niet geassocieerd worden met fraude. Lol.

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 17:14
    • maakt geen zak uit, Nederlandse burgers betalen mee aan de \"gratis\" sociale voorzieningen zoals bv de zorg in Spanje, zodat die Spaanse bank bakken met geld naar dat Ferrari team kan gooien en mooi weer kan spelen met Alonso.
      als je er niet bij nadenkt maakt het allemaal niet zoveel uit

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 17:25
    • Denkt er nu iemand dat Santander geld geeft omdat dat leuk is? Die bank haalt ook heus wel geld uit hun sponsoring hoor.. Daar zitten geen uilen.

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 18:32
    • Np-F1

      Posts: 917

      Alleen is Santander een enorme multinational (vandaar de McLaren en Sky F1 HD sponsoring) en staat, bij mijn weten een google-kunsten, niet onder toezicht van de Spaanse Centrale Bank. Ook al was het wel zo, dan kunnen ze het nog op de Britse, Italiaanse of desnoods Braziliaanse tak gooien. Beetje kortzichtig.

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 20:11
    • Hmm.. zou dat betekenen dat als de overheid hier een tientje van mij af pakt om naar spanje te sturen om hun banken overeind te houden...dat in feite de nederlandse overheid mij forceert om Ferrari te sponseren...

      Vet...?

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 23:03
    • Beri

      Posts: 3.077

      Blij dat je er zoveel vanaf weet Sjaak. Santander is namelijk de uitzondering in Spanje en is een wereldwijde organisatie die over het algemeen het beste draait van alle banken op dit moment en ook zeer zeker nooit staatssteun heeft ontvangen. De kredietwaardigheid is het enige wat aangepast is geweest, maar dat was te wijten aan het feit dat het land dit ook toegewezen kreeg.

      En even terug komen op je ASR gebrabbel, je bedoelde zeker Fortis dat het merk ASR bezat en nu ASR het stokje qua merknaam en sponsoring heeft overgenomen bij Feyenoord na de teloorgang van Fortis. Daar op zijn beurt Fortis weer Stad Rotterdam Verzekeringen destijds had opgekocht. Het contract met ASR loopt na dit seizoen gewoon af zoals contractueel opgesteld is geweest. Even je feiten recht zetten Sjaak.

      • + 0
      • 11 sep 2012 - 04:03
  • Goed nieuws! En ik hoop dat Alonso na 2016 nog 1 jaartje blijft. Dus net als de bank tot en met 2017!

    • + 0
    • 10 sep 2012 - 16:17
    • Ik hoop voor jou dat massa t ook zo lang volhoud. Straks komt er een rijder die niet als tweede viool wilt rijden en dan word t helemaal niks meer bij de rode bolides....

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 17:42
  • of topic lees net dat er bij alonso zondag iets rechts achter is afgebroken na uitstapje naast de baan. (verklaard een hoop...)

    • + 0
    • 10 sep 2012 - 16:50
  • mmm of topic berichten worden eerst gelezen?

    • + 0
    • 10 sep 2012 - 16:52
    • krijgen we nieuws over schade van alonso zondag morgen?

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 18:49
    • Np-F1

      Posts: 917

      Schade van Alonso?

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 20:12
    • lees rtl maar.

      • + 0
      • 11 sep 2012 - 12:31
  • Offtopic....Kubica ziet er goed uit, Armpje rechts is nog wat dun maar als hij spierkracht kweekt en wat meer spiermassa krijgt dan ien we hem in 2014 wel terug! leuk dat hij nu al met de Turbo motoren aan het trainen is...ok ok Subaru maar toch!
    Heel eerlijk had ik niet verwacht dat hij ooit nog zou kunnen rijden dus neem ik mijn woorden terug

    • + 0
    • 10 sep 2012 - 22:37

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 145
  • Podiums 0
  • Grand Prix 84
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park