user icon

Salo kan zich voorstellen dat Raikkonen titel wint in 2012

  • Gepubliceerd op 25 apr 2012 10:47
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Lotus-coureur Kimi Raikkonen kan dit jaar voor de tweede maal kampioen in de Formule 1 worden. Dat denkt oud-rijder Mika Salo. De Fin is onder de indruk van zijn landgenoot, die na twee jaar afwezigheid uit de koningsklasse van de autosport de draad heeft opgepikt alsof hij nooit is weggeweest.

En Raikkonen heeft het geluk dat Lotus een goede auto heeft geproduceerd. Salo: "Het meest constante team is Lotus, zij zijn overal snel geweest tot nu toe. Wat dat betreft bevindt Kimi zich in een uitstekende positie. Ik sluit niet uit dat hij zich serieus mengt in de strijd om het kampioenschap dit seizoen, onder de voorwaarde dat Lotus qua ontwikkeling het tempo van de concurrentie kan bijbenen."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Veel te vroeg om over te oordelen.

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 11:12
  • Eerst zien dan geloven, nog een paar races, dan pas kan er iets zinnigs verteld worden. In Barcelona voor een heleboel teams grote updates, dan na 2/3 races valt er iets te zeggen.

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 11:24
  • Als straks steeds meer klachten komen over de banden en ze zouden het moeten veranderen dan zie je denk ik Lotus ver terug vallen.

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 11:39
    • neor2

      Posts: 1.523

      Veranderingen aan banden zie ik dit seizoen niet meer gebeuren, misschien dat ze de compound keuze aanpassen zodat er wat hardere banden gekozen worden maar echt nieuwe compounds zullen er volgend jaar pas weer zijn.

      • + 0
      • 25 apr 2012 - 11:48
  • Op dit moment zijn er 3 titel favorieten, en na wat ik gezien heb in Bahrain is dat Vettel op een afstand gevolgd door Hamilton en Button. McLaren zakt als een baksteen de laatste tijd, dat is zorgwekkend. RBR maakt indrukwekkend grote stappen.

    Lotus heeft een prima wagen, maar ze maken alleen kans als de ontwikkeling van de RBR wat achterblijft. Het zit echter zo dicht bij elkaar dat Alonsoi met een goede update ook gewoon titelkandidaat is.

    Enigen die ik echt uitsluit voor de titel zijn Webber, Massa en Mercedes. Van Grosjean kan je denk ik ook geen titel verwachten in zijn eerste jaar.

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 11:55
  • AndreasF1

    Posts: 816

    Het kan zo zijn dat Räikkönen kampioen wordt!
    Lotus is het hele jaar al constant, dat kun je niet zeggen van RBR, Mercedes en McLaren!

    In de wintertests ging de Lotus ook zeer goed op barcelona! en Monaco zou ook geen probleem moeten zijn, (denkend aan Kubica in 2010) Nu al een vet jaar!

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 12:25
  • Nou Mika, ik hoop het ook! Zou werkelijk fantastisch zijn! En dan mag hij na de laatste race een hele lange neus naar het Ferrari-management trekken. ;-)

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 13:53
  • M Benz

    Posts: 1.152

    1 zwaluw maakt nog geen zomer...............laten we nog een paar races afwachten, gezien de loterij die we nu hebben gehad is voorspellen zeer riskant. Niet dat ik het niet vermakelijk vindt, de spanning is weer terug dus dat is wel mooi (al vind ik de banden nog steeds teveel invloed hebben, maar dat terzijde), maar de ontwikkelingsrace is een hele heftige. En vorig jaar viel Lotus na een redelijk goed begin ook ver terug, dus het is nog maar de vraag of ze RBR, McLaren en Ferrari en Mercedes kunnen bijhouden cq voorblijven.....

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 15:32
  • Vanaf de winter riep ik al dat Lotus een topwagen zou bouwen en dat Kimi zelfs om de titel zou kunnen meedoen (let op: meedoen zeg ik, ik zeg niet dat hij hem wint).

    Vanaf Melbourne waren ze al snel. Kijk naar Grosjean met P3 in de kwalificatie. Mooi dat nu ook de puzzelstukjes op hun plek vallen. Ik zie Raikkonen nog heel ver komen, maar uiteindelijk denk ik dat McLaren en RBR toch wel de overhand krijgen.

    Toch zie ik Lotus en vooral Raikkonen lang meedoen om de strijd en uiteindelijk een stevige P3 pakken in de strijd om de constructeurs.

    Sommigen vragen zich misschien af: en Mercedes dan? Tja, die wagen lijkt gemaakt voor de snelle banen zoals Montreal, Monza en Spa. Ik zie die ook nog wel keihard toeslaan, maar op bochtige Micky Mouse banen zie ik ze dan vervolgens weer verdwijnen in de anonimiteit (een beetje overdreven gezegd dan).

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 16:17
    • msg

      Posts: 686

      Ja in de winter vertelde je ook dat er geen mercedes een race won ! en dat ze niet echt beter werden ,daar klopt dus ook niet veel van dus laat die voorspellingen van je maar .

      • + 0
      • 25 apr 2012 - 19:24
  • msg

    Posts: 686

    Ik kan het me ook voorstellen ,maar ik geloof het niet !

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 19:21
  • \" onder de voorwaarde dat Lotus qua ontwikkeling het tempo van de concurrentie kan bijbenen.\"
    Ja, onder die voorwaarden kan ik er nog wel een paar opnoemen.

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 20:32
    • Als ze sneller kunnen ontwikkelen dan de rest, zijn ze topfavoriet.
      Als ze meer punten scoren dan de rest, worden ze WK.
      ..

      • + 0
      • 25 apr 2012 - 20:44
  • felix50

    Posts: 5.792

    Je kunt er niks van zeggen want dit jaar is het helemaal een tombola

    • + 0