user icon

Raikkonen: "Geen beste dag, moeite om de juiste balans te vinden"

  • Gepubliceerd op 23 maa 2012 13:28
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Kimi Raikkonen is gefrustreerd na de eerste dag van de Maleisische Grand Prix. De Lotus-coureur bespeurde weinig verbetering in de stuurbekrachtiging, de balans van de E20 was verre van optimaal en problemen met KERS speelden hem parten.

Raikkonen baalt. “Het was geen beste dag. We hadden veel moeite om de juiste balans te vinden. We hebben werk aan de winkel op het gebied van de set-up. De lange run was oké, alleen aan het einde was de wagen onbestuurbaar. We hadden ook nog wat problemen met KERS.”

Daarbij komt nog een probleem met de versnellingsbak. Lotus meldt net via Twitter: “De pitcrew van Kimi moet nog aan de slag. Een probleem met de versnellingsbak, dus die vervangen we nu.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • en crossjan heeft geluk?

    • + 0
    • 23 maa 2012 - 14:13
  • En nu ook nog een Grid penalty van 5 plaatsen omdat de versnellings bak is gewisseld, waarom moeten dit soort dingen altijd Kimi overkomen

    • + 0
    • 23 maa 2012 - 15:02
    • eric

      Posts: 70

      Omdat Kimi schijnbaar wat ruiger met de spullen omgaat.Vergeet niet dat Kimi ook bij mclaren vaak degene was waar de wagen van kapot ging.

      • + 0
      • 24 maa 2012 - 08:45
  • pfff, ik hoop niet dat dit de tendens is, want Kimi is geen klager, maar deelt altijd gewoon droog de situatie mee. Dit onderwerp zullen de mensen [en hijzelf] moe worden en dan gaat het [of het waar is of niet] toch als excuus gebruikt worden, wat onterecht is.
    Gvd, ik hoopte op een happy Kimi. Echt balen dat ie zo moet ploeteren met zn auto.

    • + 0
    • 23 maa 2012 - 15:13
    • Alles loopt idd niet erg gladjes, maar aan de andere kant, deze auto doet voorin mee.. en vanuit daaruit kunnen ze verder bouwen
      Lotus heeft al een grote stap gezet vergeleken met vorig jaar, dus al met al, optellen en aftellen, ben ik best blij met de situatie waarin Lotus/Kimi zich verkeren

      Je kunt beter dit soort klachten hebben, dan Alonso\'s klachten

      • + 0
      • 23 maa 2012 - 17:25
    • Geen nood! When the going gets tough, the Iceman gets going!

      Ook mij baart het zorgen dat Raikkonen problemen ondervind waar Grosjean geen last van lijkt te hebben, anderzijds is het misschien een goed teken dat hij nu \'a la Alonso\', zo u wil Raikkonen-FAN ;), zijn klachten kenbaar maakt.

      Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb altijd een beetje een dubbel gevoel over 2008 gehad. Toen was Kimi voor het eerst in zijn carriere vanaf de eerste minuut de gedoodverfde titel-kandidaat, maar heeft hij het toch een beetje laten liggen. Hij kreeg de banden niet meer opgewarmd, en daardoor was Ferrari genoodzaakt de wagen te downgraden, want daar kon hij beter mee overweg. Schumi heeft er later over gezegd dat \"Ferrari hem had kunnen helpen\", maar dat Kimi daar geen oren naar had. Dat vond Schumacher wel logisch overigens, want \"Nadal hoeft ook niet van Federer te horen hoe je moet tennissen\". Wat daar ook van zei, Kimi ondervond problemen en in plaats van daar actie op te ondernemen liet hij Massa aan de bal komen. Te lelijk. Ik zal niet ontkennen dat ik opgelucht was dat Hamilton kampioen werd.

      Maar goed, hij deelt dingen mee. En vorige race vond hij de stuurbekrachtiging ook ruk in FP en Q, maar had hij er in de race minder last van. Go Kimi!!!!!!!!

      • + 0
      • 24 maa 2012 - 00:06
  • Een probleem met de versnellingsbak, dus die vervangen we nu.”

    Dus 5 plaatsen terug op de grid.

    • + 0
    • 23 maa 2012 - 16:54

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar