Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"

Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder nog niet vergeten. Tijdens de race maakte Verstappen een dolletje toen hij van zijn team te horen had gekregen dat er met dubbele gele vlaggen werd gezwaaid in de laatste bochten.

Verstappen wist zich vandaag goed te herstellen na zijn crash in de kwalificatie van gisteren. De wedstrijdleiding koos na de crash van Verstappen eerst voor een enkele gele vlag, waardoor George Russell kort van zijn gas kon gaan en de pole position wist te pakken. Dit resulteerde in de nodige controverse, want veel mensen vonden het gevaarlijk dat er niet direct met dubbele gele vlaggen werd gezwaaid. Verstappen vond dit zelf ook zeer opmerkelijk.

'Nu kan ik vol gas, toch?'

Tijdens de race was Verstappen dit voorval nog niet vergeten, en toen er een Virtual Safety Car volgde nadat Carlos Sainz stilviel naast de pitmuur, kon hij het niet laten om even een geintje te maken. Zijn race-engineer Gianperio Lambiase meldde zich op de radio: "Dubbel geel in bocht 10, Max. Dubbel geel richting start/finish. Dubbel geel."

Verstappen reageerde direct met een slim grapje: "Nu kan ik vol gas gaan geven, toch? Ik maak maar een grapje!" Aan de pitmuur bij Red Bull waren ze echter te geconcentreerd, en Lambiase reageerde direct door te stellen dat er een Virtual Safety Car was. Verstappen ging keurig van zijn gas en ging daarna verder met zijn jacht op Russell.

Felle strijd met de Mercedessen

Verstappen maakte Russell het leven zuur, en kwam tot twee keer toe zeer dichtbij de Mercedes van de latere racewinnaar. In de absolute slotfase van de race wist hij het gat te verkleinen, maar hij kon de Mercedes niet echt aanvallen. Dat kwam mede door het feit dat Andrea Kimi Antonelli vlak achter hem reed, en in de laatste ronde zelfs binnen de seconde kwam. Hij kon Verstappens tweede plaats echter niet aanvallen.

Sander

Posts: 1.798

Gronspike zet zichzelf te kakken door niet op de hoogte te zijn

  • 29
  • 28 jun 2026 - 18:28

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Daar heeft Sjors weer een week last van

    • + 2
    • 28 jun 2026 - 18:20
    • Waarschijnlijk is Russell nu de hele week een onderbouwing aan het schrijven over het vermeende wangedrag van Verstappen.

      Uiteraard geadresseerd aan de stewards.

      • + 5
      • 28 jun 2026 - 18:45
  • gronkspike

    Posts: 97

    De enige die zichzelf te kakken zette was Max zelf door er gisteren hard af te gaan

    • + 12
    • 28 jun 2026 - 18:21
    • hij had een probleem aan de achterkant met de vleugel sjappie

      • + 17
      • 28 jun 2026 - 18:26
    • Want een fout aan de auto is de schuld van Verstappen?

      • + 12
      • 28 jun 2026 - 18:28
    • Sander

      Posts: 1.798

      Gronspike zet zichzelf te kakken door niet op de hoogte te zijn

      • + 28
      • 28 jun 2026 - 18:28
    • Beri

      Posts: 6.941

      Iemand die fan van de Gronk kan zijn, verdient geen podium hier.

      • + 3
      • 28 jun 2026 - 18:33
    • Het vriendje van SennaS spreekt.

      Mogelijk kunnen ze zamen een theekransje beginnen. Kunnen ze lekker keuvelen over de zwakke Verstappen.

      • + 7
      • 28 jun 2026 - 18:47
    • Mick34

      Posts: 1.314

      Wat zijn dat toch voor types die continu Max naar beneden moeten halen. Max zit er gewoon weer bij dit jaar om races te winnen en dat is ontzettend knap...

      • + 5
      • 28 jun 2026 - 18:55
    • Buiten dat de opmerking van Gronsoike wat onnodig is zijn de reageerders daarop eigenlijk nooit te vinden als bijvoorbeeld Lewis of Russell voor de gek gehouden wordt. Beetje eenzijdig, waarom zeggen jullie er niks van als die (dagelijks) voor de bus gegooid worden? Is het dan "anders" of meten we het liefst heel de dag met twee maten?

      • + 4
      • 28 jun 2026 - 19:10
    • Richt jij maar eerst op Williams, Erik. Wat een drama daar.

      • + 0
      • 28 jun 2026 - 19:13
    • Daar kan ik mij zo veel op richten als ik wil maar dat gaat geen invloed hebben.
      Overigens is Albon gewoon een plek hoger geëindigd dan gestart :-)

      • + 2
      • 28 jun 2026 - 19:18
    • @Wickie: we weten dat we niet vooraan meestrijden.

      • + 3
      • 28 jun 2026 - 19:19
  • Tony

    Posts: 1.659

    Die Max heeft echt veel humor. Hij zou een goede vervanger zijn voor Claudia de Breij of Jandino.

    • + 0
    • 28 jun 2026 - 18:53
  • "Verstappen reageerde direct met een slim grapje: "Nu kan ik vol gas gaan geven, toch?"

    Kom op Max, je mag hier geen grapje maken of iemand in de maling nemen.
    Daar zijn ze hier niet van gediend.
    Met 'ze' bedoel ik natuurlijk het grootste gedeelte van jouw achterban....die zijn daar niet van.
    Ja, van de gemene grapjes zijn 'ze' wel hoor.

    • + 2
    • 28 jun 2026 - 18:54

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 3.500
  • Podiums 128
  • Grand Prix 240
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (28)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar