Verstappen dik tevreden met tweede plaats: "Heel positief voor ons"

Max Verstappen heeft zijn tweede podiumplaats van het seizoen weten binnen te slepen. De Nederlander kwam in de Grand Prix van Oostenrijk, de thuisrace van Red Bull Racing, als tweede over de streep en pakte daarmee zijn beste resultaat van dit Formule 1-seizoen. Na afloop van de race oogde de viervoudig wereldkampioen tevreden. 

Voor Verstappen was het een lange, maar ijzersterke race. Vanaf P5 wist hij langzaam richting de top-3 te kruipen en mede door een fantastisch gevecht met Lewis Hamilton greep hij de tweede plaats. Voor de 28-jarige stercoureur was het nog even billen knijpen met een naderende Andrea Kimi Antonelli, maar hij slaagde erin om de Italiaan achter zich te laten. 

Verstappen tevreden met tweede plaats

Tijdens de podiuminterviews na afloop van de race, oogde Verstappen tevreden. "Het was een hele goede race voor ons. De eerste paar ronden waren best leuk en toen probeerde ik eigenlijk de banden te beheren", aldus de Nederlander. 

"Ik denk dat ik de helft van de race er redelijk goed bijzat zat en toen had ik een paar problemen met de auto oppikte waardoor ik dat ritme niet kon vinden", voegde Verstappen daaraan toe. "Maar tweede zijn en zo dicht bij een overwinning is buitengewoon positief." 

Verstappen erkende daarbij dat hij door zijn crash in de kwalificatie nog last had van een kleine blessure. "Ik raakte mijn knieën in de kwalificatie, dat was niet leuk, maar vandaag was oké." 

Red Bull zal opgelucht zijn na tweede plaats

Voor Red Bull zal de tweede plaats van Verstappen als een opluchting voelen. In de afgelopen weken ging het voornamelijk over de toekomst van de Nederlander bij het team. De geruchten dat hij ging vertrekken werden steeds sterker en manager Raymond Vermeulen maande het team tot actie door te zeggen dat de auto sneller moest worden. Met een tweede plaats in de thuisrace is het duidelijk dat Laurent Mekies en consorten progressie hebben geboekt.

Patrace

Posts: 6.799

De updates hebben duidelijk wat gebracht en ze hebben ook al een goede afstelling gevonden voor de race.
Dat is hartstikke positief voor Red Bull en dus voor Verstappen.
Dit betekent dat Verstappen mee kan doen om de zeges als hij vanaf de eerste startrij kan starten. Vandaag verloor hij wat omda... [Lees verder]

  • 4
  • 28 jun 2026 - 17:01

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Max heeft z'n ballen uit z'n broek gereden, maar het mocht net niet baten.
    Max en Redbull zijn helemaal weer terug.

    • + 1
    • 28 jun 2026 - 16:47
    • Sander

      Posts: 1.797

      Helemaal terug weet ik zo net nog niet op dit baantje. Silverstone wordt ook erg interessant. Maar wat zijn Ferrari en mcLaren teruggevalen..

      • + 0
      • 28 jun 2026 - 16:54
  • Dale U

    Posts: 1.972

    Silverstone zal komend weekend zijn, kunnen we de borst nat maken, De Boekhouder, Guus zal wat willen laten ect ect, RB dat dichter bij is gekomen.........

    • + 0
    • 28 jun 2026 - 16:48
    • Ik denk dat op Silverstone het gedoe met het electrische gedeelte weer wen verziekende invloed gaat hebben en dat we dan de oude verhoudingen weer terugzien

      • + 0
      • 28 jun 2026 - 17:02
    • Dat weet ik wel zeker. Het is bijna allemaal vol gas daar tegenwoordig. Dan kan je je lol op met die batterij.

      • + 0
      • 28 jun 2026 - 17:28
  • Goede race. Zou mooi zijn in de hol van de leeuw een overwinning te pakken en het Wilhelmus te horen op dat eiland.

    • + 0
    • 28 jun 2026 - 16:54
    • Het Wilhelmus wil ik dinsdag tegen Marokko horen. En de rondes daarna (fingers crossed). In de f1 niet alsjeblieft.

      • + 0
      • 28 jun 2026 - 17:10
    • https://youtu.be/MAM4v3ftynU

      https://youtu.be/3mwWXjwS2yY

      • + 0
      • 28 jun 2026 - 17:54
  • Als je goed kijkt zie je een geel helmpje in de broekzak van Max zitten

    • + 1
    • 28 jun 2026 - 16:58
  • Patrace

    Posts: 6.799

    De updates hebben duidelijk wat gebracht en ze hebben ook al een goede afstelling gevonden voor de race.
    Dat is hartstikke positief voor Red Bull en dus voor Verstappen.
    Dit betekent dat Verstappen mee kan doen om de zeges als hij vanaf de eerste startrij kan starten. Vandaag verloor hij wat omdat hij van P5 moest komen, maar anders denk ik dat hij de race had gewonnen. Wellicht had hij zelfs gewonnen als Red Bull hem 1 ronde eerder naar binnen had gehaald, want die laatste ronden voor zijn tweede stop verloor hij veel tijd.
    Ik verwacht dat Red Bull dit pakket nog verder kan optimaliseren en zo nog wat extra snelheid kan vinden.

    Ook positief dat Hadjar op P6 finisht en belangrijke punten pakt.

    • + 4
    • 28 jun 2026 - 17:01
    • Helemaal niets aan toe te voegen.

      Iets anders: Het podium had imo precies andersom moeten zijn.
      Kimi was nl de snelste van de drie en Russell de langzaamste van de drie,
      dus 1. Kimi, 2 Max, 3 Russell.

      Gaan we dit nu elke keer zien?? Zie nog liever een shoey.

      pbs.twimg.com/medi(...)fIHs?format=jpg&;name=4096x4096

      • + 0
      • 28 jun 2026 - 17:19
    • En daarom heeft vriend gewonnen....omdat hij de langzaamste was.
      Hahaha die Pietje...de haat zit diep hè..

      • + 2
      • 28 jun 2026 - 17:26
    • Nee hoor @Ouw. Russell is van pole vertrokken, Kimi van 4 en Max van 5.

      Heb meer naar de live timing gekeken dan naar de racebeelden en de tijden van Kimi en Max waren sneller dan die van Russell. Daar is niets aan gelogen.
      En wat haat betreft dan moeten we bij jou zijn @Ouwe.
      Ik haat NIEMAND, zelfs die gluiperd van een Russell niet.

      • + 1
      • 28 jun 2026 - 17:47
  • Op strategie verloren. Dat is gewoon slecht.

    • + 0
    • 28 jun 2026 - 17:17
  • Benieuwd wat die updates volgende week waard zijn ol Silverstone en of ze er nog wat meer over hebben geleerd. Ze hebben Mclaren en Ferrari vernederd vandaag. Een ongekend verschil met de afgelopen races. Als ze dat komende week weer kunnen laten zien doen ze wel hele goede zaken. Had ik niet verwacht. Maar volgende week maar eens afwachten.

    • + 0
    • 28 jun 2026 - 17:31

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 3.500
  • Podiums 128
  • Grand Prix 240
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (28)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar