Daar gaan ze weer: Verstappen steekt middelvinger op naar Russell

Max Verstappen en George Russell zijn elkaar voor de zoveelste keer tegengekomen tijdens een Formule 1-sessie. In de tweede vrije training voor de Grand Prix van Oostenrijk reden de twee kemphanen elkaar in de weg, waarna de Nederlander een welbekend handgebaar opstak richting de Mercedes-coureur. 

De eerste twee vrije trainingen op de Red Bull Ring verliepen voor Verstappen allesbehalve vlekkeloos. Daar waar Red Bull Racing hoopte dichterbij te komen bij Mercedes, Ferrari en McLaren, liepen zij voornamelijk tegen mankementen aan met de RB22. Meer dan tweemaal de vierde tijd zat er voor Verstappen dan ook niet in. 

Verstappen steekt middelvinger op naar Russell 

Maar de problemen aan zijn auto waren voor Verstappen niet de enige frustratie. Terwijl de Nederlander bezig was aan een snelle ronde, werd hij door Russell opgehouden aan het einde van de tweede sector. Hiermee verloor de viervoudig wereldkampioen de nodige tijd, waarna hij ook nijdig reageerde ric richting de Engelsman. 

Verstappen stak zijn middelvinger op richting Russell, wat op sociale media weer de nodige tongen los heeft gemaakt. 

Verstappen en Russell blijven tegenpolen 

De relatie tussen Verstappen en Russell heeft meerdere malen alle F1-spotlights naar zich toegetrokken. Eens per seizoen lagen beide coureurs met elkaar in de clinch, met als absolute klapper het stewards-incident in Qatar in 2024. Daar stelde Verstappen genaaid te zijn door zijn concurrent bij de wedstrijdleiding, waarna hij zijn pole position verloor. Als gevolg daarvan gooiden beide coureurs, tegenover de internationale pers, modder naar elkaar. 

Dit seizoen zijn zowel Verstappen als Russell zoekende naar vorm. De Engelsman, die eerder nog als torenhoge favoriet naar voren werd geschoven voor de wereldtitel, kijkt momenteel tegen een grote achterstand aan richting teamgenoot en WK-leider Andrea Kimi Antonelli. Tegelijkertijd heeft Verstappen het zwaar bij Red Bull, dat hem tot dusver nog geen winnende auto heeft kunnen geven.  

Russell verliest zichzelf steeds meer en begint in zijn angst om door een teamgenoot vermorzeld te worden iedereen in de weg te rijden. Ze moeten wijken voor zijn inhaaljacht, dat nooit het boothuis verlaat.

Russell begint mentaal te breken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Antonelli zom... [Lees verder]

  • 15
  • 26 jun 2026 - 18:41

Reacties (27)

Login om te reageren
  • SennaS

    Posts: 12.268

    Wat een niveau weer.
    Een beuk in de bocht is in de maak.

    • + 12
    • 26 jun 2026 - 18:29
    • Ind

      • + 0
      • 26 jun 2026 - 18:31
    • Inderdaad wat een niveau weer.

      • + 4
      • 26 jun 2026 - 18:32
    • SennaS

      Posts: 12.268

      Inderdaad zullen gebaren heb ik gemist bij Lewis, Schumi, Prost, Senna

      • + 3
      • 26 jun 2026 - 18:34
    • "Wat een niveau weer.
      Een beuk in de bocht is in de maak."


      Jeez, wat een 'homo-opmerking' weer...
      O jee, dat mag je tegenwoordig natuurlijk ook niet meer zeggen.

      • + 12
      • 26 jun 2026 - 18:35
    • "Wat een niveau weer.
      Een beuk in de bocht is in de maak.:


      Jeez, wat een typische opmerking weer, komend van een natte tosti...

      • + 12
      • 26 jun 2026 - 18:37
    • Ah, het echt toch! Weet je gelijk wat ik van je vind als je je zo uitlaat - wat je overigens altijd - en dus permanent bent...? ;-)

      • + 4
      • 26 jun 2026 - 18:40
    • echt = mag

      • + 1
      • 26 jun 2026 - 18:41
    • Russell verliest zichzelf steeds meer en begint in zijn angst om door een teamgenoot vermorzeld te worden iedereen in de weg te rijden. Ze moeten wijken voor zijn inhaaljacht, dat nooit het boothuis verlaat.

      Russell begint mentaal te breken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Antonelli zomaar op dit Micky baantje ruim 6 tiende verliest.
      Mentaal in de piepzak.

      • + 15
      • 26 jun 2026 - 18:41
    • The Apex

      Posts: 460

      Ja dat deed jouw held....beuken in de bocht.

      • + 7
      • 26 jun 2026 - 18:45
    • Je zou het bijna vergeten, al de tikkies op een achterwiel.
      Zou Russell goed opgelet hebben?

      • + 7
      • 26 jun 2026 - 18:47
    • Robin

      Posts: 3.297

      @glasvezel:

      “Jeez, wat een 'homo-opmerking' weer...
      O jee, dat mag je tegenwoordig natuurlijk ook niet meer zeggen”

      Als jij daar gelukkig van wordt moet je dat vooral blijven zeggen maar zou je kunnen uitleggen wat er ‘h*mo’ aan die opmerking was want die mis ik ff ?

      • + 6
      • 26 jun 2026 - 18:55
    • Joeppp

      Posts: 8.672

      Sport is emotie youtube(.)com/watch?v=q3v6ga1i1p0

      • + 0
      • 26 jun 2026 - 19:06
    • Zit dat watjes duwtje van Verstappen er ook tussen? Was nogal onschuldig.

      • + 1
      • 26 jun 2026 - 19:40
    • Een beuk in de bocht is levensgevaarlijk, voor je het weet rijdt iemand zich helemaal te pletter tegen die boom...

      • + 1
      • 26 jun 2026 - 19:46
    • Tony

      Posts: 1.656

      Een beuk in de bocht is levensgevaarlijk
      Die woorden hadden van Jos V kunnen komen.

      • + 2
      • 26 jun 2026 - 19:57
    • Beetle

      Posts: 2.413

      Joh, als je maar zeikt op andere coureurs dan Maxime dan wordt het sowieso geplaatst hier.

      • + 4
      • 26 jun 2026 - 20:16
    • "Een beuk in de bocht is in de maak" nee hoor want verstappen heeft het al gelijk getrokken. Een kwartiertje later liet Verstappen in de zelfde bocht, vlak voor de neus van Russell, ook even zijn auto naar buiten rollen. 😂😂😂

      • + 2
      • 26 jun 2026 - 20:20
    • Volgens mij was Jos V vooral beroemd om de grindbakken. Niet om beuken in bochten. Dat is meer de Britse stijl.

      • + 5
      • 26 jun 2026 - 20:21
    • Iets met Lewis en Silverstone...

      • + 2
      • 26 jun 2026 - 20:28
    • Tony

      Posts: 1.656

      Volgens mij was Jos V vooral beroemd om de grindbakken. Niet om beuken in bochten. Dat is meer de Britse stijl.

      Was het niet Jos Verstappen die een paar maanden geleden in een bocht een boom omver reed? Waarschijnlijk is dat dan meer de Nederlandse stijl.

      • + 4
      • 26 jun 2026 - 20:39
    • SennaS

      Posts: 12.268

      Glasvezelcoureur,,
      Want een niveau weer, zoals gebruikelijk.

      • + 2
      • 26 jun 2026 - 21:03
  • Een beetje off topic.
    Max had graag de 24 uur van Spa gereden in z'n GT3 wagen. Misschien volgend jaar,
    als het tenminste niet samenvalt met de F1 kalender.
    Zijn team heeft zich zojuist op P4 gekwalificeerd! Top!

    verstappencom
    Circuit de Spa-Francorchamps

    verstappencom

    Second row for the 24 Hours of Spa 💪 The only Mercedes-AMG in the top four!
    Full push @chrislalham20, @dani_juncadella and @jules_gounon!

    • + 5
    • 26 jun 2026 - 18:37
  • AUDI_F1

    Posts: 3.921

    Bij een test sessie zullen de stewards niet echt ingrijpen, alleen als het een flinke overtreding is. Dus de middel vinger is een terecht een gebaar van afkeer.

    • + 1
    • 26 jun 2026 - 18:53
    • SennaS

      Posts: 12.268

      Geloof ik best, dat zie je vaak onder pubers

      • + 2
      • 26 jun 2026 - 21:05
  • Dit moet afgelopen zijn met die twee.
    Ik zal George Russell eens 'n bezoek moeten brengen om hem te vertellen dat je dit nooit moet doen bij 'n Verstappen....'n paar klopjes met m'n hand-gedraaide knuppel moet daar 'n eind aan maken....aldus Jos.

    • + 2
    • 26 jun 2026 - 18:56
  • "Het was een teleurstellende sessie voor Antonelli’s teamgenoot George Russell, die met een tijd van 1m07,637s slechts de zesde plaats wist te behalen, waarbij elke ronde een uitdaging leek voor de Mercedes-titelkandidaat." (MS)

    Gluiperige George kreeg dusdanig de bibbers van Max speciale 'groet' dat Miss T-bone Move geen deuk meer in een pakje boter kon rijden, laat staan in een RB22...

    • + 4
    • 26 jun 2026 - 19:14

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 3.500
  • Podiums 128
  • Grand Prix 240
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (28)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar