'Mercedes verlengt contract van Russell en gooit deur dicht voor Verstappen'

Het lijkt erop dat Mercedes geen optie is voor Max Verstappen in 2027. Volgens nieuwe geruchten gaat het team van Mercedes het contract van George Russell verlengen, terwijl Red Bull er nog steeds alles aan zou doen om Verstappen binnenboord te houden voor de komende jaren.

De toekomst van Verstappen is al geruime tijd een heet hangijzer in de Formule 1-wereld. De prestaties van zijn team Red Bull Racing vallen tegen, en Verstappen kan deze zomer een exitclausule activeren waardoor hij eerder kan vertrekken. Verstappen houdt zich op de vlakte over zijn toekomst, maar de twijfels blijven bestaan. Eén team dat regelmatig in verband wordt gebracht met Verstappen, is Mercedes. De Duitse renstal is momenteel dominant, en teambaas Toto Wolff heeft zijn waardering voor Verstappen nooit onder stoelen of banken gestoken.

Welk besluit heeft Mercedes genomen?

Volgens de Italiaanse krant Corriere della Sera heeft Mercedes echter de deur voor Verstappen dichtgegooid. De krant stelt dat Mercedes een optie in het contract van George Russell heeft geactiveerd, waardoor hij ook in 2027 voor het team mag rijden. Russell en zijn entourage zouden dit ook hebben geaccepteerd, waardoor er niets meer in de weg lijkt te staan. Een officiële zal volgens Corriere della Sera niet lang meer op zich laten wachten, en dit gebeurt mogelijk al dit weekend in Oostenrijk.

De toekomst van Verstappen

De vraag is wat dit betekent voor de toekomst van Verstappen. Hij staat nog tot en met 2028 onder contract bij Red Bull, maar het is de vraag of hij dit contract gaat uitdienen. Verstappen voerde enkele weken geleden al topoverleg met Red Bull-aandeelhouders Mark Mateschitz en Chalerm Yoovidhya en CEO Oliver Mintzlaff. Verstappen hield in het midden waar deze gesprekken overgingen. Het is de verwachting dat de hoge heren van Red Bull zich dit weekend ook melden in Spielberg.

Volgens Corriere della Sera zou Red Bull er ondertussen alles aan doen om Verstappen binnenboord te houden. Ze zouden een significante aanpassing aan zijn contract willen doorvoeren, waarmee hij meer zekerheid kan krijgen over de situatie bij Red Bull.

Grote achterstand

Verstappen heeft een lastige start van het seizoen achter de rug, en hij staat nu op de zevende plaats in het wereldkampioenschap met 55 WK-punten achter zijn naam. De achterstand op de kop is groot, want WK-leider Andrea Kimi Antonelli staat op 156 punten. Russell staat op zijn beurt op de derde plaats in het wereldkampioenschap met 106 punten.

Zo werkt het niet, dat weet je zelf ook wel

  • 7
  • 25 jun 2026 - 15:25

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Levensgevaarlijk, met dit weer het vuurtje opstoken..

    • + 0
    • 25 jun 2026 - 14:58
  • meister

    Posts: 4.310

    De beste coureur rijdt in de beste auto, period!

    • + 2
    • 25 jun 2026 - 15:08
    • Zo werkt het niet, dat weet je zelf ook wel

      • + 7
      • 25 jun 2026 - 15:25
    • SennaS

      Posts: 12.253

      Dus Kimi is de beste coureur op dit moment?

      • + 3
      • 25 jun 2026 - 15:46
  • Het artikel zit achter een betaalmuur, maar als dit klopt is het stoppen met de F1
    aan het eind van dit seizoen of doorgaan met RBR door Max.

    Dit is alles wat er te lezen valt zonder abonnement:

    De verstandige zet van Mercedes: ook in 2027 met Russell
    Corriere della Sera
    Door Giorgio Terruzzi
    25 juni 2026

    George Russell zal ook in 2027 voor Mercedes rijden. Er stond een optie in het contract
    die naar verluidt door beide partijen is aanvaard.
    De aankondiging zou op korte termijn volgen en zou mogelijk al tijdens de GP van
    Oostenrijk plaatsvinden. Het is een logische zet en...........

    • + 0
    • 25 jun 2026 - 15:08
    • Ik las het vanmorgen ook al maar wilde het hier nog niet plaatsen omdat alle andere s*ts het niet brachten.

      • + 0
      • 25 jun 2026 - 15:29
    • Ze hebben het verkeerd vertaald @Pietje, het moet zijn,,,

      "Russell verlangt naar contract met Mercedes en zet deur open voor Verstappen."

      • + 4
      • 25 jun 2026 - 15:54
  • NicoS

    Posts: 20.889

    Met deze warmte adviseren ze sowieso de deur dicht te houden….;)

    • + 0
    • 25 jun 2026 - 15:20
  • racepace1

    Posts: 817

    Nou dan weten we allemaal als Max met verband om zijn hoofd loopt waarom dat is.

    • + 0
    • 25 jun 2026 - 15:25
  • mooi de media gebruiken om druk te zetten op een handtekening... Mercedes schermt met Russell in de hoop dat Verstappen snel zijn handtekening zet... wat een gel0l. laten we eerlijk zijn: contracten zijn niets anders als papiertjes waarop staat hoeveel er betaald moet worden om onder een contract uit te komen.

    • + 1
    • 25 jun 2026 - 15:34
  • SennaS

    Posts: 12.253

    Waarom zou mercedes een andere coureur voor veel geld halen terwijl ze 2 top coureurs in huis hebben die de wk’ s binnen gaan harken in een goede auto, waarvan 1 coureur de toekomstige maatstaf zal zijn.

    • + 3
    • 25 jun 2026 - 15:51
    • Omdat Toto naar perfectie streeft.

      • + 3
      • 25 jun 2026 - 16:22
  • Mercedes is gek als ze nog voor Max gaan. De mogelijkheden met Kimi zijn vele malen beter dan met Max. Zonder Max redden ze het, met Max levert het een risico op. Het afbraakrisico is veel te groot.

    • + 1
    • 25 jun 2026 - 15:54
    • Rimmer

      Posts: 13.341

      Zonder Max staan ze gewoon met lege handen straks want Lewis gaat zijn 8e titel pakken en in 2027 als meest succesvolle allertijden met pensioen. Max gaat via de achterdeur naar buiten. Geen idee waarom maar kennelijk had Max al een tijd geen zin meer in succes en dat wisten alle topmensen om hem heen kennelijk ook. Marko, GP, Newey etc etc etc. iedereen is weg. Max heeft hen al een tijd geleden verteld dat hij gaat stoppen en RB zet alles op alles om hem nog 1 seizoen extra te laten lijden uiteraard tegen giga bedragen maar in denk dat Max zich zelfs daar niet meer voor kan opladen. Die jongen is klaar. Het NL succes in de F1 is definitief voorbij.

      • + 1
      • 25 jun 2026 - 17:05
    • Tuurlijk Rimmer!

      • + 0
      • 25 jun 2026 - 17:11
  • AUDI_F1

    Posts: 3.920

    Het is een gerucht en pas echt als Mercedes ermee aankomt zetten en hierboven met dikke letters staat BREAKING.

    • + 5
    • 25 jun 2026 - 16:04
  • Gluiperige George heeft in zijn contract staan dat zijn verbintenis wordt verscheurd wanneer hij Mercedes in diskrediet brengt. Voor oktober heeft Second Choice George dat al zo vaak gedaan omdat hij Mercedes de schuld geeft van zijn falen waardoor de zilvergrijze loper alsnog voor Max wordt uitgerold...

    • + 0
    • 25 jun 2026 - 16:24
  • Eigenlijk heel logisch dat Mercedes dit doet. Vaak zie je dat een typische "eerste coureur" en een "tweede coureur", een soort luitenant, veel beter werkt dan twee topcoureurs. Net zoals Schumacher-Barrichello of Hamilton-Bottas. Wat dat betreft doet Mercedes het heel verstandig: Kimi Antonelli als eerste coureur en Russell als duidelijk waterdrager. De verhoudingen zijn wat dat betreft glashelder!

    • + 4
    • 25 jun 2026 - 16:24
    • Die conclusie lijkt me iets te voorbarig na 7 races.

      Feit is dat dat systeem simpelweg beter werkt dan twee haantjes die elkaar de tent uit vechten. Daarom gaat Verstappen overigens uberhaupt niet naast Kimi/George/Leclerc/Norris zitten. Er is wellicht wel kwaliteitsverschil, maar te klein om echt absoluut nummer 1 te zijn.

      • + 0
      • 25 jun 2026 - 16:50
  • Ik zie maar 2 uitkomsten en ook de enige die er ooit geweest zijn.
    1) verstapoen stopt mer F1,
    2) Verstapoen gaat door bij RBR

    • + 1
    • 25 jun 2026 - 16:38
  • Max heeft Toto laten weten dat hij niet moet rekenen op hem, dus nu weten we dat Max voor een astronomische bedrag naar Aston gaat. Scroll heeft al zijn geld op Max, Adrian en Honda gezet.

    • + 0
    • 25 jun 2026 - 17:12
  • Robin

    Posts: 3.287

    Als dit klopt verlengen ze George wederom maar met 1 jaar…
    Zal echt motiverend werken voor ‘m.

    • + 0
    • 25 jun 2026 - 17:20

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 3.500
  • Podiums 128
  • Grand Prix 240
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (28)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar