Tevreden Verstappen eist meer van Red Bull

Max Verstappen maakte in Canada een einde aan een droogte van bijna een halfjaar. Voor het eerst sinds de Grand Prix van Abu Dhabi eind vorig jaar stond hij weer op het podium, en dat gaf hem een goed gevoel. Hij had genoten van de race, de gevechten van Mercedes en zijn strijd met Lewis Hamilton, máár eist nog wel verbetering van Red Bull.

Weinig mensen hadden voorafgaand aan de Canadese Grand Prix verwacht dat Verstappen op het podium zou finishen. De Nederlander zelf leek daar ook geen rekening mee te houden, maar hij wist te profiteren van de strategische blunder van McLaren en de uitvalbeurt van George Russell. Na een spannend gevecht met Hamilton moest Verstappen het doen met de derde plaats, maar daar was hij wel tevreden mee.

Hoe kijkt Verstappen terug op de race?

Met een voorzichtige glimlach op zijn gezicht meldde Verstappen zich na de race bij Viaplay. Als daar wordt gesteld dat ze dit niet hadden verwacht, reageert hij bevestigend: "Nee, ik ook niet. We reden natuurlijk nog lange tijd op de tweede plek, alleen op die mediumbanden hadden we geen goede temperatuur, en het is dan lastig om grip te creëren, zeg maar. En ja, ik denk dat we wel een leuk gevecht hebben gehad tot het einde."

Het gevecht met Hamilton zorgde voor veel tevredenheid bij de fans, maar Verstappen plaatst er wel een kanttekening bij: "Als je binnen een seconde zit kan je natuurlijk meer energie verbruiken. En op dit circuit waar je best gelimiteerd bent, maakt dat best veel uit op het rechte stuk. Daardoor lijkt het alsof je bij kan blijven, maar zodra je buiten de seconde valt zie je hem direct wegtrekken."

Hoe keek Verstappen naar Mercedes?

Verstappen had er moeite mee om zijn banden op temperatuur te krijgen, maar had wel genoten van de race. Hij kon ook wel lachen om het Mercedes-gevecht, dat vlak voor zijn neus plaatsvond: "Het is wel mooi dat ze ze laten racen, toch? Zo moet het zijn."

Wat moet Red Bull doen?

Met een beker op zak keert Verstappen nu huiswaarts, maar dat betekent niet dat Red Bull nu de zaakjes op orde heeft. Als Verstappen wordt gevraagd hoe het gevoel nu is vergeleken met gisteren, is hij duidelijk: "Nog steeds hetzelfde. Daar moeten we aan werken, en dat weten we ook. Hopelijk dat we daar in de komende wedstrijden iets voor kunnen vinden om het beter voor elkaar te krijgen."

Eerste RBPT podium. Leuk om af te vinken.
Snelheid is er gewoon nog lang niet. Niet in de buurt van de Mclarens, die niet in de buurt zijn van Mercedes... Een soort van on par met de Ferrari's. Gezien Hadjar redelijk bij het tempo van Leclerc zat.

Monaco zal wel weer minder gaan. Het leek er n... [Lees verder]

  • 7
  • 25 mei 2026 - 01:07

Reacties (11)

Login om te reageren
  • NicoS

    Posts: 20.794

    Leuke meevaller, maar nog een flinke stap achter Mercedes, en waarschijnlijk ook McLaren.
    McLaren heeft met deze blunder de titelstrijd definitief verloren, hoe dom kun je zijn……

    • + 6
    • 25 mei 2026 - 00:58
    • Zack zat bij Indycar en dan gaan de kinderen te laat naar bed. Krijg je dit

      • + 0
      • 25 mei 2026 - 08:12
    • Rimmer

      Posts: 13.323

      Bij McLaren heerste de angst. Geen idee wie die angst aanzette daar. Was het Zak? Waren het de rijders zelf? In ieder geval liep het bij iemand zo dun door de broek dat beide rijders op regenbanden werden gezet op een droge baan. Zelden zoveel amateurisme gezien en ze hebben daarmee gewoon een overwinning weggegooid.
      Later in de race werd Norris door de Mercedessen ingehaald terwijl hij zelf al op de mediums stond en de Mercedessen op zachte. Daar kon hij eigenlijk prima bij blijven en ook Max die daar een stukje achter reed kwam maar heel langzaam in de buurt van Lando. Het is dat Lando blauwe vlaggen kreeg en dus wel aan de kant moest maar met een normale race start waren Lewis en Max waarschijnlijk buiten de top 5 geëindigd. Het was daarom leuk voor beide mannen maar in werkelijkheid is de voorsprong van Mercedes en McLaren alleen maar groter aan het worden. Dat wordt onderschreven door twee Alpines in de top 10 terwijl die gare Renaults met Mercedes motor zo ongeveer vanuit New York van start waren gegaan.

      • + 2
      • 25 mei 2026 - 08:20
    • AUDI_F1

      Posts: 3.858

      Het valt me ook op dat er 4 coureurs indezelfde ronde zaten. Laatste keren waren GP Stiermarken (2021) en Spanje 2020.
      Diepte punten spanje 1969 en Australie 1995, daar waren er maar 2 indezlfde ronde

      • + 1
      • 25 mei 2026 - 10:08
  • Eerste RBPT podium. Leuk om af te vinken.
    Snelheid is er gewoon nog lang niet. Niet in de buurt van de Mclarens, die niet in de buurt zijn van Mercedes... Een soort van on par met de Ferrari's. Gezien Hadjar redelijk bij het tempo van Leclerc zat.

    Monaco zal wel weer minder gaan. Het leek er nou niet echt op dat de RB goed over kerbs ging.

    • + 7
    • 25 mei 2026 - 01:07
    • NicoS

      Posts: 20.794

      In Monaco hebben ze in ieder geval geen last met het energie management, dus kunnen ze zonder beperkingen rijden.
      Het superclippen wat deze race weer duidelijk aanwezig was, zal daar “gelukkig” niet optreden.

      • + 6
      • 25 mei 2026 - 01:13
    • Nu hadden ze officieel al een aantal overwinngen in de boeken. Heb het even aan trutta, mijn ai slavin, gevraagd en die vertelde me dat er 38 overwinningen zijn behaald.

      Maar we weten uiteraard dat het eigenlijk een Honda motor was.

      • + 1
      • 25 mei 2026 - 01:15
    • rwinn2893

      Posts: 200

      De Ferrari zal gaan vliegen in monaco zoals gewoonlijk. De mclaren lijkt ook beter op de kerbs dan de mercedes dus er is hoop dat mercedes i.i.g. niet alle races gaat winnen. Red Bull kan punten gaan sprokkelen.

      • + 0
      • 25 mei 2026 - 03:20
    • Politik

      Posts: 9.972

      @Tyla,

      Hoe kun je nou zo stellig zeggen dat RB niet in de buurt van de Mclarens zat dit weekend?
      Slechts 18 honderdsten tijdens de kwalificatie en vandaag is gissen wat het verschil was.

      Vond jij Mclaren dan zo snel, toen ze na de intermediates met slicks de baan op.kwamen?
      Ik vond het aardig tegenvallen.
      Zelfs Norris werd op nieuwere banden simpel ingehaald door de koplopers.

      • + 4
      • 25 mei 2026 - 03:21
    • Politiek@ in Canada zit je al snel in de DRS trein of hoe dat nu ook heet.

      Dan zit je helaas gebonden aan snelheden van een Williams of een Haas. Die al 30 seconden langzamer zijn dan Alpine.

      Eenmaal de blauwe vlaggen dan moet je natuurlijk gewoon aan de kant. Daarnaast is dit een kort rondje. Je moet dus een stuk sneller aan de kant voor de blauwe vlag dan in Spa.

      • + 2
      • 25 mei 2026 - 10:23
  • Een podium met deze zeepkist is leuk voor de stats maar ze blijven het 4e team. Er is nog veel werk te doen.

    • + 3
    • 25 mei 2026 - 08:11

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ESGrand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 3.488
  • Podiums 128
  • Grand Prix 239
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (28)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar