Red Bull en Ford 'niet blij' met keuze Verstappen voor Mercedes

Max Verstappen bereidt zich momenteel voor op zijn deelname aan de 24 uur van de Nürburgring. Op de Nordschleife zal hij een Mercedes-AMG GT3 gaan besturen, en Juan Pablo Montoya suggereert dat Red Bull en Ford daar niet heel erg blij mee zijn.

Verstappen laat dit jaar zijn Nürburgring-droom in vervulling gaan. De Nederlander bereidde zich in de afgelopen maanden uitgebreid voor op dit avontuur, en Red Bull staat volledig achter deze keuze. Hij zal het Red Bull-logo trots met zich meedragen, maar hij bestuurt wel een auto van grote concurrent Mercedes. Sterker nog, Verstappen Racing krijgt tijdens hun GT3-avonturen fabriekssteun van Mercedes.

Is Verstappen nu wel slim bezig?

Verstappens kersverse criticaster Juan Pablo Montoya denkt dat ze het bij Red Bull niet zo leuk vinden dat hij deze keuze heeft gemaakt. De Colombiaanse oud-coureur komt met een opmerkelijke uitspraak tegenover gokplatform Betpack: "Is de Mercedes-route uiteindelijk niet slimmer, zeker als je races in GT3's wil rijden? Als ik de grote baas bij Ford (de motorpartner van Red Bull, red.) zou zijn, dan zou ik het niet leuk vinden om Max op de Nürburgring te zien terwijl hij reclame maakt voor Mercedes."

Hoe kijkt Ford naar dit avontuur?

Montoya wijst erop dat Ford zelf ook een eigen GT3-programma heeft. Verstappen zal het komende week immers opnemen tegen een aantal Ford Mustangs: "Als ik Red Bull en Ford was, dan zou ik er alles aan doen dat Max niet in een Mercedes rijdt, maar in een Ford GT3 of iets dergelijks. Ik denk net dat de grote baas van Ford het leuk vindt als hij met een Mercedes gaat racen en daarmee ook reclame maakt voor die Zilverpijlen."

Wat zijn de plannen van Mercedes?

Verstappen debuteerde eind vorig jaar op de Nürburgring, waar hij twee races reed in de NLS. Bij zijn eerste GT3-race bestuurde hij nog een Ferrari, maar voor dit jaar is zijn team overgestapt naar bolides van Mercedes. Met de Mercedes-AMG GT3 liet Verstappen al een aantal mooie dingen zien in de NLS. Tijdens de 24 uur van de Nürburgring zal Verstappen zijn auto delen met Daniel Juncadella, Jules Gounon en Lucas Auer.

919

Posts: 4.431

Beetje open deur Michael, iedereen geeft aan het niet te hebben gelezen, dan is het ook niet knap welke conclusies er getrokken worden. Beetje zinloos bericht dus wat je post.

Dat het verder niet gelezen wordt heeft met zijn vele eerdere quotes te maken, dan krijg je uiteindelijk dit soort reac... [Lees verder]

  • 21
  • 7 mei 2026 - 18:18
Foto's Max Verstappen GT Nurburgring

Reacties (39)

Login om te reageren
  • Kampsie

    Posts: 1.682

    Niet gelezen, gok op juan de Pablo man

    • + 18
    • 7 mei 2026 - 15:30
    • Haha, heb alleen de titel en eerste zin gelezen. Broodje aap verhaal.

      • + 10
      • 7 mei 2026 - 15:32
    • *eerste alinea.

      • + 4
      • 7 mei 2026 - 15:33
    • 919

      Posts: 4.431

      Zat in gister de hele dag op GPVandaag te wachten op de JPM quote, doen ze het vandaag 😅

      • + 1
      • 7 mei 2026 - 15:57
    • Heb alleen de foto gekeken, daarop is snuifmafketel Juan niet te zien...

      • + 2
      • 7 mei 2026 - 16:51
    • Toch knap. De eerste zin lezen en dan concluderen dat het een broodje aap verhaal is. Maar goed.

      JP zegt hier niets vreemds. Hij spreekt vanuit zijn hypothetische positie als baas van Ford en stelt dat hij dan niet blij zou zijn Verstappen te zien rijden in een Mercedes.

      De titel maakt het weer eens onnodig overdreven, en is bovendien niet eens de strekking van de boodschap.

      • + 6
      • 7 mei 2026 - 18:08
    • *eerste alinea

      • + 2
      • 7 mei 2026 - 18:09
    • 919

      Posts: 4.431

      Beetje open deur Michael, iedereen geeft aan het niet te hebben gelezen, dan is het ook niet knap welke conclusies er getrokken worden. Beetje zinloos bericht dus wat je post.

      Dat het verder niet gelezen wordt heeft met zijn vele eerdere quotes te maken, dan krijg je uiteindelijk dit soort reacties. Maar ook dat zou een open deur moeten zijn. 😉

      • + 21
      • 7 mei 2026 - 18:18
    • 919

      Posts: 4.431

      Het kan natuurlijk dat de quotes gemist zijn, ik kwam deze referentie tegen;

      www.reddit.com/r/formuladank/s/0DHPWAEnIv

      • + 1
      • 7 mei 2026 - 18:49
    • AUDI_F1

      Posts: 3.888

      Inderdaad, en daar ben ik ook gestopt met lezen.
      Maar weet wel dat Verstappen vorig jaar een keer een test heeft gedaan met Chris Harris in een Ford Mustang GTD en een tijd daarna met een Mercedes AMG.
      En Verstappen zit in de positie om het beste te kunnen kiezen. Lag niet voor niets in een korte F1 pauze met zijn boot naast die van Toto Wolf. Dat ging daadwerkelijk om een contract, nl een GT3 raceauto contract.

      • + 3
      • 7 mei 2026 - 18:50
    • En dat is een fora anno 2026. “Iedereen” doet het, dus ach. Toch apart, dat men wél meent een conclusie te moeten/kunnen maken zónder het hoeven te lezen wánt eerdere meningen vond men onzinnig. Haha!

      • + 1
      • 7 mei 2026 - 20:02
    • 919

      Posts: 4.431

      😄 iedereen in dit draadje geeft het aan Michael. Dat bedoelde ik, sorry, ik dacht dat ook dat een open deur was. Als je al conclusies hebt gelezen, staat er ook eerlijk bij dat die conclusies op basis zijn van het niet lezen. Misschien kom jij tot een andere conclusie? 😋

      • + 3
      • 7 mei 2026 - 20:21
    • @MS, "Toch knap. De eerste zin lezen en dan concluderen dat het een broodje aap verhaal is. Maar goed.

      Toch apart, dat men wél meent een conclusie te moeten/kunnen maken zónder het hoeven te lezen ....... "


      Kennelijk zie jij niet wat er in de eerste alinea staat.
      Ik dus wel en daaruit concludeer ik dat wat hij zegt een broodje aap verhaal is. Je reinste kolder wat hij beweert.

      "Op de Nordschleife zal hij een Mercedes-AMG GT3 gaan besturen,
      en Juan Pablo Montoya suggereert dat Red Bull en Ford daar niet heel erg blij mee zijn."

      • + 8
      • 7 mei 2026 - 20:24
    • De feiten zijn simpel.
      Max heeft met van alles en nog wat gereden. Ook met Ferrari in de GT3, hij heeft een Aston Martin Valkyrie, hij heeft met Porsches gereden als ik me niet vergis, enzovoort. Hij drinkt ook niet alleen Red Bull, er wil ook nog wel eens een Heineken tussen zitten en heel soms een stuk of 12.

      De GT3 heeft vrijwel niets gemeen met de Formule 1 (gelukkig!) dus het zal de teams een worst wezen met welk merk auto Max in de GT3 rijdt, behalve dan puur om het sponsorplaatje.
      Bovendien weten de teams in grote lijnen wat Max in zijn contract heeft staan over het rijden in andere klasses voor ander merken, in tegenstelling tot JPM maar die laat zich zelden tegenhouden door een gebrek aan kennis van de feiten.

      Juist het feit dat Max dit allemaal doet en iedereen die ertoe doet niet protesteert zou genoeg moeten zijn om te snappen hoe de vork in de steel zit.

      • + 12
      • 7 mei 2026 - 22:02
    • Kampsie

      Posts: 1.682

      @Need5speed, prima argumentatie

      • + 5
      • 7 mei 2026 - 22:29
  • vosje1991

    Posts: 471

    Alleen maar aannames en 0 feiten. Ik wist niet dat Johnny Herbert tegenwoordig als Juan Pablo Montoya door het leven gaat.

    • + 7
    • 7 mei 2026 - 15:49
    • Maar dan zou het originele stuk van "gok u arm casino" afgekomen zijn.

      • + 0
      • 7 mei 2026 - 15:58
    • Ow dat komt het ook.
      Zou je dan toch gelijk hebben? ;)

      • + 0
      • 7 mei 2026 - 15:59
    • Daarom gebruikt JP ook de woorden ‘ik denk’ en spreekt hypothetisch. Dat is inderdaad geen feit.

      • + 1
      • 7 mei 2026 - 18:11
  • NicoS

    Posts: 20.857

    Die Mercedes is volledig in de Redbull kleuren bestikkerd, dus ik geloof niet dat ze daar mee zitten….

    • + 7
    • 7 mei 2026 - 16:00
    • Mogelijk vindt Ford het jammer.

      Of Mogelijk is mogelijk eerder zeker.

      • + 1
      • 7 mei 2026 - 16:56
    • Ik heb ook Red Bull-stickers op de Mercedes van mijn schuintegenoverbuurman geplakt. Je weet wel, de Mercedes waarop ik op 12 december 2021 "33" had gekrast. Door de RB-stickers staat er nu alleen nog maar "3" op...

      • + 3
      • 7 mei 2026 - 18:18
  • John6

    Posts: 11.618

    Als Max het maar naar zijn zin heeft, dan maakt hij ongemerkt zijn tijd vol tot 2028, wie weet nog langer.

    Hij doet het niet voor het geld, maar het betaald ook niet echt slecht.

    Hij wil veel gaan doen als die gestopt is, dat zal ook wel iets kosten, die rijdt nog wel een aantal jaren rond in de F1.

    • + 3
    • 7 mei 2026 - 16:19
  • Flexwing

    Posts: 409

    Wat een clown die JPM

    • + 7
    • 7 mei 2026 - 16:21
  • Wolff heeft al 1 been van Verstappen tussen de kaken. Minstens.

    • + 1
    • 7 mei 2026 - 16:55
  • Benner

    Posts: 12

    Ja... Tuurlijk.. Max heeft niets overlegd en die Red Bull stickers gewoon zonder medeweten van Red Bull op die wagen geplakt... 😂

    • + 4
    • 7 mei 2026 - 17:08
  • Red Bull sponsort die auto, dat zouden ze niet doen als ze niet blij zouden zijn met die keuze

    • + 5
    • 7 mei 2026 - 17:27
  • Op het YT kanaal van Red Bull staat nu het filmpje van Max met die Super GT Nissan op Fuji

    • + 2
    • 7 mei 2026 - 17:51
    • Nou, dan kan je nu al invullen waar JPM morgen iets over te zeiken heeft!

      • + 6
      • 7 mei 2026 - 18:01
    • Ja, over het YT kanaal, da's duidelijk...

      • + 1
      • 7 mei 2026 - 18:20
    • Komt het ook nog op TikTak?
      YT is zoo 2005

      • + 1
      • 7 mei 2026 - 18:52
    • Red Bull, Ford èn Mercedes zijn nu ook woedend, woest en ziedend op Nissan @StevenQ…

      Het gave filmpje:

      Max Verstappen vs SuperGT Pro
      (Red Bull Motor sports, 8,14 minuten)

      https://youtu.be/h8hG4_B-ACY

      • + 2
      • 7 mei 2026 - 19:17
  • markos

    Posts: 1.038

    "Verstappen, Red Bull, Ford en Mercedes niet blij met Montoya"

    • + 3
    • 7 mei 2026 - 19:31
  • Als Montoya dit zegt dan moet de titel tussen aanhalingstekens. Nu wordt het gepresenteerd als een feit, wat ford en red bull zouden hebben aangegeven.

    • + 3
    • 7 mei 2026 - 19:32
  • Het is zijn eigen team. Als hij in een Ford gaat rijde, rijdt hij in een team tegen zijn eigen team. Waar is de logica bij JPM? Vorig jaar was het een Ferrari, toen heb ik hem niet gehoord.
    Wat een koekwous!

    • + 1
    • 7 mei 2026 - 20:43
    • Sterker nog, Max was vorig jaar de enige F1 coureur die met een Ferrari een race wist te winnen ;)

      • + 4
      • 7 mei 2026 - 22:25
  • Q3FI

    Posts: 828

    Tuurlijk zijn ze niet blij... Daarom maakte Red Bull natuurlijk een promofilm met Max die in een NISSAN GT3 het Fuji circuit rondgaat, daarbij de tijd van een Japanse GT3 kampioen verpulveren. Zó vreselijk vinden ze het.

    • + 1
    • 7 mei 2026 - 22:46
  • gijzje

    Posts: 546

    Ach heel simpel Montoya, Columbia, Cocaine , doorgesnoven gast ! niet wakker van liggen

    • + 1
    • 8 mei 2026 - 00:11
  • Trelas

    Posts: 1.145

    Het mooie is dat het Max waarschijnlijk gaan zack uitmaakt of "de grote baas van Ford" het leuk vindt, of "de grote baas van RedBull" het leuk vindt, en ik denk zelfs niet dat het hem iets uitmaakt dat Juan het wel- of niet leuk vind, als hij het zelf maar leuk vindt! 😊

    Lekker doen dus!

    • + 0
    • 8 mei 2026 - 09:07

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 3.500
  • Podiums 128
  • Grand Prix 240
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (28)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar