Red Bull-topman looft Verstappen: "Hij heeft er een kunst van gemaakt"

Max Verstappen krijgt volop lof van Red Bull-topman. Head of Sports Stephen Knowles is erg gecharmeerd van de Nederlander. De geeft de viervoudig wereldkampioen veel lof en geniet vooral van zijn aanpak. 

Stephen Knowles was te gast in de podcast The Inside Track. Daar vertelde hij onder meer hoe knap het was dat de Nederlander zich zo goed wist staande te houden. Knowles heeft alleen maar complimenten voor Verstappen. 

Kennis

"Hij heeft echt een uitstekende kennis van de sportreglementen en de rijrichtlijnen", zegt Knowles bij The Inside Track. "En ik weet dat daar veel aandacht aan is besteed: hij heeft er een kunst van gemaakt om precies te leren wat je wel en wat je niet kunt doen, wat je zou moeten doen en wat niet, en dat vervolgens volledig uit te buiten."

 "Ik geloof dat het gewoon een onderdeel is van je prestaties, net als de rest. Ik denk dat de regels waarbinnen we racen onderdeel zijn van het sportieve landschap en daar het maximale uithalen is net zo goed een prestatiegebied als pure snelheid", aldus de racedirecteur van Red Bull Racing.

Regeltjes zijn regeltjes

Het vermogen van Verstappen om consequent binnen de regeltjes te rijden levert soms wat kritiek op: "Uiteindelijk mag je niet buiten de witte lijn inhalen", zei Verstappen na die race. "Dat is een héél duidelijke regel en ik ben er zelf ook al een keer op gepakt. Ik snap niet waarom we nu ineens schreeuwen om reglementswijzigingen, terwijl het altijd zo was."

"Ik ben opgegroeid in de karts, Formule 3, Formule 1... Je weet dat je niet buiten de witte lijn inhaalt. Het is zo simpel. Zo zijn de regels geschreven. Ik heb ze niet gemaakt; ik volg ze gewoon zo goed mogelijk. Natuurlijk gebeurt het soms dat je erin vastloopt - dat is in het verleden ook gebeurd. Ik pas gewoon de regels toe en speel ermee."

Trots op Albon. Ooit was hij de nieuwe toekomstige grootheid van de racerij. Echter heeft hij een keuze met het hart moeten maken, waardoor hij plotseling niet meer echt zich kon geven in de racerij. Mama van Albon heeft meen ik fraude gepleegd en moest het gevang in. Albon koos er voor om voor z... [Lees verder]

  • 7
  • 15 aug 2025 - 22:49

Reacties (39)

Login om te reageren
  • Tombazis bij AMuS (vertaaald):

    Hoe groot is het risico dat een team net als in 2014 veruit superieur is?

    Tombazis: Ik denk niet dat we nog eens zo'n grote superioriteit van een motorfabrikant zullen meemaken als in 2014. Destijds werd de aandrijving veel complexer in vergelijking met zijn voorganger. Deze keer doen we het tegenovergestelde. We vereenvoudigen de technologie. Oorspronkelijk wilden we nog verder gaan, maar dat is niet gelukt. De nieuwe aandrijvingen zijn eenvoudiger. Ze hebben geen MGU-H meer en op sommige gebieden gelden strengere limieten. Aan de andere kant hebben we nieuwe fabrikanten en dan bestaat natuurlijk altijd het risico dat een van hen bij de eerste poging de plank misslaat. Ondanks het budgetlimiet en ondanks de beperkte testtijd.

    Kunnen de motorfabrikanten verbeteringen aanbrengen als ze te ver achterliggen?

    Tombazis: Ja. We hebben daarvoor een programma geïntroduceerd dat we “extra ontwikkelingsmogelijkheden voor prestatieachterstand” noemen. Dat stond vanaf het begin in de regels. In de afgelopen maanden hebben we gepreciseerd hoe we dat willen aanpakken. In wezen zullen we elke zes races de gemiddelde prestaties van elke fabrikant meten. Voor degenen die onder een bepaald niveau zitten, zal er, afhankelijk van de omvang van de achterstand, een mogelijkheid tot aanpassing zijn. Dat kan op drie verschillende niveaus worden weergegeven. Meer geld voor ontwikkeling. Meer testbank uren. Meer tijd voor de homologatie van de specificatie. Wie achterligt, heeft dus een kans om zijn achterstand in te halen.

    • + 2
    • 15 aug 2025 - 17:28
    • Jezus Pietje hou eens op man. Je zit achter je laptop alles te volgen wat Max doet en wat niet. Je kunt toch daarvandaan niet zien risico hij neemt met zijn stief kind. Ik ben ouder van een hoop kinderen, joh Max is niet gek hè.
      Stop er eens mee met je analyses en je off topic info. Begin een eigen juice over hoe heet ze? Kellie, kely cailly en penneloep, oennedinges .
      Als je dit leest Max, sorry maar joh, als jij nou die ouwe sjagrijn zijn hok in duwt dan kunnen we hier weer verder met waardevolle bijdragen

      • + 0
      • 17 aug 2025 - 00:41
    • "dan kunnen we hier weer verder met waardevolle bijdragen"

      Je bedoelt met bijdragen zoals de jouwe?

      "Ik ben ouder van een hoop kinderen"

      Een HOOP kinderen???

      • + 0
      • 17 aug 2025 - 18:41
    • Minimaal 4 Pietje.

      • + 0
      • 17 aug 2025 - 19:47
  • Tombazis bij AMuS (vertaaald):

    Hoe groot is het risico dat een team net als in 2014 veruit superieur is?

    Tombazis: Ik denk niet dat we nog eens zo'n grote superioriteit van een motorfabrikant zullen meemaken als in 2014. Destijds werd de aandrijving veel complexer in vergelijking met zijn voorganger. Deze keer doen we het tegenovergestelde. We vereenvoudigen de technologie. Oorspronkelijk wilden we nog verder gaan, maar dat is niet gelukt. De nieuwe aandrijvingen zijn eenvoudiger. Ze hebben geen MGU-H meer en op sommige gebieden gelden strengere limieten. Aan de andere kant hebben we nieuwe fabrikanten en dan bestaat natuurlijk altijd het risico dat een van hen bij de eerste poging de plank misslaat. Ondanks het budgetlimiet en ondanks de beperkte testtijd.

    Kunnen de motorfabrikanten verbeteringen aanbrengen als ze te ver achterliggen?

    Tombazis: Ja. We hebben daarvoor een programma geïntroduceerd dat we “extra ontwikkelingsmogelijkheden voor prestatieachterstand” noemen. Dat stond vanaf het begin in de regels. In de afgelopen maanden hebben we gepreciseerd hoe we dat willen aanpakken. In wezen zullen we elke zes races de gemiddelde prestaties van elke fabrikant meten. Voor degenen die onder een bepaald niveau zitten, zal er, afhankelijk van de omvang van de achterstand, een mogelijkheid tot aanpassing zijn. Dat kan op drie verschillende niveaus worden weergegeven. Meer geld voor ontwikkeling. Meer testbank uren. Meer tijd voor de ho.m.o.logatie van de specificatie. Wie achterligt, heeft dus een kans om zijn achterstand in te halen.

    • + 2
    • 15 aug 2025 - 17:29
    • Elke reddingsbrigade raadt aan om zeker tot 18 jaar en liefst nog ouder een reddingvest te dragen in zee.

      Ik ben geboren en woon en werk nog steeds wereldwijd aan zeeën maar nergens heb ik ooit een advies gekregen om een lifevest te dragen tot 18yo. Sterker nog, 16, 17 en 18 jarige overleven een mui eerder dan ik, en ik ben wel eens gered door een surfer.
      Je plaatst zoveel onzin Piet..

      • + 0
      • 17 aug 2025 - 20:03
  • Waarschijnlijk zijn opa Piquet en zijn vrouw weer vertrokken, want vandaag hebben
    Sophie, Victoria en Kelly een aantal foto's en video's gedeeld vanuit Sardinië.
    Ik heb ze aan elkaar geplakt. Hier ook nog een paar IG posts hieruit. Mooi om te zien
    hoe Victoria wèl zo verstandig is om de jongens op zee een life jacket te laten dragen.
    Victoria was met haar gezin en opa en oma Heutz eerst 2 weken op Ibiza en nu door
    naar Sardinië met de andere oma.

    https://www.instagram(.)com/p/DNYsE54R4xq/?img_index=1

    https://www.instagram(.)com/p/DNYnNa-xSXP/

    Ook mooi om te zien dat Max zijn jacht naast die van Toto ligt. Het is echt de "V"!

    https://i.postimg.cc/BvT0y9PJ/Schermafbeelding-2025-08-15-202720.png

    Compilatie 1:36 min : https://i.imgur(.)com/YPF48XT.mp4

    • + 5
    • 15 aug 2025 - 21:06
    • Thanx @Pietje!

      • + 0
      • 15 aug 2025 - 21:45
    • You're welcome. Kan er alleen met m'n kop niet bij dat ze die kleine Penelope geen life jacket aandoen als ze de zee in gaat.
      Ze kan met haar kleine handjes Max amper op de gladde, natte schouders vasthouden en dat met die stromingen die je niet kunt zien.
      Ook zit ze alleen op zo'n speelding zonder toezicht. Wie grijpt haar als ze dat ding loslaat? Tom kan slecht zijn eigen kinderen die wèl een life jacket dragen loslaten.
      Mooi voor Max dat hij eindelijk eens zijn familie erbij heeft en Nederlands kan praten.

      • + 4
      • 15 aug 2025 - 22:01
    • Mag hopen dat ze (net buiten beeld) goed opletten.

      • + 0
      • 15 aug 2025 - 22:24
    • Hier waren ook geoefende zwemmers bij aanwezig die zelf gered moesten worden.:
      14 augustus 2025
      De in De Koog (Texel) woonachtige Kamila (27) was zondagavond met een aantal vrienden gaan zwemmen in de Noordzee nabij de badplaats.
      Door de sterke stroming van een mui raakte ze in de problemen. Een aantal anderen kon nog worden gered. Maar zij verdronk, reanimatie mocht niet meer baten.

      Het zal je kind maar zijn.

      • + 1
      • 15 aug 2025 - 23:39
    • Je weet waarschijnlijk waar een mui wel en niet voorkomt, pietje? Ik vraag het even voor een kameraad die op het moment met haar dochtertje op een boot zit.

      • + 0
      • 16 aug 2025 - 12:36
    • Ik weet waar een mui door ontstaat en waar die voorkomt @Snailer, maar omdat jij en je vriend het niet weten hier de uitleg:

      https://www.reddingsbrigade(.)nl/wij/wat-wij-doen/voorlichting/muien/


      Het voorbeeld dat ik aanhaalde ging erom dat als je meegezogen wordt door een stroming veroorzaakt door wat dan ook je niets hebt aan zeer goede zwemmers om je heen als die zelf ook meegezogen worden. Die mui werd in dit voorbeeld genoemd, maar dat was mijn punt niet.
      Als P de zee inzakt kunnen ze grijpen wat ze willen, maar daar is geen houden aan.
      Max moest vorig jaar in Comporta al de zee inrennen omdat P helemaal alleen in het water was en om hulp schreeuwde. Een hondje dat langs het strand liep was helemaal in paniek. Ze mocht en kon zich gelukkig om zijn nek klemmen, hij heeft haar gered. Kelly stond toe te kijken en heeft ook nog eens alles gefilmd!!

      • + 2
      • 16 aug 2025 - 13:08
    • Dua een 27 jarige kan worden weggesleurd in een mui? En dat gebruik je voor een 7 jarige die niet in de buurt van een mui aan het zwemmen is,

      Ik zal je eens wat zeggen. Ik had een 4 jarige dochter. Ze is nu volwassen. Maar als uk is ze twee maal in het water gevallen. De eerste keer is ze er uit gehaald door haar moeder. De tweede maal door mij. In het dorp waar ik toen woonde mocht men pas op zwmles als 6 jarige. Na ons verhaal kreeg ze driect zwemles. Op 7 jaarig leeftijd had ze alle diplomaas en certificaten die er te halen zijn. Dus ook alle certificaten voor reddingszwemen. Ze zwom beter dan de meeste volwassenen in haar omgeving.
      Wat denk je? Zal die P geleerd zijn om te zwemmen? De pamper maatschappij neemt groteske gevolgen aan. Het is beter de gevaren te mitigeren als men geen toezicht geeft, dan niets doen en dan te moeten waken over iemand die niets geleerd is.

      Je weet waarschijnlijk waarom zoveel allochtone kinderen in de grote steden verdrinken of bijna verdrinken. Dat heeft alles te maken met al dan niet preventief zwemles geven.

      Ongekend dieptepunt. Een tragisch overleiden van een 27 jarige vrouw om stecht ouderschp te suggereren rond eem meisje van 7.

      Als je had gezegd: Ik hoop dat ze zwemles heeft gehad. Dan had je mij niet gehoord namelijk. Dat hoop ik ook. Voor ieder kind hoop ik dat.

      En ja. Mijn 7 jarige dochter zwom zonder vest in zee.

      • + 5
      • 16 aug 2025 - 13:23
    • Heb ondertussen trouwens ook gevonden wat dat "speelding" is waar Max en Penelope (ook alleen) mee in het water waren. Dat is een Seabob, een onderwater scooter.
      De goedkoopste is 10 000€ en als deze harder dan 20 km/u gaat heb je er een vaarbewijs voor nodig. De meesten gaan 22 km/u boven water en onder water 20 km/uur. Neem niet aan dat snelheidsdui.vel Max die van 14 km/u heeft aangeschaft.

      Hier een paar voorbeelden voor wie de seabob net als ik niet kent:

      www.worldnauticcen(...)er-scooters/seabob/

      • + 1
      • 16 aug 2025 - 13:34
    • Dat moet jij weten of jij jouw 7-jarige dochter zonder zwemvest in zee wilt laten zwemmen @Snailer. Elke reddingsbrigade raadt aan om zeker tot 18 jaar en liefst nog ouder een reddingvest te dragen in zee. Dat heeft met de stromingen te maken en niets te maken met het feit of je goed kunt zwemmen.

      • + 2
      • 16 aug 2025 - 13:38
    • En jij moet weten of je haat blijft zaaien over Kelly. Dat zegt namelijk helemaal niets over jou.

      • + 1
      • 16 aug 2025 - 23:05
    • @Snailer, haat zaaien?! Je bent niet goed wijs!
      Weet je wel wat haten betekent?!
      Dat ik haar niet mag en een hekel heb aan haar manier van doen wil niet zeggen dat ik haar haat ffs!!

      Ik zou maar eens van de alcohol afblijven, want jouw 2e zin beschrijft
      vast niet wat je bedoelde te zeggen.

      • + 3
      • 17 aug 2025 - 08:52
    • @Snailer, pietje heeft altijd gelijk!

      • + 0
      • 17 aug 2025 - 19:55
  • Off-topic, echt F1-nieuws!

    Het volgende stuk gaat over één van de meest onderschatte coureurs (maar niet door mij!).
    Geniet ervan, maar niet voordat ik heb gezegd: ZIE JE NOU WEL!

    Teambaas is zeker: “Zou andere coureur zijn als je hem nu tegen Verstappen laat strijden”
    Red Bull Racing is nog altijd op zoek naar de juiste teamgenoot voor Max Verstappen. Wie dacht dat de tweede Red Bull-coureur na het vertrek van Sergio Pérez beter zou presteren, is bedrogen uitgekomen. Toch hebben Liam Lawson en Yuki Tsunoda bij Racing Bulls laten zien dat ze zeker geen slechte coureurs zijn. Een voormalig teamgenoot van Verstappen krijgt inmiddels wel de steun van zijn huidige teambaas, mocht het ooit tot een nieuw duel met de Nederlander komen.

    Dat zou inderdaad als een duel beschouwd moeten worden, want in de Formule 1 geldt de teamgenoot als belangrijkste referentie. Het is dan ook degene die je wilt verslaan, al rijdt je in hetzelfde team. Na zijn beginjaren is Verstappen door geen enkele Red Bull-coureur echt bedreigd. Alexander Albon slaagde daar evenmin in, nadat hij halverwege 2019 werd overgeheveld van Toro Rosso naar Red Bull.

    • + 0
    • 15 aug 2025 - 22:15
    • Albon troeft Sainz af bij Williams
      De Thais-Britse coureur kreeg uiteindelijk slechts één volledig seizoen bij Red Bull, waarna hij alweer plaats moest maken. Toch is Albon een vaste waarde geworden in de Formule 1. In 2025 rijdt hij voor Williams, waar hij met Carlos Sainz een teamgenoot heeft die zijn sporen ruimschoots heeft verdiend. Opvallend genoeg is het verschil in punten tussen beiden groot: Albon heeft 54 punten, Sainz verzamelde er slechts 18.

      Teambaas James Vowles legt uit waarom Albon het dit seizoen zo goed doet. Sommige kenners verwachtten dat hij na de komst van Sainz minder zou presteren, maar het tegendeel blijkt waar. “In 2023 heeft Alex een grote stap gezet en sindsdien is hij elk jaar blijven verbeteren. Dat is mijn indruk van hem. Hij is elk jaar beter geworden.” Volgens Vowles is Albon altijd al “ongelooflijk snel” geweest. In zijn eerste jaren bij Williams beschikte hij echter niet over een auto waarmee hij dat kon laten zien. Inmiddels is dat anders.

      • + 0
      • 15 aug 2025 - 22:16
    • Vowles prijst mentale weerbaarheid Albon
      Bovendien kan Albon profiteren van zijn opgebouwde ervaring bij het team. Hij hoeft zich niet meer aan te passen, terwijl Sainz nog moet wennen aan zijn nieuwe werkomgeving. Vowles prijst de foutloze manier waarop Albon vaak presteert. Hij wijst erop dat Albon zelden iets doet wat niet van hem wordt gevraagd. Zijn mentale weerbaarheid speelt volgens hem ook een grote rol.

      “Zelfs als er iets misgaat, is hij mentaal zo sterk dat hij het aankan. Hij komt de volgende dag terug en gaat er weer vol voor.” Die mentale kracht heeft Albon tot een betere coureur gemaakt. Daarom denkt Vowles dat het duel met Verstappen vandaag de dag heel anders zou verlopen dan in 2019 en 2020. “Als je hem nu tegen Max Verstappen laat strijden, zou hij een totaal andere coureur zijn dan toen.”

      • + 0
      • 15 aug 2025 - 22:16
    • Albon maximaliseert nu vaker
      Daarmee suggereert Vowles dat Albon het beter zou doen dan voorheen. Dat betekent uiteraard niet dat hij Verstappen zou verslaan, dat is immers nog geen enkele Red Bull-coureur gelukt. Toch is Albon volgens Vowles anno 2025 beter in staat om het maximale uit zichzelf en de auto te halen, ook al is hij in absolute snelheid wellicht niet veel sneller dan tijdens zijn Red Bull-periode. Die ontwikkeling heeft hem voorlopig op de achtste plaats in het wereldkampioenschap gebracht. Of hij die positie ook na de zomerpauze kan vasthouden, moet nog blijken. (F1Mxml)

      ZIE JE NOU WEL!
      Albon ➡️ RBR

      (@LP)

      • + 2
      • 15 aug 2025 - 22:16
    • Trots op Albon. Ooit was hij de nieuwe toekomstige grootheid van de racerij. Echter heeft hij een keuze met het hart moeten maken, waardoor hij plotseling niet meer echt zich kon geven in de racerij. Mama van Albon heeft meen ik fraude gepleegd en moest het gevang in. Albon koos er voor om voor zijn familie te zorgen. Hij was de oudste. Hij verloor, overigens terecht, de junior status.
      Nadat mama terug was is hij weer gaan recen en echt binnen de kortste keren was hij weer snel. Maar ja de lange periode zonder gedegen racen heeft hem toch wat gekost. Ondanks dat wist hij al direct het Norris en Russell moeilijk te maken. Hij had daar ook best pech. Het gat was al klein met die twee. Helaas kreeg hij veel te snel met Verstappen te maken en dat heeft hem d=wederom aan de kant gebracht. Eigenlijk miste hij dus nog een jaar om zich te ontwikkelen.
      Gelukkig was hij dusdanig gewaardeerd bij Marko dat die heeft mee onderhandelt voor dat zitje bij Williams.
      Hij heeft wel eens gezegd dat hij nooit meer teamgenoot van Verstappen bij Red Bull wilde zijn. Hij vertelde toen dat hij niet om kon gaan met de druk.
      Wie weet heeft het hem mentaal wel gesterkt. Maar het talent toont hij nu wel en juist door zijn teamgenoot die altijd hoger is aangeslagen dan Albon door de goegemeente wordt hij plots wel serieus genomen.

      Lijkt me toch neit verstandig hem weer naast Verstappen te zetten. Williams is op het moment een betere auto. En het team past bij hem.

      • + 7
      • 15 aug 2025 - 22:49
    • Vraag recen. Doe je dat op de wc? pfff. snail... Neem nog een tripel,,,,

      • + 1
      • 15 aug 2025 - 22:50
    • "Hij vertelde toen dat hij niet om kon gaan met de druk [van Verstappen]."

      Dat klopt @Snailer, dat heeft Alex wat jaartjes terug wel eens gezegd, maar daar is hij aan het eind van vorig seizoen (of zo) op teruggekomen. Hij zei nu wel met die druk om te kunnen gaan. Ergens op JoepTjoep staat daar ook nog een filmpje over.

      Overigens zei hij er niet bij dat hij wel of niet weer voor RBR zou willen rijden.

      • + 0
      • 15 aug 2025 - 23:04
    • Eens met je laatste opmerking, hij zou wel gek zijn om nu bij RBR in te stappen in hun huidige knakenbak, maar zodra RBR weer een topwagen heeft en het team weer in orde is, dan zou het kunnen...

      • + 0
      • 15 aug 2025 - 23:08
    • Wie weet wordt Williams wel de volgende top wagen. Naast verstappen is het ook nog eens lastig kampioen te worden. Ik zou zeggen dat de kans klein is. Maar naast Sainz is hij de favoriet. Uiteraard gebaseerd op dit jaar tot nu toe.

      • + 1
      • 16 aug 2025 - 01:57
    • Albon moet blijven waar die nu zit … jet heeft er alle waarschijnlijkheid van dat Williams een soort van Works team van Porsche gaat worden vanaf komend jaar …

      • + 0
      • 16 aug 2025 - 02:55
    • Klopt, als Alex WK wil worden, kan hij beter geen teamgenoot van Verstappen worden.

      Overigens presteerde Albon vorig seizoen ook al goed, maar zoals Vowles al aangaf had hij toen niet de auto om dat te laten zien, plus dat hij toen geen teamgenoot van formaat had als referentie...

      • + 0
      • 16 aug 2025 - 08:41
    • Kan me wel nog herinneren van vorig jaar en het jaar ervoor dat hij een paar maal een potentieel goed resultaat in de bin gooide. Staat me SA bij. En een keer bij een geweldige kwalificatie waar hij vervolgens de auto afschreef en niet eens meer van start kon, oid. Van de laatste weet ik de details niet meer.

      Hij zat vorig jaar vaak op de limiet te sturen. Wie weet is dat ook een verschil met nu.

      • + 0
      • 16 aug 2025 - 10:43
    • "Hij vertelde toen dat hij niet om kon gaan met de druk [van Verstappen]."

      =>
      Ik heb geprobeerd de podcast terug te vinden. Niet de samenvatting er van. maar de oorspronkelijke. Hij had toen net getekend voor Williams dacht ik en niet meer verbonden aan RBR.

      Mij staat bij dat hij vooral moeite had met de rijstijl van Verstappen, die zo vreselijk snel was dat hij er doorzakte bij het willen evenaren van Verstappen
      Maar hij zei in die podcast ook dat hij niet om kon gaan met de druk die bij RBR aanwezig was. Niet zo zeer van het team, maar meer van de buitenwereld. Zich afsluiten van social media hoel niet vertelde hij. Daar zorgden de de journaille haaien en haai-innen wel voor. Het ging elk weekend over zijn presteren.

      Dat was als antwoord op de vraag of hij weer bij Red Bull in wilde stappen. Hij wilde dat niet.

      Zoals gezegd. Ik heb gezocht, maar kon het niet terugvinden zo senl En ik zit er eigenlijk ook niet op te wachten die podcast weer terug te luisteren. Ik heb dus geen transcriptie. Ik gaf hierboven een vrije interpretatie van wat me bijstaat van die podcast.

      • + 0
      • 16 aug 2025 - 11:02
    • Ja, maar de uitspaken van Albon die ik aangaf in mijn reactie gepubliceerd op 15 aug 2025 - 23:04 zijn dus veel recenter.

      • + 0
      • 16 aug 2025 - 11:19
    • Maar dat is een gegeven op voorhand. Jij bent altijd de eerste. Ze hadden je eigenlijk Adam moeten noemen.

      • + 0
      • 16 aug 2025 - 12:33
    • Toen bestond god al, dus in jouw gedachtegang meega zou ik die zijn.
      Hoewel ik vroeger wel een 'jonge god' werd genoemd, lijkt me dat een beetje overdreven, bescheidenheid siert de mens! En god dus...

      • + 0
      • 16 aug 2025 - 13:31
    • Ik was meer een morningstar.

      • + 1
      • 16 aug 2025 - 23:07
    • Het herkennen van een trol op GPtoday kan lastig zijn, omdat dit platform doorgaans wordt gebruikt voor F1 nieuwsgaring en discussies. Toch komen trollen ook hier voor. Hier zijn enkele kenmerken die kunnen helpen een trol te identificeren:

      1. Provocerende reacties: Trollen plaatsen vaak reacties die bedoeld zijn om anderen te irriteren of uit te lokken. Deze reacties kunnen ongegrond kritisch, beledigend of sarcastisch zijn.

      2. Off-topic berichten: Als iemand regelmatig berichten plaatst die niets te maken hebben met de discussie of het onderwerp van de post, kan dit een teken zijn van trollen.

      3. Aandacht: Een trol post veelvuldig een reactie onder zijn of haar eigen bericht, zelfs als er geen andere reacties zijn.

      4. Herhaling en spam: Trollen kunnen dezelfde boodschap of hetzelfde standpunt herhalen in meerdere threads, vaak zonder in te gaan op de specifieke inhoud van de discussie.

      5. Anonimiteit of valse profielen: Trollen gebruiken soms valse namen, foto's of onvolledige profielen om hun identiteit te verbergen. Een profiel zonder gedetailleerde werkervaring of netwerk kan verdacht zijn.

      6. Extreme standpunten: Trollen nemen vaak extreme standpunten in die bedoeld zijn om sterke reacties uit te lokken, zowel positief als negatief.

      7. Weinig constructieve bijdrage: In plaats van waardevolle inzichten of constructieve kritiek te bieden, richten trollen zich vaak op het ondermijnen van discussies en het verstoren van de sfeer.

      8. Negatieve toon: Een constante negatieve toon, zonder positieve of behulpzame bijdragen, kan ook een teken zijn van een trol.

      Als je vermoedt dat iemand een trol is, kun je overwegen om niet te reageren op hun berichten. Dit voorkomt dat je ongewild bijdraagt aan de door hen gewenste verstoring. Bovendien kun je ze rapporteren aan GPtoday, zodat het platform actie kan ondernemen. Door aandacht te besteden aan deze kenmerken, kun je bijdragen aan een gezondere en productievere omgeving.

      • + 0
      • 17 aug 2025 - 20:15
  • Red Bull kopstuk X looft Max voor A
    Red Bull kopstuk Y looft Max voor B


    Ja, we begrijpen het, jullie zijn heel blij dat je hem hebt kunnen behouden.

    Maar bewondering voor hem en slijmen is andermaal een teken van zwakte hoe afhankelijk jullie jezelf van 1 persoon gemaakt hebben (ironisch genoeg door die andere persoon die te veel macht had buiten te zetten).

    Ga iets nuttig doen en focus je op de auto ipv overdreven veel bewondering te hebben voor het enige uit de gouden jaren wat jullie nog rest

    • + 1
    • 16 aug 2025 - 10:14
    • Ach. Heel vaak worden antwoorden op vragen negatief uitgelegd. Heel vaak is het een stukje tekst uit een interview. Bij F1 is het de gewoonte dat vragen worden beantwoord en niet ontweken.

      Verstappen is bij het team volgend jaar. De noodzaak van slijmen is er niet. Dit is gewoon een antwoord dat zo'n beetje elk kopstuknin de positieve strekking zegt over hun top rijder.

      Vowles doet het over Albon. Brown 'slijmt' al 3 jaar lang over zijn rijders. En de heftigste. Wolff vind Russell meer talent hebben dan Hamilton.

      Het mag allemaal gezegd. En niks aan de hand.

      Ik heb verder geen idee wat het kopstuk verder heeft gezegd. Niet interessant om te lezen en te weten.

      Vraag van interviewer: Max, is het vandaag ook moederdag in Nederland?
      Verstappen: ja
      Interviewer: Fijne moederdag
      Verstappen: Ik ben geen moeder.

      • + 0
      • 16 aug 2025 - 10:50

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AEGrand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

WK standen 2025

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Welke debutant maakt tot nu toe de meeste indruk?

Formule 1 kalender - 2025

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
14 - 16 maa
Australië
21 - 23 maa
China
4 - 6 apr
Japan
11 - 13 apr
Bahrein
18 - 20 apr
Saoedi-Arabië
2 - 4 mei
Verenigde Staten van Amerika
16 - 18 mei
Italië
23 - 25 mei
Monaco
30 - 1 jun
Spanje
13 - 15 jun
Canada
27 - 29 jun
Oostenrijk
4 - 6 jul
Groot Brittannië
25 - 27 jul
België
1 - 3 aug
Hongarije
29 - 31 aug
Nederland
5 - 7 sep
Italië
19 - 21 sep
Azerbeidzjan
3 - 5 okt
Singapore
17 - 19 okt
Verenigde Staten van Amerika
24 - 26 okt
Mexico
7 - 9 nov
Brazilië
21 - 23 nov
Verenigde Staten van Amerika
28 - 30 nov
Qatar
5 - 7 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2025

Datum
Grand Prix & Circuit
14 - 16 maa
Australië Albert Park
21 - 23 maa
4 - 6 apr
11 - 13 apr
18 - 20 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
2 - 4 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
16 - 18 mei
23 - 25 mei
Monaco Monte Carlo
30 - 1 jun
13 - 15 jun
27 - 29 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
4 - 6 jul
Groot Brittannië Silverstone
25 - 27 jul
1 - 3 aug
Hongarije Hungaroring
29 - 31 aug
Nederland Circuit Zandvoort
5 - 7 sep
Italië Monza
19 - 21 sep
Azerbeidzjan Baku City Circuit
3 - 5 okt
17 - 19 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
24 - 26 okt
7 - 9 nov
Brazilië Interlagos
21 - 23 nov
Verenigde Staten van Amerika Las Vegas Street Circuit
28 - 30 nov
5 - 7 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (28)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar
Lando Norris wint de wereldtitel en pakt kroon af van Max Verstappen ×