user icon
user icon

Nico Hülkenberg opgelucht met racecontract bij Force India

  • Gepubliceerd op 22 dec 2011 08:29
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Nico Hülkenberg haalde opgelucht adem toen hij te horen kreeg dat hij volgend jaar weer mag racen. De Duitser nam na een behoorlijk debuutseizoen bij Williams in 2010 noodgedwongen plaats op de reservebank bij Force India. Voor dat team kon hij alleen zijn stinkende best doen tijdens eerste vrije trainingen bij Grands Prix, maar met die optredens overtuigde hij wel de teamleiding.

Hülkenberg: “Het was een hele opluchting. Zolang het verlossende woord over je toekomst nog niet is gekomen voel je altijd wat spanning. Het was een fantastisch moment toen die spanning weg viel. Natuurlijk wist ik het wat eerder dan de rest van de wereld. En ik had halverwege het jaar al positieve signalen opgevangen. Ik kreeg steeds lovende commentaren van het team, dus ik was vrij optimistisch dat ik in 2012 weer kon racen en niet meer als derde man door het leven moest. Die optredens op vrijdagen bij raceweekenden hebben me nog een beetje scherp gehouden, maar ik zal begin volgend jaar toch even tijd nodig hebben om weer mijn niveau van eind 2010 te halen. Met de hulp van het team hoop ik dat snel te doen.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Zeker niet het slechtste team om voor te rijden. Hoop alleen wel dat ze nu eens vanaf het begin top 10 kwali\'s gaan rijden en niet net zoals de afgelopen 2 jaar pas in de 2e helft van het seizoen.

    • + 0
    • 22 dec 2011 - 08:49
    • Als er 5 teams beter zijn, zoals begin dit jaar, valt het niet mee om top 10 te kwalificeren. Dat lukt pas als men 1 van die 5 teams voorbij gaat in het ontwikkelen. Hopen op een betere wagen dan Lotus-Renault of Mercedes of 1 van de andere toppers dan maar.

      Maar ik ben in ieder geval blij voor Nico. Nu is het alleen nog te hopen dat er een mooi team is dat Sutil op wil pikken en een stoeltje wil geven. Williams of Mercedes ofzo...

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 08:55
  • AtteH

    Posts: 1.517

    Ik mis dit stukje jammer genoeg in dit artikel, of komt er nog een apart artikel aan met de titel: Hülkenberg stuurt kerstkaarten naar mede-coureurs!?

    Q: You bid farewell to the Formula One stage in 2010 with a bang after clinching pole position in Brazil. Would you like to make as big a bang when you restart you career in Australia?
    NH: Yes - I am planning to send Christmas cards to all the other drivers to make sure that they let me overtake them easily in Australia. I hope they’ll comply with my request!

    • + 0
    • 22 dec 2011 - 11:06
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Haha :P Wel goed bedacht :P

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 15:38
  • Zo opgelucht ben IK er niet over. Degene die Force India naar de 6e stek heeft gereden word de laan uit gestuurd. Erg jammer en onterecht! Zo goed is die Hulkenberg trouwens niet.

    • + 0
    • 22 dec 2011 - 12:28
    • AtteH

      Posts: 1.517

      Heb je bewijs dat ie niet goed is?

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 17:01
    • Dennoow

      Posts: 962

      Ben je bang dat ie Alonso vernietigt op de baan of wat? Hulkenberg is in de lagere klassen beter geweest dan Hamilton, Rosberg, Vettel en wie dan ook. Heeft Barrichello met 18 jaar ervaring de williams op pole kunnen zetten voor wagens die 4x beter zijn onder zware omstandigheden (wat sommige gekken hier als \"geluk\" durven te bestempelen, ga je schamen, elke gek weet dat juist in die omstandigheden de ware coureurs boven komen)??? Nee he? Nee. Nee hij zal Alonso niet kwijtrijden, dat is en blijft komend jaar de beste coureur op de grid zonder twijfel. Maar dit mannetje hoort in de F1 thuis en hij is zeer zeker goed, beter dan Alguersuari, Petrov, Maldonado, Grosjean etc. Je kunt praten als brugman, maar aan zijn wapenfeiten doe jij niets af en je weet het.

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 23:38
    • Dennoow

      Posts: 962

      Oh ja, en Sutil. really? Hij heeft idd Di Resta verslagen dit jaar. Maar mag het na zoveel jaar ervaring? Grow up. Hülkenberg is het grootste talent van zijn leeftijdsklasse. Sutil is klaar daar, al 2 jaar.

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 23:40
  • yorkstar

    Posts: 325

    Ik gun het deze jongen en het hele team!

    • + 0
    • 22 dec 2011 - 15:16

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 285
  • Podiums 0
  • Grand Prix 104
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (33)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar