user icon

Nico Hülkenberg opgelucht met racecontract bij Force India

  • Gepubliceerd op 22 dec 2011 08:29
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Nico Hülkenberg haalde opgelucht adem toen hij te horen kreeg dat hij volgend jaar weer mag racen. De Duitser nam na een behoorlijk debuutseizoen bij Williams in 2010 noodgedwongen plaats op de reservebank bij Force India. Voor dat team kon hij alleen zijn stinkende best doen tijdens eerste vrije trainingen bij Grands Prix, maar met die optredens overtuigde hij wel de teamleiding.

Hülkenberg: “Het was een hele opluchting. Zolang het verlossende woord over je toekomst nog niet is gekomen voel je altijd wat spanning. Het was een fantastisch moment toen die spanning weg viel. Natuurlijk wist ik het wat eerder dan de rest van de wereld. En ik had halverwege het jaar al positieve signalen opgevangen. Ik kreeg steeds lovende commentaren van het team, dus ik was vrij optimistisch dat ik in 2012 weer kon racen en niet meer als derde man door het leven moest. Die optredens op vrijdagen bij raceweekenden hebben me nog een beetje scherp gehouden, maar ik zal begin volgend jaar toch even tijd nodig hebben om weer mijn niveau van eind 2010 te halen. Met de hulp van het team hoop ik dat snel te doen.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Zeker niet het slechtste team om voor te rijden. Hoop alleen wel dat ze nu eens vanaf het begin top 10 kwali\'s gaan rijden en niet net zoals de afgelopen 2 jaar pas in de 2e helft van het seizoen.

    • + 0
    • 22 dec 2011 - 08:49
    • Als er 5 teams beter zijn, zoals begin dit jaar, valt het niet mee om top 10 te kwalificeren. Dat lukt pas als men 1 van die 5 teams voorbij gaat in het ontwikkelen. Hopen op een betere wagen dan Lotus-Renault of Mercedes of 1 van de andere toppers dan maar.

      Maar ik ben in ieder geval blij voor Nico. Nu is het alleen nog te hopen dat er een mooi team is dat Sutil op wil pikken en een stoeltje wil geven. Williams of Mercedes ofzo...

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 08:55
  • AtteH

    Posts: 1.545

    Ik mis dit stukje jammer genoeg in dit artikel, of komt er nog een apart artikel aan met de titel: Hülkenberg stuurt kerstkaarten naar mede-coureurs!?

    Q: You bid farewell to the Formula One stage in 2010 with a bang after clinching pole position in Brazil. Would you like to make as big a bang when you restart you career in Australia?
    NH: Yes - I am planning to send Christmas cards to all the other drivers to make sure that they let me overtake them easily in Australia. I hope they’ll comply with my request!

    • + 0
    • 22 dec 2011 - 11:06
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Haha :P Wel goed bedacht :P

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 15:38
  • Zo opgelucht ben IK er niet over. Degene die Force India naar de 6e stek heeft gereden word de laan uit gestuurd. Erg jammer en onterecht! Zo goed is die Hulkenberg trouwens niet.

    • + 0
    • 22 dec 2011 - 12:28
    • AtteH

      Posts: 1.545

      Heb je bewijs dat ie niet goed is?

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 17:01
    • Dennoow

      Posts: 962

      Ben je bang dat ie Alonso vernietigt op de baan of wat? Hulkenberg is in de lagere klassen beter geweest dan Hamilton, Rosberg, Vettel en wie dan ook. Heeft Barrichello met 18 jaar ervaring de williams op pole kunnen zetten voor wagens die 4x beter zijn onder zware omstandigheden (wat sommige gekken hier als \"geluk\" durven te bestempelen, ga je schamen, elke gek weet dat juist in die omstandigheden de ware coureurs boven komen)??? Nee he? Nee. Nee hij zal Alonso niet kwijtrijden, dat is en blijft komend jaar de beste coureur op de grid zonder twijfel. Maar dit mannetje hoort in de F1 thuis en hij is zeer zeker goed, beter dan Alguersuari, Petrov, Maldonado, Grosjean etc. Je kunt praten als brugman, maar aan zijn wapenfeiten doe jij niets af en je weet het.

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 23:38
    • Dennoow

      Posts: 962

      Oh ja, en Sutil. really? Hij heeft idd Di Resta verslagen dit jaar. Maar mag het na zoveel jaar ervaring? Grow up. Hülkenberg is het grootste talent van zijn leeftijdsklasse. Sutil is klaar daar, al 2 jaar.

      • + 0
      • 22 dec 2011 - 23:40
  • yorkstar

    Posts: 325

    Ik gun het deze jongen en het hele team!

    • + 0
    • 22 dec 2011 - 15:16

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 289
  • Podiums 0
  • Grand Prix 105
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (33)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar