user icon

Caterham F1 Team onthult nieuw logo voor doorstart in 2012

  • Gepubliceerd op 14 dec 2011 13:39
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Team Lotus wijzigt haar naam voor 2012 in Caterham F1 Team en dat gaat uiteraard gepaard met een nieuw teamlogo. De Maleisische renstal presenteerde vandaag het nieuwe logo. Team Lotus doet afstand van de naam Lotus na lang gesteggel met Lotus Renault GP over het gebruik van de naam Lotus. Team Lotus heet vanaf 2012 Caterham F1 Team.

Teambaas Tony Fernandes: “Voor de naam Team Lotus had ik tot het einde door het vuur willen gaan, als ik dacht dat ik daarmee het juiste deed. Maar als je een beetje afstand neemt en naar de situatie kijkt, is het eigenlijk vrij logisch dat we met een schone lei beginnen en Caterham biedt ons die kans. Het is de best mogelijke oplossing voor de richting die wij op willen. Ten eerste omdat we zelf overal controle over houden en ten tweede omdat het geen nut heeft om de naam van een autofabrikant te promoten terwijl we daar geen eigenaar van zijn. Ik kan echter niet genoeg benadrukken dat dit een serieuze zakelijke overeenkomst is voor ons. Als ik alleen een nieuwe naam zocht had ik het team zomaar wat kunnen noemen. Maar met Caterham hebben we een synergie en kan ik doen wat ik wel vaker doe, namelijk kleine bedrijven met de juiste kernwaarden uitbreiden en omtoveren in een grote speler op de globale markt.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Wow... die grafisch ontwerper is echt helemaal los gegaan...

    • + 0
    • 14 dec 2011 - 13:41
    • :)

      • + 0
      • 14 dec 2011 - 13:55
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Gewoon een strak en degelijk logo.

      Ik denk eerder dat ze voor herkenbaarheid zijn gegaan.
      En om even eerlijk te zijn, vind jij het logo van bijv.
      McLaren F1 wel mooi dan? Ik niet! Maar het is wel herkenbaar ;-)

      • + 0
      • 14 dec 2011 - 15:02
  • AtteH

    Posts: 1.560

    Oftewel Caterham zal volgend jaar met dezelfde livery rijden als dit jaar, ik had gehoopt op een iets spannendere livery, maar aan de andere kant wel logisch.

    • + 0
    • 14 dec 2011 - 13:41
    • Ik vind die kleurstelling van hun juist mooi! Helemaal knalgeel zou ook wel weer leuk zijn! :P

      • + 0
      • 14 dec 2011 - 13:53
    • Ik vond de Jordans van 1997 t/m 2000 echt heel erg mooi. Zou leuk geweest zijn als ze iets in die trant gedaan hadden.

      Maar met de huidige livery is weinig mis inderdaad:).

      • + 0
      • 14 dec 2011 - 14:26
    • Ja met die slangenkop / Wesp! Geweldig! Ook de haai van 2001 was prachtig.

      • + 0
      • 14 dec 2011 - 14:29
    • Copse

      Posts: 361

      De 1997 Livery met die slang was wel de meest vette.

      • + 0
      • 15 dec 2011 - 08:36
  • AtteH

    Posts: 1.560

    Trouwens, doorstart??? Vind ik een beetje raar...

    \"het maken ve nieuwe start na een mislukking of faillissement\"

    Is het mislukt? Is het failliet geweest? Volgens mij niet...

    • + 0
    • 14 dec 2011 - 14:13
    • Amaai!

      Posts: 305

      Doorstart:
      Een doorstart is een term die vaak gebruikt wordt ter aanduiding van de eerste belangrijke groeifase na de start van een onderneming, OF (of) na een surseance van betaling (gerechtelijk betalings-uitstel).

      Woorden kunnen verschillende betekenissen hebben, of verschillende geïnterpreteerd worden, al naar gelang de situatie...

      • + 0
      • 14 dec 2011 - 14:32
  • Werner

    Posts: 1.650

    Vind het wel stijlvol...

    • + 0
    • 14 dec 2011 - 14:30
  • Beetje boring, maar ik ben wel benieuwd of ze bv. iets leuks doen met het stijltje van de letters in de nieuwe livery.

    • + 0
    • 14 dec 2011 - 14:39
  • szixxx

    Posts: 4.754

    \"Maar met Caterham hebben we een synergie en kan ik doen wat ik wel vaker doe, namelijk kleine bedrijven met de juiste kernwaarden uitbreiden en omtoveren in een grote speler op de globale markt\"

    Zoals hij het zegt klinkt het simpel ;-)

    • + 0
    • 14 dec 2011 - 14:58

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar