user icon
user icon

VT2: McLaren neemt initiatief met snelste tijd voor Hamilton

  • Gepubliceerd op 25 nov 2011 18:31
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
McLaren-coureur Lewis Hamilton heeft in de tweede vrije training voor de Braziliaanse Grand Prix de beste tijd gerealiseerd. Met een 1:13.392 versloeg hij Red Bull Racing-duo Sebastian Vettel en Mark Webber. Red Bull Racing kon wel bogen op goede lange runs. De Oostenrijkse renstal noteerde daarin tijden van hoog in de 1:17, terwijl Hamilton bleef steken op laag in de 1:18.

Fernando Alonso legde beslag op de vierde positie. De Ferrari oogde vrij nerveus en niet in balans op Interlagos, met veel stuurbewegingen en correcties van de rijders. Alonso belandde ook even naast de baan in bocht 12 na wat overstuur. Mercedes GP-coureur Michael Schumacher completeert de top vijf, op 0,331 seconde van Hamilton.

Timo Glock spinde al vroeg in de training bij het uitkomen van bocht 7. Beide Virgin Racing-coureurs klaagden over weinig grip aan de achterkant van de auto. Bruno Senna en Kamui Kobayashi gingen op identieke wijze wijd in bocht 5. En Sergio Perez viel stil en parkeerde zijn Sauber in bocht 13. De Mexicaan kon geen versnelling meer selecteren.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Red bull kan nog sneller, dat zag je vooral in de long runs. Denk dat ze gewoon een spelletje aan het spelen zijn. Ze hebben zeker 0.5 sec voordeel boven McLaren. Gaan we morgen weer zien wanneer Vettel weer zogenaamd verbaasd gaat doen om hij P1 rijd.

    • + 0
    • 25 nov 2011 - 18:55
    • Als Vettel pole pakt heeft hij alle reden om super hard te juichen, dan heeft hij namelijk 15 pole´s in a season.. En dat is nog nooit eerder gebeurt..

      • + 0
      • 25 nov 2011 - 19:30
    • joeri1990

      Posts: 197

      Oké, hij heeft dan misschien wel het meest aantal pole positions.
      Maar dat kan je toch niet vergelijken met vroeger, Mansell heeft 14 pole positions gehaald in een seizoen van 16 races.

      Vettel zit in een seizoen van 19? (Kan zijn dat ik mij vergis en het er 20 zijn)
      Hetzelfde als dat hij het record van Schumi kon evenaren van aantal overwinningen in 1 seizoen.

      • + 0
      • 25 nov 2011 - 19:52
    • Komt omdat er vroeger ook maar 15 races waren... Nu heb je meer races en dus meer kans om zulke records te halen. Het is wel knap, dat wel, maar dat het nooit eerder vertoond is heeft ook zo z\'n redenen.

      • + 0
      • 25 nov 2011 - 20:07
    • Dat maakt niet uit, Het is heel logisch dat hij zal juichen alsof hij 1 miljard heeft gewonnen

      • + 0
      • 25 nov 2011 - 20:34
    • Hij verdiend het ook zeker om dan heel erg hard te juichen, zonder meer!

      • + 0
      • 25 nov 2011 - 20:52
  • Charrel

    Posts: 601

    Lol, de eerste 8 teams zitten precies naast elkaar..

    • + 0
    • 25 nov 2011 - 19:07
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Denk dat je laatste 8 teams bedoelt...

      • + 0
      • 25 nov 2011 - 19:19
    • je bedoelt waarschijnlijk de laatste 8. ;)

      • + 0
      • 25 nov 2011 - 19:21
    • Wel apart inderdaad!

      • + 0
      • 25 nov 2011 - 20:08
  • Wel jammer om te lezen dat de Ferrari wat nerveus is! Maar ik heb er vertrouwen in dat het wel goedkomt in VT3!

    • + 0
    • 25 nov 2011 - 20:14
    • Gaat helemaal goed komen!

      • + 0
      • 25 nov 2011 - 20:18
  • Waar blijft die stream voor VT3 Redactie????

    • + 0
    • 26 nov 2011 - 14:13

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar