Berger: "Toro Rosso overwoog Paul di Resta te halen"
- Gepubliceerd op 22 okt 2011 19:25
-
15
- Door: Robin Smeets
"Franz Tost en ik overwogen hem enkele jaren geleden een contract aan te bieden", vertelde de oud-teambaas van Toro Rosso. "Hij had, en heeft, geweldig veel potentieel." Verder sprak Berger ook over de grootste fout die hij in zijn periode bij Toro Rosso heeft gemaakt: "Ik zat verkeerd met Sebastien Bourdais. In Amerika had hij alles gewonnen, maar de Formule 1 was een stap te hoog voor hem. Vooral met het late remmen had hij veel moeite."
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Scuderia Toro Rosso
- Basis Faenza, Italië
- Daniel Ricciardo 3
- Pierre Gasly 10
- Pierre Gasly 10
- Pierre Gasly 10
- Sebastian Vettel 15
- Daniel Ricciardo 16
- Jean-Eric Vergne 17
- Jean-Eric Vergne 18
- Daniel Ricciardo 19
- Sebastian Vettel 19
- Nyck de Vries 21
- Yuki Tsunoda 22
- Alexander Albon 23
- Jean-Eric Vergne 25
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Brendon Hartley 28
- Max Verstappen 33
- Liam Lawson 40
- Carlos Sainz jr 55
94.365 reacties op Scuderia Toro Rosso
46 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Scuderia Toro Rosso

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 2.223
ja, lekker achteraf:) heb je wat aan???
Posts: 10.412
denk dat di resta alleen maar blij mag zijn dat zo is gegaan. in die tijd waren ze niet zo leuk voor hun rijders bij str.
Posts: 1.308
Het schijnt toch dat ene Sebastian ofzo er nog best wel goed uitgekomen is.
Posts: 408
Wonderkinderen hebben het altijd makkelijker natuurlijk. En Vettel had altijd onze vriend Helmut Marko bij zich als zijn protege.
Posts: 1.265
Zou mooi zijn. Hij was namelijk in 2006 veel sneller dan Seb in F3. Maar ja met zijn goede DTM resultaten en zijn nu goede band met Mercedes is hij toch nog goed terechtgekomen.
En Chsampcars was inderdaad vergane glorie in de jaren dat Boardais won. Alle goede teams en coureurs (behalve Will Power) zaten toen al in Indycars. Het feit dat Doornbos kon meedoen voor de titel in 2007 zegt al genoeg over de kwaliteit waarnaar het was gezonken.
Posts: 363
Tja Wendlinger won ook het F3 kampioenschap terwijl Schumacher als 2e eindigde.We weten allemaal dat Schumacher een stuk beter was in de F1. Het zegt dus weinig dat di Resta voor Vettel is geëindigd. Hij moet nog maar eens zien dat hij dezelfde resultaten boekt als Vettel.
Posts: 18.535
Wendlinger reed zijn tweede jaar F3, Schumacher was rookie. Vettel en Di Resta waren allebei aan hun tweede jaar bezig en deden het in hetzelfde team. Maar ik ben het met je eens dat dat weinig uitmaakt in de F1. Sutil werd ook compleet weggereden door Hamilton en is nu minstens even sterk als Di Resta.
Posts: 4.499
@ James Hunt: Dan moet je wel je feiten kennen betreffende Wendlinger. Zijn debuut waren de laatste twee races van 1991 voor Leyton House Racing, waar je geen potten mee kon breken destijds. Leyton House Racing werd toen March, waarmee hij als rookie in 1992 een 12de plek op eiste. Vervolgens debuteerde Sauber 1993 in de F1 en Wendlinger draaide daar een redelijk jaar. Als hij de Sauber aan de finish kreeg zat hij vaker in dan buiten de punten en wederom verzekerde hij zich van een 12de plaats in de eindstand. 1994 begon goed met twee puntenfinishes in 3 races, maar tijdens de kwalificatie van Monaco ging het helemaal mis. Hij lag 2 weken in coma, is lichamelijk hersteld maar was vervolgens nooit meer op zijn oude niveau terug kunnen keren (nog erger dan Massa en wie weet Kubica).
Kortom, ondanks dat Wendlinger en Schumacher generatiegenoten waren en dat Wendlinger als een groter talent bekend stond, was zijn F1 carriere al over voor de eerst wereldtitel van Schumacher!
Posts: 363
@Ruth
Wendlinger had inderdaad 1 jaar extra ervaring. Neem dan Frentzen, gelijk geëindigd in de eindstand van 1989. Toch was hij lang niet zo goed als Schumacher in de F1.
Het gaat er natuurlijk ook om hoe snel de talenten zich ontwikkelen in de lagere klasses.
Vettel lijkt in elk jaar dik vooruit te gaan en sommigen blijven gewoon hangen en zitten dan aan de top van hun kunnen.
@M4U Racing
Natuurlijk was zijn carrière snel over ,maar in die tijd kon hij de verwachtingen niet echt waar maken. Hij reed goed maar ik had meer verwacht. Schumacher was toch wel gelijk een klasse apart vanaf het moment dat hij in de Jordan stapte. In die tijd had ik hogere verwachtingen van Wendlinger dan Schumacher.
Posts: 4.499
@ James Hunt: Ik weet niet wat ouw verwachtingen m.b.t. coureurs zijn, maar Wendlinger deed het zeker goed!
Een 4de plek in een March in Canada 1992 als ik mij goed herinner. Twaalfde worden in de eindstand zowel in een March als in een debuterende Sauber! Schumacher zat daarintegen na 1 race Jordan meteen in een (sub)topwagen. Vreemd dat je dit niet inziet.
Posts: 363
Ik volgde de heren al voordat ze in de F1 kwamen en de verwachtingen van Wendlinger waren gewoon hoger. Hij was goed maar minder als Schumacher.
Posts: 4.499
@ James Hunt: Ben ik niet met je eens, maar dat mag op een forum :D
Posts: 363
Haha ja dat mag zeker. Let\'s agree to disagree.
Posts: 408
Di Resta heeft ongetwijfeld veel potentieel maar ik vind hem wel een beetje een zouteloos type. Niets voor Red Bull eigenlijk. Maar misschien juist perfect voor Mercedes.
Posts: 4.499
Hij heeft meer pit dan Buemi en Alguersuari bij elkaar!