user icon
user icon

Derde plaats stelt Mark Webber erg teleur

  • Gepubliceerd op 16 okt 2011 12:06
  • comments 10
  • Door: Danny Sosef
Mark Webber behaalde vandaag in de Koreaanse Grand Prix een derde plaats. Met het laagste schavot op het podium is de Australiër echter niet blij en zelfs teleurgesteld. Webber had op een beter resultaat gehoopt, waarbij de tweede plaats het maximaal haalbare zou zijn.

Webber verloor dus het duel om de tweede plaats maar zijn derde plaats was, samen met de winst van Vettel, genoeg voor Red Bull Racing om kampioen bij de constructeurs te worden.

Webber: "Dit was de dag van ons team. De constructeurstitel is iets heel belangrijks vandaag. Ik ben wel teleurgesteld dat ik derde ben geworden en niet als tweede. We hebben goed werk verricht tijdens de eerste stop waarna we in een goede positie kwamen."

"Door de safety car kwam iedereen weer bij elkaar en tijdens de tweede stopt maakten we een grote fout door niet ervoor, of erna te stoppen. We stopten op ditzelfde moment. Ik had een goed gevecht tijdens de eerste ronde en ook tegen het einde van de race. Dat is hoe ik mijn dag kan beschrijven. Ik kijk uit naar de volgende race, voor de eerste keer in India."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Hoe kon Webber, Lewis en Vettel bij houden terwijl zij op de SS-Banden reden en hij op de gewone softs??

    • + 0
    • 16 okt 2011 - 12:10
    • vettel had er al mee gekwalificeerd en hamitlon ik zou het niet weeten

      • + 0
      • 16 okt 2011 - 12:17
    • Als hij toen voorbij aan Hamilton was gegaan had hij het Vettel nog erg lastig kunnen maken. Ik denk zelfs dat Red Bull dan de zege aan Webber gegunt had.

      • + 0
      • 16 okt 2011 - 14:52
    • \"Seb, Mark is faster than you\" \"Please confirm you understood the message\" :P

      • + 0
      • 16 okt 2011 - 14:53
  • nar

    Posts: 74

    had een 2de plaats moeten zijn.
    wat ik erg triest vind is de drs detectie zone net na een bocht te zetten.
    is webber er eindelijk langs mag hamilton direct zijn drs activeren echt belachelijk.
    zet drs op start finisch kan iedereen met livetiming zien of iemand zijn drs kan gebruiken een stuk verderop.

    • + 0
    • 16 okt 2011 - 12:16
    • had zelfs de indruk dat Hamilton hem bewustliet paseren onder het mom van ik pak je op het rechte stuk wel terug. weg met dat DRS !!

      • + 0
      • 16 okt 2011 - 16:58
  • Lorenzo

    Posts: 167

    Ik heb deze race het meeste genoten van Webber. Puur alleen omdat de tractie van de McLaren beter is bleef Hamilton ervoor. Die actie in de middensector tussen beide coureurs was om te smullen. Hamilton hield zijn hoofd zowaar ook cool. Als die poging van Webber was geslaagd was hij voor mij definitief de inhaler van 2011 geweest. In Brazililie wint hij, gok ik. Baan die hem goed ligt..

    • + 0
    • 16 okt 2011 - 12:44
  • Sil

    Posts: 197

    geweldige foto trouwens :P

    • + 0
    • 16 okt 2011 - 13:18
    • lijkt wel of hij zit te schijten....

      • + 0
      • 16 okt 2011 - 14:10
  • ik vond zijn start ook wel wat beter gaan, de ferrari\'s waren pas bij bocht 3 of 4 aan hem voorbij gegaan
    maar ik heb ook zitten genieten van dat gevecht, alleen jammer dat toen Mark eindelijk Lewis voorbij was, Lewis hem met DRS inhaalde
    Ja die foto is leuk, maar het lijkt meer dat hij een zeer pittige gerecht heeft gegeten

    • + 0
    • 17 okt 2011 - 18:14

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar