Mercedes-talent Frederik Vesti heeft een opvallende stap gemaakt. De Deense coureur geldt het meest vooruitgeschoven talent van Mercedes, maar hij gaat dit jaar ook racen in de enduranceracerij. Hij heeft een contract getekend in de European Le Mans Series bij Cool Racing.
Vesti eindige vorig jaar als tweede in de Formule 2 en hij mocht tevens een aantal vrije trainingen rijden in de Formule 1 voor Mercedes. Hij werd in verband gebracht met een Formule 1-stoeltje bij Williams, maar daar komt nu dus niets van terecht. Hij gaat aankomend jaar dus racen in de ELMS, hij zal een LMP2-bolide van Cool Racing gaan besturen. Hij deelt deze wagen met Ferdinand Habsburg en Alejandro García. Of Vesti in 2024 ook gaat racen in de Formule 2, is nog niet duidelijk.
NEWS | 🇩🇰 Frederik Vesti will join Cool Racing for the 2024 European Le Mans Series in the LMP2 class!
— Feeder Series (@feeder_series) January 11, 2024
Mercedes junior Vesti was the 2023 F2 runner-up with six wins. He joins Ferdinand Habsburg and previously announced ex-F3 driver Alejandro García in the #47 entry.#ELMS #F2 pic.twitter.com/BybULbVWlk
2

Reacties (6)
Login om te reagerenPosts: 6.041
Alleen F2 Silverstone valt samen met ELMS op 7 juli. Hij kan dat dus prima naast F2 doen.
Jammer dat hij het stoeltje bij Williams niet kreeg.
Posts: 18.535
Niets uit zijn verleden doet mij vermoeden dat hij beter is dan Sargeant, om eerlijk te zijn.
Posts: 6.041
Dat zou kunnen maar na een jaar Sargeant zie ik sowieso liever iemand anders een kans krijgen in die auto.
Posts: 18.535
Akkoord.
Posts: 5.851
Hij verlaat het zinkende schip 😉
Posts: 10.753
Nee, hij moet ergens rijden. Hij kan nog een jaar F2 doen, maar met Kimi Antonelli in F2 is zelfs de titel in zijn 3de jaar niet genoeg om een F1 team te overtuigen.
Dominant in ELMS zou in iedergeval laten zien dat hij snel kan wisselen van autos.