Boullier over 2012-contract Petrov: "Er staan altijd clausules in"
- Gepubliceerd op 21 sep 2011 16:42
-
18
- Door: Robin Smeets
Tijdens het Grand Prix-weekend op Monza verklaarde Petrov nog: "Ik heb een contract voor volgend jaar en mijn positie is veilig." Zijn teambaas Eric Boullier vertelde tegen de Daily Mail echter: "Natuurlijk zijn er overal contracten, maar voor elke mogelijkheid staan er clausules in."
Boullier zou graag Romain Grosjean een nieuwe kans willen geven in de Formule 1. Daarnaast zou het behouden van Bruno Senna goed zijn voor de kas van het team. "De beste manier om een stoeltje voor volgend jaar veilig te stellen is door goede resultaten te halen op het circuit. Het doel is om goede resultaten te blijven scoren en daarvoor moet ik blijven leren en mezelf blijven verbeteren", aldus Senna.
Trending nieuws
-
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42 -
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land FR
- Geb. datum 17 apr 1986 (40)
- Geb. plaats Geneve, FR
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,8 m
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Romain Grosjean
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (18)
Login om te reagerenPosts: 397
Contracten in de F1 is eigenlijk net als monopoly geld, het lijkt heel wat maar het is niks waard.
Posts: 4.764
Goeie vergelijking! ;-)
Posts: 358
Triest, maar waar!
Posts: 75
Mijn respect voor dit team verdwijnt echt als sneeuw voor de zon de laatste paar weken.
Waar ik ze begin dit seizoen - en tot het moment zo\'n beetje dat Heidfeld eruit werd gekickt voor geld - nog absoluut podiums gunde, is dat gevoel nu helemaal weg bij mij. Voor mij part hobbelen ze achteraan en pakt Mercedes hun plek die ze de eerste 2 wedstrijden hadden van dit seizoen.
Posts: 408
Boullier, Kolles 2?
Posts: 4.764
Nee een chauvinist die graag weer een Fransman in de F1 ziet. Niet meer niet minder. Persoonlijk vind ik Grosjean helemaal niets..
Posts: 3.471
Persoonlijk vind ik Grosjean ook niks, maar hij verdiend wel een 2e kans.
Virgin heeft een Russische mede-eigenaar, dus het zou me niet verbazen als Petrov daar onderdak gaat krijgen naast Glock. Die Belg aldaar laat in mijn ogen te weinig zien. (valt ook niet op dankzij die slechte wagen..)
Posts: 962
Wat is er mis met Grosjean? Hij was een oké tegenstander van Hülkenberg in de Gp2, beter dan Petrov. Ik vond hem ook niet eens zo heel slecht toen hij instapte bij Renault. Alonso was uiteraard een maatje of 2 te sterk, maar zo ontzettend veel scheelde het niet! Daarnaast is ie gewoon Gp2-kampioen geworden dit jaar. Een goed talent, beter dan Petrov, waarmee ik weer niets heb. Hülkenberg en Grosjean zouden moeten racen, niet Petrov en Senna.
Posts: 211
Die \"Belg\" heeft inderdaad een vrij onopvallend seizoen. Maar valt Glock dan zoveel meer op? Een man met een pak meer ervaring.
Jerome heeft veel kwaliteiten en hij zou in een STR bijvoorbeeld meer laten zien dan een Buemi. Ben ik vrijwel zeker van.
Grosjean verdiende zijn krediet ondertussen wel terug. Maar om hem meteen in de Renault te zetten ? Misschien is hij geschikter om eerst nog wat te rijpen bij Williams.
In ieder geval denk ik niet dat Petrov zou makkelijk aan de kant zal worden geschoven. Hij doet het merkelijk beter dan in 2010 én (belangrijks) hij brengt aardig wat euro\'tjes mee.
Boullier mag zijn wens dan wel uitdrukken, in the end it\'s all about the money ...
Posts: 2.115
Petrov en Raikonnen mooi duo volgend jaar bij Williams.
Petrov breng geld mee
Raikonnen koopt aandelen Williams (die bij betere prestaties meer waard worden)
Renault bied een paar tienden tijdwinst.
Williams uit de problemen.
Grosjean en Senna bij LRGP
Kubica zie ik echt niet meer terugkomen in 2012.
Posts: 5.746
Interessante optie :). Of het waarheid wordt? We zullen zien!
Posts: 358
Wat een halve gare zeg... Je gaat toch op zn minst met één iemand door die het team kent en die ervaring heeft! Petrov presteerd vrij goed, en heeft helaas wat pech gehad dit seizoen. Daarnaast heeft die erg veel kennis van de huidige Renault R31 en dat is natuurlijk mooi mee genomen voor de ontwikkeling van de nieuwe R32 (of hoe de opvolger ook gaat heten). Grosjean heeft zich zelf niet bewezen in de F1 maar verdient wel absoluut een tweede kans. Maar Bruno Senna rijdt vrij sterk op dit moment, en lijkt door zijn prestaties ook een grote kans te maken op het tweede zitje. Ook zijn afkomst en achternaam werken mee voor de marketing / sponsoren. Ik zou gewoon afwachten op de komende resultaten van Bruno Senna en mogelijk Grosjean een race of 2 races laten rijden om te kijken wat hij presteert met deze auto.
Als ik Boulier was, zou ik maar is niet zoveel dingen via de media blèren, en wat meer zaakjes intern houden.
Posts: 1.422
Ik gun het Senna wel om zich in 2012 waar te kunnen maken. Ik had echt niet verwacht dat hij het zo goed zou doen. Sinds zijn kwalificatie in Spa ben ik voor hem aan het rooten. Blijft prachtig om te zien, zwart gouden wagen met een geel groene helm. Verwacht wel dat hij nu erg toegewijd is. Kan me niet gek veel schelen wie er naast hem komt te rijden.
Posts: 38
De schoft(Boullier) weer zo\'n uitspraak in de media net als met Heidfeld. Zal Petrov echt vertrouwen geven als ie dit soort dingen leest.
Posts: 439
Ik begin minder en minder respect te krijgen voor Renault..
Posts: 4.679
Oh voor motorenproducent Renault heb ik nog wel respect. Voor het bedrijf Genii Capital dat de naam Renault contractueel MOET gebruiken al lang niet meer.
Posts: 803
De groeten, kameraad Petrov! :-)
Posts: 18.535
Ik vind dit gewoon in en in triest. Petrov vertelt dat hij een contract heeft en bam, dan kom je met zo een reactie. Hoe haal je al het vertrouwen en zekerheid ineens uit een coureur.