user icon

Ook Adrian Sutil bracht bezoek aan fabriek van Williams

  • Gepubliceerd op 20 sep 2011 10:03
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Niet alleen Kimi Raikkonen is in de afgelopen weken langs geweest bij het team van Williams, ook Force India-coureur Adrian Sutil heeft een bezoek gebracht aan de fabriek van de Britse renstal in Grove. Dat schrijft journalist Joe Saward op zijn blog. De dagen van Rubens Barrichello bij Williams lijken geteld.

De ervaren Braziliaan is dit jaar bezig aan zijn negentiende seizoen in de Formule 1 en dat kan wel eens uitdraaien op zijn laatste jaargang in de koningsklasse van de autosport. Het is een teken aan de wand dat Williams andere coureurs uitnodigt en om zich heen kijkt. Pastor Maldonado lijkt mede door de inbreng van vele miljoenen euro's zeker van zijn plek voor 2012. Sutil heeft met dank aan de steun van sponsor Medion ook wat te bieden en Williams kan het geld goed gebruiken. Raikkonen ontbeert de support van grote geldschieters, maar zijn aantrekken zou investeerders en partners kunnen lokken. De Fin, wereldkampioen Formule 1 in 2007, is in beeld om de kar te trekken bij Williams en het topteam van weleer uit het slop te halen.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • VDS21

    Posts: 1.265

    \"maar zijn aantrekken zou investeerders en partners kunnen lokken\"

    Daarom rijdt hij al 2 jaar lang zonder sponsors op zijn wagen in WRC.

    • + 0
    • 20 sep 2011 - 10:07
    • Beamer

      Posts: 1.117

      Vorig jaar stond toch echt met grote letters Red Bull op zijn auto!

      • + 0
      • 20 sep 2011 - 10:13
    • @beamer: klopt, maar Red Bull heeft hem uit het Citroen Junior Team gegooid en die plaats overgedaan aan Peter van Merkesteijn Junior. Kimi rijdt met eigen geld dit jaar.

      • + 0
      • 20 sep 2011 - 10:26
    • .Henry

      Posts: 1.308

      \"Daarom rijdt hij al 2 jaar lang zonder sponsors op zijn wagen in WRC.\"

      Alsof de media aandacht van de WRC ook maar te vergelijken is met die van de F1... En nee, de komst van één F1 ster doet daar niks aan.

      Wellicht dat MasterCard geïnteresseerd zou zijn als sponsor? Als ik de oude berichten mag geloven waren zij bereid Renault te gaan sponsoren indien Raikkonen bij Renault ging rijden.

      • + 0
      • 20 sep 2011 - 10:27
    • JeePee

      Posts: 395

      Sergeant Gneisbaard, dat is niet waar man. Het Citroën Junior team bestaat niet meer. Ook van Merksteijn Jr. huurt zijn stoeltje. Net zoals Petter en Kimi.

      • + 0
      • 20 sep 2011 - 10:40
    • VDS21

      Posts: 1.265

      @ Beamer, vergeten idd dat hij in 2010 met Red Bull sponsering reed. Maar alsnog, Raikkonen zal meer geld kosten denk ik dan dat het ze zal opleveren. In NASCAR kwam hij ook alleen aan de bak in races waar hij sponsoring had.

      • + 0
      • 20 sep 2011 - 12:32
    • Maar hoeveel meer kost Raikkonen (nu nog) dan Barrichello? En is dat terug te winnen aan exposure en sponsoring? Zo ja, dan is het gewoon een degelijke optie. Sutil lijkt mij hoe dan ook én goedkoper én brengt Medion mee.

      • + 0
      • 20 sep 2011 - 16:32
    • AndreasF1

      Posts: 816

      Tja, hij wil geen pr dagen doen, dus kan het hem verder ook niet heel veel schelen dat hij geen sponsors heeft!

      Trouwens heeft hij altijd nog wel Red Bull he!
      Op zn helm en petten!!
      Dus een (Groot) deel wordt door hemzelf betaald voor zijn rally avontuur!

      • + 0
      • 20 sep 2011 - 18:46
  • GPGert

    Posts: 803

    Kimi terug in de Formule 1, dat zou geweldig zijn! En eens even tellen, Schumacher 1, Alonso 2, Hamilton 3, Button 4, Vettel 5 en Raikkonen, dat maakt zes wereldkampioenen op de grid!

    • + 0
    • 20 sep 2011 - 10:40
    • .Henry

      Posts: 1.308

      En samen goed voor 14 wereldtitels :O.

      • + 0
      • 20 sep 2011 - 11:11
    • Een droom die uitkomt! Ik zou het werkelijk geweldig vinden!

      Maar bij Williams... ik had Raikkonen bijzonder graag naast Vettel bij RBR gezien.

      • + 0
      • 20 sep 2011 - 11:16
    • kunnen ze een tolk gaan huren bij gesprekken met kimi. nee zag hem altijd graag rijden maar mis er nu niks aan.

      • + 0
      • 20 sep 2011 - 11:25
  • Ik heb Kimi eigenlijk nooit als een (goede) ontwikkelingsrijder gezien, dus ik betwijfel \'t of hij de kar zou kunnen trekken bij Williams.

    • + 0
    • 20 sep 2011 - 13:44
    • AndreasF1

      Posts: 816

      Tja, Hamilton is dat vooralsnog ook niet!

      • + 0
      • 20 sep 2011 - 18:45

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 27
  • Podiums 0
  • Grand Prix 19
  • Land VE
  • Geb. datum 9 maa 1985 (36)
  • Geb. plaats Maracay, Aragua, VE
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar