user icon

Kubica maakt mogelijk rentree bij Toyota in simulator

  • Gepubliceerd op 30 aug 2011 16:59
  • comments 12
  • Door: Danny Sosef
De rentree van Robert Kubica zal mogelijk binnenkort gaan plaatsvinden. Niet in zijn Renault, maar in de simulator van Toyota, die in haar fabriek in Keulen staat. Hierdoor kan de Pool rustig wennen aan de krachten van de Formule 1-auto, zonder al teveel risico te hoeven nemen.

Dat weten de Zwitserse krant Blick en het Duitse Auto Motor und Sport te melden. Dat de Toyota-simulator zal worden gebruikt, komt doordat deze een stuk geavanceerder is dat de simulator die Renault zelf heeft staan in Enstone.

Volgens de teambaas van Kubica, Eric Boullier, is een andere mogelijkheid om te testen in een twee jaar oude wagen van Renault. In deze wagens mag wel getest worden, omdat deze buiten het testverbod vallen.

"We weten nog niet exact welke stap we als eerste gaan nemen, maar dit zal binnen enkele weken duidelijk worden. We gaan er voorlopig vanuit dat Robert in 2012 weer voor ons zal racen", aldus Boullier.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Na alle geruchten over een overname van renault door pro-drive, wil kubica nog wel instappen bij LRGP? Als ze er nu al 2pay drivers in moeten zetten, dan zie ik de toekomst niet echt rooskleurig in voor dat team.

    • + 0
    • 30 aug 2011 - 17:09
    • a2k

      Posts: 19

      Ik denk niet dat Kubica veel keus heeft. Een topteam zal niet zonder bevestiging van volledig herstel en niveau een contract aan hem aanbieden.

      • + 0
      • 30 aug 2011 - 17:33
    • Fittiwrc

      Posts: 211

      Tja, ik vrees dat hij bij een (eventuele?) rentree niet vee keuze zal hebben. Een ander team zal het risico niet nemen deze snelle pool in dienst te nemen. Het blijft een vraagteken of hij de snelheid van voor zijn ongeval terug zal vinden.

      Hopelijk wel uiteraard...

      • + 0
      • 30 aug 2011 - 18:13
    • WimmelF1

      Posts: 141

      Zolang het tussen de oren maar goed zit. Als de doktoren hun gelijk krijgen, zal hij lichamelijk klaar zijn voor volgend seizoen. Hij lijkt me in ieder geval nuchter genoeg om snel te blijven/durven rijden.

      En als die overname van LRGP er komt, zoals zovelen hopen en zeggen, dan zit Kubica wel goed. Als je er een goed persoon neerzet die orde op zaken stelt, heb je zo weer sponsoren. Ze moeten dan wel al bezig zijn met het ontwikkelen van een wagen die mee kan met de subtop.

      • + 0
      • 30 aug 2011 - 18:41
    • testsessie\'s he

      • + 0
      • 30 aug 2011 - 19:15
    • ALs een \'pay driver\' in resultaten niet onder doet voor een \'paid driver\' zou ik altijd voor de \'pay driver\' gaan! Senna doet voorlopig niet onder voor Heidfeld na één GP, terwijl Heidfeld pakweg 10 jaar meer ervaring had!

      • + 0
      • 31 aug 2011 - 10:51
    • AirJan

      Posts: 1.221

      Ik ben bang dat Senna in Spa meer schade aan de auto gereden heeft dan hij aan sponsorgeld meegenomen heeft.

      • + 0
      • 31 aug 2011 - 11:38
  • oebidoebi

    Posts: 632

    waarom zou LRGP een coureur in de auto zetten die misschien niet 100 % het hele jaar kan uitrijden ?
    Als ik teambaas zou zijn koos ik toch echt voor een coureur zonder enige handicap en met een zak geld, (Giedo dus) en niet voor iemand die later in het jaar eventueel lichamelijke problemen zou kunnen krijgen.

    • + 0
    • 30 aug 2011 - 21:16
    • VDS21

      Posts: 1.265

      Ik schat Kubica met een handicap hoger in dan Giedo op volle snelheid, just saying.

      • + 0
      • 30 aug 2011 - 21:36
  • AirJan

    Posts: 1.221

    Wat ik eigenlijk meest opmerkelijk vind aan dit bericht is dat de simulator van Toyota die al minstens 2 jaar stil staat in ontwikkeling blijkbaar nog altijd geavanceerder is dan die van Renault, een team wat zichzelf (en velen met hun) qua nivo inschat net achter Red Bull, McLaren en Ferrari.

    Renault is hard aan het afzakken richting de achterhoede van het veld. De nieuwe eigenaren plukken tot nog toe slechts de vruchten van het goede werk van het voormalige Renault fabrieksteam, maar zullen ieder jaar minder competitief worden.

    • + 0
    • 31 aug 2011 - 11:43
    • @AirJan ik voel een \"Ligier-tje\" aankomen. Dat team ging er in 1996 uit met een goed ontwikkelde auto en zelfs een overwinning van Panis. Maar toen Alain Prost het team overnam was hij alleen in het begin enigzins competitief met een gerebadgde Ligier. Op de langere termijn zakte het team steeds verder weg en moest zich met paydrivers in leven houden tot men de stekker eruit trok.

      • + 0
      • 31 aug 2011 - 11:57
    • Fittiwrc

      Posts: 211

      Hmm...nu je het zegt.

      Het brengt me meteen terug naar de tijd van Olivier Panis en Pedro Diniz. Ik vond die Ligier trouwens altijd een bijzonder mooie wagen!

      Laten we hopen dat dit team niet hetzelfde lot moet ondergaan.
      Het is en blijft een vaste waarde, ook al hebben ze een hypocriete breedmsoel als leider...

      • + 0
      • 31 aug 2011 - 14:29

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar