Marcel Boekhoorn genoemt als kandidaat om Lotus Renault over te nemen
- Gepubliceerd op 28 aug 2011 17:08
-
32
- Door: Robin Smeets
David Richards, die eerder met Prodrive al de Formule 1 probeerde te bereiken, is de voornaamste kandidaat om Lotus Renault over te nemen. De Britse topman van Aston Martin zou ondertussen al Marcel Boekhoorn hebben benaderd om mee te doen in het project. Dit zou eventueel gunstig kunnen zijn voor Giedo van der Garde. De Nederlander wil ondanks het missen van de GP2-titel de overstap maken naar de Formule 1. Boekhoorn is de schoonvader van Van der Garde en steunt hem ook financieel.
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Lotus F1
- Basis Enstone, Groot Brittannië
- Daniel Ricciardo 3
- Kimi Räikkönen 7
- Romain Grosjean 8
- Kimi Räikkönen 9
- Romain Grosjean 10
- Pastor Maldonado 13
- Pastor Maldonado 13
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
65.124 reacties op Lotus F1
16 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lotus F1

Reacties (32)
Login om te reagerenPosts: 584
Eerst zien dan geloven. Ik denk trouwens niet dat Van der Garde potten kan breken in de F1. Maar zeg nooit, nooit.
Posts: 10.412
ah daarom senna.. maar dat wisten we al.
Posts: 4.499
Senna doet niet onder voor Heidfeld...
Posts: 373
Hij wist anders geen punten te scoren.
Posts: 4.764
@Kenny uit Simpelveld(168) 28 augustus 2011 23:07:
Ja maar zo slecht deed hij het niet voor iemand die op de helft van het seizoen zomaar even instapt. Dat is iets wat veel mensen vergeten. Ondanks zijn domme fout vind ik dat hij sterk heeft gereden.
Posts: 1.508
@M4U,
Senna doet niet onder voor Heidje? Verwacht jij nou dat Senna het beter gaat doen dan Heidje? Nou ik moet het nog zien of Brunootje een serieuze vuist kan maken tegen Petrov.Als Senna aan het eind van het seizoen meer punten heb gepakt dan Heidje praten we wel verder.
Posts: 2.418
@Vettellinnetje: Ja, da\'s makkelijk. De auto is er niet op vooruit gegaan ten opzichte van begin dit seizoen en er zijn minder races te rijden, dus hoe moet Senna ooit meer gaan scoren dan Heidfeld?
Sowieso viel Heidfeld gewoon tegen. Hij heeft amper meer gescoord dan Petrov en laat verder weinig bijzondere dingen zien. Ik ben er in ieder geval niet rauwig om dat hij weg is.
Posts: 1.508
@Rodawa,dat jij vindt dat Heidje weinig heeft laten zien is jouw goed recht.Maar vergeet niet dat Heidje ook veel pech heeft gehad tov Petrov.Dat jij niet rouwig ben dat Heidje weg is vindt ik prima.Maar rouwig is wel een groot woord.Maar ik mis hem wel.Hopelijk dat hij een goede advocaat heeft en dat hij toch een zitje vindt.Anders moet hij zijn geluk maar beproeven in de DTM.Daar heb ik hem ook weleens over gehoord.
Posts: 1.265
LMAO. Als dit waar blijkt te zijn dan is Giedo toch wel de ultieme paydriver. Al sinds F3 wordt hij door zijn schoonvader gesponsord. In F3 kon hij geen potten breken bij een team als ART (met teamgenoten als Vettel, Di Resta en Kobayashi). World Series by Renault was het eerste jaar heel slecht en 2de jaar opeens verrassend goed (kampioen). GP2 in zijn eerste jaar leek veelbelovend maar de jaren erna werd hij iedere keer ondergesneeuwd door minder ervaren teamgenoten.
Hij zal altijd de eeuwige belofte blijven die het maar niet weet waar te maken. Goede coureur maar niet geen F1 materiaal.
En wel leuk om de naam van Dave Richards te zien opduiken. Als Prodrive fan hoop ik hem toch nog een keer terug te zien. Maar hoe geloofwaardig het nou is? Aston Martin draait niet echt goed. De racing tak heeft dit jaar de slechtste Le Mans auto ooit afgeleverd en volgens mij zitten ze nu dik in de WRC.
Posts: 4.951
Die Boekhoorn moet wel héél véél Pleuro\'s over hebben om die zo maar te kunnen weggooien in Lotus Renault\'s bodemloze put.
Posts: 1.827
Ik vind het een mooi streven, maar ik denk dat je beter 5M bij het sponsorbudget kan gooien, en dan 2-3-4 jaar zorgen voor een stabiele plek in de F1, i.p.v. 50M neer te lappen om mede-eigenaar van een team te worden. Zie de situatie Michiel Mol. Zal een aardige en slimme kerel zijn, maar wat voor rol heeft hij nou eigenlijk? een soort stille vennoot, die soms aan de pitmuur zit en met zijn glaasje champagne op de achtergrond met zijn maatjes bij de BBC mag glunderen in de zon...
Posts: 1.308
*michiel mol heeft ook de pit-girls langs zich
Posts: 12
Aaah,dan was ik toch niet de enige die hem daar op de achtergrond zag vandaag :p
Posts: 1.308
Marcel Boekhoorn wil even snel miljonair worden?
Posts: 650
Als je in de Quote 500 staat ben je dat meestal al.
Posts: 1.652
Die beste man heeft al geld zat. Staat in de top 20 van de quote 500. Dus je hoeft geen medelijden met hem te hebben.
Posts: 1.308
Ik doel op een quote van Paul Stoddart, die zou eens gezegd hebben:
\"The fastest way to become millionaire in Formula 1 is to step in as a billionaire.\"
Posts: 2.223
beetje beter inlezen henry, beetje jammer zo he, vind je zelf ook niet?
Posts: 2.223
beetje beter inlezen henry, beetje jammer zo he, vind je zelf ook niet?
Zag je latere reactie, neetje beter lezen scuderiasjonno, beetje jammer he, vind je zelf ook niet? lmao
Posts: 803
Aan de redactie: genoemd is met een d, niet met een t....
Posts: 1.754
Jammer dat we op dit moment geen Nederlands talent hebben van het niveau Verstappen...
Posts: 803
Ook jammer dat de redactie geen talent heeft wat betreft de Nederlandse taal, en die kapitale blunder in de titel gewoon laat staan...
Posts: 4.764
Ga lekker op een ander forum trollen. Ben je hier om over F1 te discussieren of over taalfouten? Gezien er met jou weinig te discussieren valt gok ik op het laatste.
Posts: 803
@szixxx: Met nitwits zoals jij valt er natuurlijk helemaal niet te discussiëren, dus waarom zou ik mijn tijd aan jou verspelen?
Posts: 1.175
Typfoutje kan zomaar gebeuren.
Stomme fouten maken zoals jij doet, heeft meer met intelligentie te maken.
Het is tijd VERSPILLEN! En niet verspelen.
Posts: 803
@AlYnsa: Natuurlijk is het tijd verspillen, maar jij bent zo weinig intelligent dat je de woordgrap niet eens begrijpt....
Enfin, over maar weer op het eigenlijk onderwerp. Wie rijden er volgend jaar voor Lotus Renault?
Kubica en van der Garde, of Petrov en van der Garde of Senna en van der Garde? ;-)
Posts: 1.175
Het niveau is zeer erbarmelijk de laatste maanden.
Dan vraagt de redactie zich af waarom er veel van de \"oude garde\"afhaakt.
Als iets niet bevalt, wordt er gelijk gescholden.
Posts: 803
@AlYnsa: Let je dan wel even op wie er begint met schelden, voordat je zo\'n beschuldiging uit?
@redactie: Als er toch geen inhoudelijke berichten meer komen, dan misschien maar beter afsluiten?
Posts: 367
@ GPGert, dus jij begint met een niet inhoudelijke reactie, wordt daar al dan niet terecht door szixxx op aangesproken, daarna schiet je in een kleuterachtige, neerbuigende verdediging en dan om de cirkel rond te maken ga je tegen de redactie klagen over niet inhoudelijke berichten?
Misschien dat je opmerkingen over taalgebruik dan wel taalfouten kunt doorgeven per e-mail via het linkje contact?
Posts: 1.175
Ik heb u niet beledigt, ik heb uw intelligentie onder de loep genomen.
Wordt een beetje moe( net als velen) van de \"taalpuristen\" onder ons die de redactie aanvallen op vouten, maar zelf niet eens een spreekwoord goed kunnen schreifen!
Posts: 803
Zeg grapjas, het is beledigd, met een d....
Over intelligentie gesproken: PROEST!
Posts: 1.966
Waarom denk ik bij het lezen van de titel: \"oh nee hè, daar heb je weer zo\'n dromer a la Michiel Mol of Victor Muller\"...? En ik moet eerlijk zijn, ik heb heel wat respect voor Richards en Prodrive, maar ik neem ze niet meer serieus als ze weer eens de F1 in willen (hoewel ze ook wel erg tegen zijn gewerkt door Mosley destijds). Had afgelopen race in Spa wel te doen met Van der Garde, maar hij dwingt ook niet echt andere omstandigheden af zoals Grosjean wel heeft gedaan. In mijn ogen is het dus terecht als Grosjean weer in de F1 terecht komt, maar van Giedo weet ik het niet. Maar je weet het nooit: Kobayashi bracht ook niet bijster veel in de GP2 en is nu toch wel aardig op weg in de F1.