Lewis Hamilton heeft een waarschuwing gekregen van de stewards, maar mag zijn tweede startplaats behouden. Door de penalty van Maldonado schuiven Heikki Kovalainen, Paul di Resta, Jarno Trulli, Timo Glock en Jerome D'Ambrosio één positie op naar voren.
Maldonado bestraft met gridpenalty, Hamilton ontvangt waarschuwing
- Gepubliceerd op 27 aug 2011 18:10
-
156
- Door: Robin Smeets
Lewis Hamilton heeft een waarschuwing gekregen van de stewards, maar mag zijn tweede startplaats behouden. Door de penalty van Maldonado schuiven Heikki Kovalainen, Paul di Resta, Jarno Trulli, Timo Glock en Jerome D'Ambrosio één positie op naar voren.
Trending nieuws
-
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Hamilton heeft opvallende voorsprong op Verstappen
Lewis Hamilton heeft een goede start van het seizoen achter de rug, en dat is ook terug te zien in de cijfers. Hamilt...
22 jun 2026 07:36 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Renault
- Punten 27
- Podiums 0
- Grand Prix 19
- Land VE
- Geb. datum 9 maa 1985 (41)
- Geb. plaats Maracay, Aragua, VE
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,73 m
27.547 reacties op Renault
9 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Pastor Maldonado
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.336 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (156)
Login om te reagerenPosts: 1.315
Hamilton moet gaan oppassen. Na 2 waarschuwingen straf toch? Hij heeft geluk dat dat systeem nu pas ingevoerd is. Hij zal er ondertussen al 4 of 5 hebben dit seizoen. Iets met twee maten meten.
Posts: 3.145
Leer je feiten kennen.
Posts: 1.434
Walgelijk actie van LH, tot 2 x toe PM aantikken en dan door de Stewards in de watten gelegd worden (Mansel).
Ik vind het jammer voor Maldonado.
Wij weten nu wat dit bericht van enkele dagen geleden nu betekent:
Gepubliceerd op 25 augustus 2011 08:39 door F1Today
McLaren geeft Button en Hamilton opdracht om risico\'s te nemen.
Ja als je Mansel mee hebt...
Posts: 302
Same to you
Posts: 2.323
hamilton krijg wel heel vaak een waarschuwing vind ik
Posts: 658
Dat mag je vinden.
Posts: 2.323
zei ik er expres achter
Posts: 227
Ik bekeek net de beelden, en mijn mening is dat hamilton ook een grid straf had mogen krijgen van 5 plaatsen.
Hij maakt zelf ook 2 keer een beweging naar rechts terwijl hij weet dan maldonado ernaast zit.
Posts: 1.315
En ik zie overigens ook niet hoe Coulthard die \'swipe\' aan Maldonado toeschrijft. Als ik de beelden bekijken en je kijkt puur naar de McLaren van Hamilton zie ik toch echt Hamilton op het allerlaatste moment een \'swipe\' beweging naar rechts maken.
Posts: 4.951
Klassejustitie dus... Hoeveel waarschuwingen krijgt Hamilton voordat-ie eens een straf krijgt?
Posts: 1.434
Ze zijn bang dat hij weer met een kleurtje gaat dreigen.
Posts: 1
rond uit belachelijk
kijk naar de beelden!!!!!!????????????????
Posts: 2.852
Als ik nu de beelden zo zie...
Maldonado is out of line. Gewoon belachelijk wat die hier doet. Zelfs als Hamilton hem al uitdaagt, is toch totaal niet nodig om hem daarna dan te raken? Nee, dit is echt onnodig.
En Hamilton... tsjah. Je kunt niet zeggen dat hij echt op Maldonado instuurt vind ik, maar helemaal vrijuit gaat hij niet. Ik vind dat hij zich hier toch wel laat kennen. Maar dat is dan mijn mening en geen feit (voordat ik hier de hele fanclub over me heen krijg).
Posts: 259
hamilton reed langzamer, waarom moet hij dan ff naar rechts sturen?? dat slaat al nergens op. en dan ook nog maldonado ervoor harder straffen.. ze gaan alle2 niet vrij uit. maar de straffen hadden andersom moeten zijn!
Posts: 3.145
Jogt, denk je serieus?! dat Lewis zijn race op het spel gaat zetten? dat Lewis zichzelf echt gaat elimineren om zijn punt te bewijzen? ...
De mensen moeten eens leren beseffen dat had Lewis iets te verwijten geweest hij een straf had gehad.
Posts: 2.323
hamilton gaat vrij uit
Posts: 617
Hamilton gaat altijd vrijuit,
Posts: 2.852
Oké, ik ga dan toch trachten een punt te maken.
Laat ik voorop stellen, we zijn geen van allen objectief, dat kan ook niet want we hebben allemaal favorieten. Echter, ik ben wel van mening dat sommige mensen wel héél erg subjectief zijn zeg.
We kijken de beelden, wat zien we? PM haalt Hamilton in en Hamilton maakt een snelle beweging naar recht maar trekt meteen weer terug. Ik vind dat Hamilton een beetje haantjesgedrag vertoont hier, en dit niet had moeten doen. MAAR! Vervolgens knijpt PM hem af. Het klopt dat Lewis daarna een beetje naar rechts gaat, maar kom op nou zeg, Maldonado heeft geen enkele reden om hem daar geen ruimte te geven. Het ging toch nergens meer om, de kwalificatiesessie was voorbij! Maldonado reageert dus op totaal een foute manier. Hij had na de kwali verhaal moeten halen, niet op de baan. Daarbij vind ik ook dat de situatie ook heel anders uitziet van verschillende hoeken, en dat wij allen dus eigenlijk geen conclusie kunnen trekken zonder telemetrie. Het enige was ik stel is dat PM meer ruime had kunnen\\moeten laten en Hamilton rustig had moeten blijven en die snelle beweging naar rechts en weer terug niet had hoeven\\moeten maken.
Het straffen is dan uiteindelijk aan de stewards. En voor de mensen die het \"because I\'m black\"incident erbij halen, jullie laten je wel enorm kennen zeg!! Ik ben geen Mclaren of Hamilton fan, maar ik toon wel respect en erken dat de man een heel goede coureur is.
Posts: 2.049
Ik vind de beweging van Hamilton eerlijk gezegd ook wel een beetje raar, maar de bocht buigt wel naar rechts af, dus de beweging komt nogal overdreven in de verf. Hij draait inderdaad iets meer dan nodig was naar rechts, maar het is toch echt Maldonado die in de fout ging. Een piepkleine beweging van Hamilton versus de swipe van Maldonado (waar ik bij blijf dat het expres gedaan was), dus ik vind dan ook dat de \"bestraffing\" voor Hamilton terecht was, maar Maldonado had gerust geschorst mogen worden voor deze race.
Posts: 1.434
Mika4ever(2173) 27 augustus 2011 18:57
Jogt, denk je serieus?! dat Lewis zijn race op het spel gaat zetten?
Ik herhaal het nog maar eens:
Gepubliceerd op 25 augustus 2011 08:39 door F1Today
McLaren geeft Button en Hamilton opdracht om risico\'s te nemen
Posts: 210
gelukkig ben ik niet de enige die vindt dat Hamilton naar rechts stuurt om zo Maldonado te raken....
Posts: 1.308
Gelukkig hebben de stewards wel wat meer middelen ter beschikking dan wat beelden van 2 auto\'s met als referentiepunt een gebogen lijn en een scheve camerahoek.
Posts: 3.592
Ik snap de reactie van Coulthard ook niet helemaal in het filmpje. Hoe kunnen ze dit volledig op Maldonado afschrijven terwijl Hamilton ook gewoon stuurbewegingen naar rechts maakt.
Hamilton mag klaarblijkelijk eerst 26 waarschuwingen krijgen voordat ie een straf krijgt. Maar zal wel te maken hebben met z\'n huidskleur... ;-)
Posts: 259
zie het anders.
jij haalt mij in omdat je harder gaat, en ik stuur ff naar rechts wat doe jij dan?
Posts: 9.176
.Henry
Eindelijk een verstandige opmerking over die camera hoek.
Want ik wil weten hoe erg de schijnbeweging van Lewis was tov de lijn die ze reden. Bv met een shot recht van boven. Dan is het voor iedereen duidelijk lijkt mij.
Posts: 302
Maar waarom? Kan iemand dat uitleggen?
Posts: 210
@Henry, voor de race heb k op de BBC de onboardbeelden gezien van Hamilton, Hamilton stuur niet naar rechts, maar het lijkt wel op het filmpje dat hier staat....
De straffen zijn dus terecht!
Posts: 880
Straf na drie reprimandes. Sinds de regel is ingevoerd is dit Hamiltons tweede.
Posts: 584
Gelukkig zijn de stewards geen anti-Hamilton trollen zoals vele personen hier. En hebben de stewards het wel bij het rechte eind.
Posts: 227
@pokerface,
volgens mij moet jij het woord internet trol nog even goed opzoeken voordat je het gebruikt.
Iedereen heeft een mening en een favoriet.
Waar jij Hamkop met hand en tand verdedigt zijn er voldoende die graag hem eens gestraft willen zien.
Posts: 1.434
Laten wij hopen dat hij (LH) snel uit de race ligt. Hier wordt al gesuggereerd dat het fijn is dat de Stewards op zijn hand zijn.
Posts: 302
Maldonado moet rustig wachtn. Op het moment dat LH hem op en ronde zet, kan hij LH per ongeluk uit de race rijden.
Posts: 1.652
Hamilton heeft toch wel een paar records langzamerhand op zijn naam staan:
Meeste reprimandes in 1 seizoen
Meeste opeenvolgende reprimandes in 1 weekend
Meeste reprimandes ooit
Posts: 3.145
Het is maar goed dat ze in Schumachers tijd geen \'reprimandes\' hadden ;-)
Posts: 1.652
Ja of niet? Sommige straffen waren wel overdreven. Het is maar hoe je het bekijkt :-)
Posts: 2.263
En wat heeft Schumacher ermee te maken mika?
Posts: 2.049
Mika maakt ergens wel een goed punt: vroeger liet men veel meer toe. Sinds enkele jaren bestraffen ze de coureurs echt werkelijk voor bijna alles.
Posts: 302
En hij wilde zooo graag minder controversieel zijn dan MS
Posts: 19.801
Jeetje, ik kan me nog goed Canada 1998 herinneren! De Schumacher fans ook?
Schumacher komt de pitstraat uit en duwt Frentzen zonder enige reden of aanleiding bewust het gras op (terwijl Frentzen in een mindere auto zijn pitstop nog moest maken).
Waarom? Om te jennen? Het was in ieder geval totaal onnodig wat Schumacher deed. Als jullie me niet geloven of die race niet herinneren, pak die GP er op Youtube nog even bij zou ik zeggen.
Wat kreeg Schumacher voor straf? Niets! Ook geen reprimande.
En zo ken ik er nog een paar! Mika heeft gelijk dat er vroeger veel en veel meer getolereerd werd.
Mensen die continu zeuren dat Lewis Hamilton de grens over gaat moeten eens naar vroegere beelden kijken in de \'90-er jaren.
Waarom ik Schumacher erbij haal? Het heeft iets te maken met 2 maten en meten. Wat hij deed vroeger was minstens net zo erg als Hamilton, maar dat kon blijkbaar.. en als Hamilton nu wat doet loopt iedereen meteen te zeuren.
Posts: 1.652
Over 2 maten meten?
Dan krijgen we weer die discussie waarom Schumacher in \'94 wel bestraft zou moeten worden en in \'97 bestraft is en Senna niet?
De jaren voor Schumacher mocht er ook meer.
Maar goed ga er maar niet op in krijgen we weer een eindeloze discussie :-)
Posts: 1.652
Sterker nog ik ben benieuwd wat er gebeurd was op dit forum als Schumacher hetgeen had gedaan wat Lewis had gedaan.
En dan was ik eigenlijk ook wel stiekem benieuwd naar jou mening.
Posts: 617
Ze durven Hamilton niet meer te straffen omdat hij dan weer zoals de vorige keer gaat wenen en zeggen dat hij gediscrimineerd word. \"huil huil, ze straffen mij omdat ik een donkere huid heb\"
Wat een achterlijke huichelaar bah.........
Posts: 1.308
Ga nu geen dingen uit verband trekken. Dat was duidelijk een grapje van hem.
Posts: 1.265
Tuurlijk dat zal het wel zijn...
Posts: 3.145
VDS21, aangezien jij de feiten hebt, bewijs het tegendeel nu svp.
Posts: 101
hoeveel waarschuwingen gaan ze Lewis nog geven voordat hij echt nou eens een straf krijgt?
Posts: 653
Ik weet het niet hoor, maar je ziet Hamilton toch echt ook gewoon 2x naar rechts bewegen...beide gasten wilden gewoon laten zien dat ze de ander bang konden maken. Ik vind het verschil in straf wel erg groot...
Posts: 3.145
Holy crap, wat kennen weinig mensen dit circuit!
De mensen die claimen dat Lewis naar rechts gaat, het circuit draait daar naar rechts, RECHTS!
Jullie zouden je beter af kunnen vragen waarom PM daar recht door gaat ipv rechts af en met de draai mee rijdt.
PM zit daar al buiten de racelijn, laat staan waar Lewis zit.
Posts: 3.077
Precies! Maldonado doet helemaal niks. Dan had Hamilton maar even moeten remmen. Dan had hij achterlangs naar rechts toe gekund en zo Maldonado weer kunnen inhalen.
Posts: 3.145
Mirani, what ever ...
Posts: 2.852
@Mirani
PM had Hamilton ook ruimte kunnen laten. Het mes snijdt van 2 kanten :)
Posts: 3.077
@Stri
Mee eens! Maar ik kan me goed voorstellen dat Maldonado er niet vannuit ging dat Hamilton naast hem bleef rijden. Het is Hamilton die 2 keer naar Maldonado toe stuurt en Maldonado rijdt in een rechte lijn.
Posts: 428
@Mika
Ik vindt dat je nu wel erg minderwaardig doet naar een hoop F1 fans.
Het circuit loopt daar inderdaad naar rechts weg, maar niet zoveel naar rechts als Hamilton suurt.
Hij maakt een korte, snelle beweging naar rechts. Een lijn die niet de logische lijn van het circuit volgt.
Ik snap niet zo goed waarom je Hamilton, die door de stewards ook niet onschuldig is bevonden, zo enorm verdedigd.
Posts: 3.145
Ongelooflijk, werkelijkwaar ongelooflijk.
Posts: 2.263
Ongelooflijk hoe erg jij de baan NIET kent, je stuurt niet zo abrupt naar rechts daar zoals Hamilton deed. Ik vind beide fout..
Posts: 2.049
@Mirani: als PM in een rechte lijn bleef rijden ging hij van het circuit af. Mika stelt terecht hier dat de bocht naar rechts ging. Ik weet niet of je een of andere fysische doorbraak hebt gemaakt waardoor je wormgaten in de ruimte kunt maken, maar normaliter stuur je dan ook rechts.
Posts: 3.077
@TurboF1
Op het moment van contact reden beiden vrijwel in het midden van het circuit. Even later rijdt Maldonado helemaal links, langs de witte lijn. Ja, Maldonado heeft inderdaad een keer naar rechts gestuurd, hij zal nog wel vaker gestuurd hebben. Maar dat was na het contact. Dus niet relevant.
Posts: 2.049
Op het moment van contact was Hamilton dus echt niet midden op het circuit he. Een halve meter ong van de lijn af. En Maldonado heeft naar rechts gestuurd? Lol?
Posts: 4
Mika heeft gelijk! En daarnaast, na die bocht komt eau rouge, die moet eerst naar links, dus wil je zorgen dat je daar rechts rijdt.. Je ziet overigens op 0:36 ook wat de lijn is die normaal genomen wordt.
Ik denk dat LH schrok en dus terug naar links ging, maar PM het zag als een aanval en even nog een keer afsneed..
Posts: 3.145
Het niveau van posts is echt serieus om te lachen, elke keer weer diezelfde lieden met compleet nietszeggende posts \"huil huil, ze straffen mij omdat ik een donkere huid heb\"
Het is echt te triest voor woorden wat voor niveau het hier af en toe is, om te huilen.
Posts: 2.418
Er zit in ieder geval veel emotie in, als je eerst om het niveau moet lachen en later moet huilen. :-)
Posts: 2.323
ja het niveau is echt laag hier maar als jij hier weg gaat schiet et al een stuk omhoog.
Posts: 2.323
ja het niveau is echt laag hier maar als jij hier weg gaat schiet et al een stuk omhoog.
Posts: 3.145
hehe :P ... Sommige doen te veel moeite om coureurs te bashen zonder ook maar een enkele feit te kennen of zich te verdiepen in het geen ze roepen.
Posts: 2.323
Je hebt gelijk het niveau licht hier idd laag.
maar het gaat al heel snel omhoog als jij hier weg gaat...
Posts: 1.315
Het \'niveau van posts\'? En dat komt van jou? Dat jochie dat mensen hier letterlijk zat te bedreigen en op de persoon af beledigen. En jij hebt het over niveau van posts, de opperfanboy van alle fanboys? Gekker moet het niet worden.
Wat doe je hier eigenlijk nog, je had aangekondigd nadat je met het hele forum ruzie had om weg te gaan en nooit meer terug te komen. Wees een man van je woord en blijf dan ook weg.
Posts: 3.145
DRF, voel je je aangesproken? Jammer, maar ik kan me het wel voorstellen :) ... Sorry.
Posts: 2.323
ja maar jij bent daar de meester in en doet dat het vaakst
Posts: 1.434
little-nightmare(146) 27 augustus 2011 19:15
Je hebt gelijk het niveau licht hier idd laag.
maar het gaat al heel snel omhoog als jij hier weg gaat...
Hij was toch al een paar keren weg maar hij blijft niet weg.
Posts: 302
Om maar van het niveau van jouw post niet te spreken. Kerel wat maak jij een boel bombarie.
Posts: 3.145
Perfecte video, wat PM op 0:44 deed was sowieso onacceptabel. PM lift door de bocht en laat, zo lijkt, een gat vallen tussen hem en RB en had dit rondje dus sowieso al opgegeven, waardoor Hamilton het volle recht had om PM daar in te halen.
Posts: 3.077
Belachelijk! Hamilton stuurt duidelijk naar Maldonado toe op het moment dat Maldonado hem inhaalt. Vervolgens blijft Hamilton naast Maldonado rijden en stuurt duidelijk nog een keer naar rechts. Het enige wat Maldonado doet is rechtdoor rijden, het circuit gaat naar rechts, waardoor het lijkt alsof Maldonado naar links stuurt, maar hij rijdt in een rechte lijn.
Als je een straf wilt uitdelen, prima! Maar geef hem wel aan diegene die hem verdiend en dat is Hamilton.
Posts: 3.145
Geen idee hoor of jij ziet dat net voor de aanrijding het PM is die recht door tijdt terwijl het circuit daar naar rechts gaat, waarom zou PM daar recht door rijden? Omdat hij op de ideale lijn zit? ... De bocht gaat daar naar rechts, dus niet recht door, of moet Lewis zichzelf in de muur laten rijden?
Posts: 2.852
Waarom rijdt PM dan rechtdoor als het circuit naar rechts gaat? Het is toch duidelijk dat beide coureurs niet correct zijn, waarom dan alles op Lewis afschuiven?
Posts: 3.145
LOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ben ik blij dat jij geen steward bent.
Hahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahah
Posts: 577
De touche wordt duidelijk veroorzaakt doordat Hamilton naar rechts stuurt. Nu snap ik best dat he lastig is om de breedte van je auto in te schatten en dat een schijnbeweging fout kan uitpakken. Zo dacht Hamilton ook in China de pitstraatbocht ruimer te kunnen uitacceleren, maar zijn auto was te breed en de rest kennen we.......
Posts: 577
China 2007
Posts: 3.145
Jackie Stewart, je laat jezelf wederom kennen, een typische F1 hater.
Posts: 577
@mika4ever,
Ik ben geen F1 hater. Ik maak alleen Hamilton graag zwart omdat hij de schuld altijd bij een ander legt maar zelf geen haar beter is.
Posts: 2.049
Jackie, die reactie kwam dus wel racistisch over he.
Posts: 3.145
turbof1, wat JS dus zegt ... Het voorval LH en PM van vandaag, PM wordt als schuldige aangewezen door de overkoepelende organisatie maar toch! moet, volgens JS, Lewis de schuld bij zichzelf zoeken ... Joh, die JS heeft een paar afslagen gemist.
Posts: 893
Beste Mika, ik had vernomen om mij minder te reageren dit doe ik ook echter moet ik bekennen dat u voor een deel gelijk heeft , maar dat wilt niet zeggen dat Jackie Stewart ongelijk heeft!. Hamilton wil het WK winnen of niet? waarom dit soort acties dan?
Daarnaast bent u niet bang dat Hamilton in een Montoya verhaal \"transformeert\" met een afloop dat was staat...(in het geval dat)
Jammer dat de maatschappij tegenwoordig zo verbiterd is,men dient elkaars meningen te accepteren en niet te beledigen , gelijk halen mag maar doe het dan op vriendelijke manieren.
Ik hoop dat men van mijn bericht daarom ook als positiev inschaalt, daarvoor is het ook geschreven , niet om te verdelen maar om te verzoenen.
Het oordeel van de maatschapij is uiteindelijk het echten oordeel.
Posts: 577
@turbof1,
Wat is er racistisch aan mijn opmerking? Het feit dat jij racisme erbij haalt duid erop dat jij naar de huidskleur van een van de personen in deze questie kijkt. Dat is racisme, wat ik zeg niet.
@mika4ever,
Ik vind het eigenlijk toch jammer dat je weer terug bent op dit forum. Ik wordt een beetje verdrietig van je.
@ Charlie Whiting,
Hopelijk heeft u in de toekomst weer meer zin om te posten op deze site. Ik vond het altijd bijzonder amusant om met u te discuseren/overleggen. Veel plezier bij de race morgen, waar we zeker gaan zien hoe Schumacher van achteren als een warm mes door de boter naar voren rijdt.
Posts: 1.434
Zwart!!!!
Posts: 1.434
JS: <<Veel plezier bij de race morgen, waar we zeker gaan zien hoe Schumacher van achteren als een warm mes door de boter naar voren rijdt.>>
En dan naast Hamilton komt en hem rechts 2 tikjes geeft waarna het WK voor LW definitief ten einde is.
Posts: 2.049
@JS
\"Ik maak alleen Hamilton graag zwart omdat hij de schuld altijd bij een ander legt maar zelf geen haar beter is. \"
Niemand is zo taktloos om die uitdrukking zonder intenties over een kleurling te zeggen. En aub probeer niet de rollen om te keren; het werkt niet. Hang nou niet de onschuldige uit.
Posts: 4.499
@ turbof1: \"Ik maak alleen Hamilton graag zwart omdat hij de schuld altijd bij een ander legt maar zelf geen haar beter is. \"
Niemand is zo taktloos om die uitdrukking zonder intenties over een kleurling te zeggen.
Het is pas racisme als je gewone uitdrukkingen niet meer mag gebruiken omdat iemand een bepaalde huidskleur heeft.
Posts: 2.049
Nogmaals, je gaat me niet wijsmaken dat JS dat spreekwoord niet zonder intenties heeft gebruikt. Dat is nog altijd geschreven taal waar mensen wel degelijk hun woorden wikken en wegen. Nuja, ik wil het ook niet opblazen dus laten we het dan maar op houden dat hij de uitdrukking nogal dubieus gebruikte.
Posts: 577
@turbo,
Als je iedereen als gelijk beschouwd denk je niet meer na wat voor invloed bepaalde spreekwoorden of gezegden kunnen hebben.
Het blijkt wel weer dat er nog velen zijn die wel naar kleur, afkomst, geaardheid en overtuiging kijken.
M4uRacing snapt het tenminste.
Posts: 395
Ze hadden beide dezelfde straf moeten krijgen. Eigenlijk had die van Hamilton zwaarder moeten zijn, want die gast heeft onderhand al 38 reprimandes achter zijn naam staan... Maar met 2 RB\'s op de voorste rij en Massa op P3 hoef je geen spannende race te verwachten, dus doen ze het maar zo dus...
Posts: 97
Ik vind het een schande dat Hamilton niet net zo zwaar wordt bestraft.
Eigenlijk verdiend Hamilton een zwaardere straf aangezien hij tot twee maal toe als eerste de fout in gaat.
Verder heeft Hamilton nog wat waarschuwingen lopen uit eerdere GP\'s.
Posts: 245
Wat een zooi domme reacties, fanboys en mensen die het lagere school niveau nog niet zijn ontgroeit hier. Een beetje objectief bekijken en vervolgens normaal reageren lijkt er voor een hoop niet bij te zijn. Jammer.
Posts: 265
Vergeet niet dat de de bbc ook uk is net zoals LH dus hun zullen hun coureur voortrekken.
Ik zelf had graag gezien dat ze of beide bestraft werden of beide niet!
Posts: 587
Oh ja joh ???
En wat denk je dat Williams is ??? Chinees ofzo ???
Ben met je eens dat de BBC erg patriotisch ingesteld is, maar dat verhaal gaat hier niet op.
Posts: 1.434
Er zit al in smet op deze race.
Posts: 587
Bekijk dit filmpje, en vertel me dan nog eens waar Hamilton iets fout doet ???
www.youtube.com/watch?v=8hHG3rPl5UM
Posts: 3.145
De bashers zijn er overigens makkelijk uit te halen hierboven, het zijn vrijwel altijd dezelfde. Het zijn die die niets toeschuiven op PM, of het gedrag van PM goedkeuren ... Het kan zo makkelijk zijn af en toe. :)
Posts: 577
@mika4ever,
BTW. Ben je weer terug van weggeweest? Moet je ook ff keer weer inloggen als Charlie Whiting. Die heb ik al een maand niet meer gezien hier. Mis zijn verhalen.
Posts: 577
Of zou Damon Hill het zijn? Die loopt nu flink te eikelen met onder de naam Damon Hill
Posts: 3.145
Jackie Stewart, we wisten al dat je wat dat betreft niet geheel op een lijn loopt. Maar Schizofrenie zonder herkenning of erkenning is wel het diepste en laagste punt iemand kan belanden, zoek hulp voor je 10 karakters, je wordt een karikatuur van jezelf.
Posts: 893
Ha die Jack,
Ik hoop dat het betreffend woord \"eikelen\" niet in relativiteit staat naar mij , anders bent u helaas niet uitgenodigt om morgen de race met mij te vergezelen.
Over de situatie Hamilton ben ik uitgesproken , ik ben diep verdrietig dat de F1 naar zoon laag niveau gedaald is. De F1 gaat de laatste maanden op sportiviteit en legaliteit met procenten achteruit, dit komt tevens door het gebrek aan een echte leider namelijk Max Mosley, ik geloof dat als Max Mosley er was dit nooit gebeurt was. Het is een grote schande voor de F1!
Ik heb de afgelopen weken Jack, het juridisch concept regelement voor het Formule 1 seizoen betreffende de jaren 2021 2022 en 2038 afgerond. Daarnaast heb ik in het diepste geheim onderhandelingen gevoerd over de \"financiele stabiliteit van de F1\" waardoor de F1 tot 2020 in goedstromend water zit.
Helaas heb ik een verzoek aan u, mijn kashmir met zijdelinnen tent is door de plaatselijke bevolking/bezoekers in Spa leeg \"geplunderd tevens met het concept regelemnt voor de \"As-lengte verhouding tot de uitlaat F1 jaar: 2038\". (Warwick is weer gesingaliseerd) Ik heb gehoord dat u vanavond aankomt met u caravan is er plaats voormij?.
Als u niet op mijn verzoek ingaat krijgt u een VIP-kaart voor het \"Grosses 20 jahre schlager Party von Ross Brown\" tergelegenheid van het Schumacher-20jaar Festival,waar ik ook een mooi muziek optreden ga geven.
Mvg, Charlie Whiting
PS: Laten we elkaar respecteren om dit forum, wees vriendelijk maar ook onafhankelijk , gun degenen de roem en deel het genot. Waarom elkaar \"bashen\" dit is de F1 neem het zoals het is, probeer te genieten van het positieve en laat het negatieven verdwijnen!
Posts: 893
Ha die Jack,
Ik hoop dat het betreffend woord \"eikelen\" niet in relativiteit staat naar mij , anders bent u helaas niet uitgenodigt om morgen de race met mij te vergezelen.
Over de situatie Hamilton ben ik uitgesproken , ik ben diep verdrietig dat de F1 naar zoon laag niveau gedaald is. De F1 gaat de laatste maanden op sportiviteit en legaliteit met procenten achteruit, dit komt tevens door het gebrek aan een echte leider namelijk Max Mosley, ik geloof dat als Max Mosley er was dit nooit gebeurt was. Het is een grote schande voor de F1!
Ik heb de afgelopen weken Jack, het juridisch concept regelement voor het Formule 1 seizoen betreffende de jaren 2021 2022 en 2038 afgerond. Daarnaast heb ik in het diepste geheim onderhandelingen gevoerd over de \"financiele stabiliteit van de F1\" waardoor de F1 tot 2020 in goedstromend water zit.
Helaas heb ik een verzoek aan u, mijn kashmir met zijdelinnen tent is door de plaatselijke bevolking/bezoekers in Spa leeg \"geplunderd tevens met het concept regelemnt voor de \"As-lengte verhouding tot de uitlaat F1 jaar: 2038\". (Warwick is weer gesingaliseerd) Ik heb gehoord dat u vanavond aankomt met u caravan is er plaats voormij?.
Als u niet op mijn verzoek ingaat krijgt u een VIP-kaart voor het \"Grosses 20 jahre schlager Party von Ross Brown\" tergelegenheid van het Schumacher-20jaar Festival,waar ik ook een mooi muziek optreden ga geven.
Mvg, Charlie Whiting
PS: Laten we elkaar respecteren om dit forum, wees vriendelijk maar ook onafhankelijk , gun degenen de roem en deel het genot. Waarom elkaar \"bashen\" dit is de F1 neem het zoals het is, probeer te genieten van het positieve en laat het negatieven verdwijnen!
Posts: 577
@ Charlie,
Nee dat eikelen slaat niet op u. Ik wou alleen mika4ever uit zijn tent lokken. Iedereen heet wel door dat hij ook niet u kan zijn aangezien u de goedheid hemzelfe bent en mika4ever waarschijnlijk satan is. Hij doet de echte mika dan ook geen eer aan.
U kunt rustig in mijn riante caravan komen logeren. Welke temperatuur van uw waterbed heeft uw voorkeur? dan zal ik een van mijn hofdames het laten instellen. Er staat een butler, huishoudster, kok en hulp voor uw klaar zolang u verblijft in mijn riante motorhome.
Het is goed weer van u te horen. Bij uw vorige post bij dit nieuwsbericht dacht ik even dat u deze site voorgoed wilde verlaten.
Groeten,
Jackie
Posts: 3.145
Dat jij nog geen ban 4 life hebt snap ik niet, jij hebt met al je accounts totaal niets toe te voegen aan deze site enkel dialogen met jezelf omdat de rest van de site je compleet negeert.
Posts: 3.145
Op een technisch F1 forum wordt net de telemetrie beschreven, daarin staat dat de eerste actie van \'Lewis\', beschreven hier door de Lewis haters als waarom beide kerels tegen elkaar aan gereden zijn, gekomen is door wielspin van Lewis en dus niet gericht geweest tegen PM, waardoor LH geen straf heeft gehad.
Maar de haters weten het toch weer beter, right?
Posts: 653
Bron?
Posts: 3.145
Het is overigens net ook bevestigd door LH zelf:
\"I think at the time it had begun to rain a little bit more towards the end of the session and I had gone around that, had some water on my tyres and had a little bit of wheelspin, but I think I was just continuing my line, went a bit right then saw that he had come out so I moved back.\"
Posts: 1.434
Ja LH zal dat niet bevestigen. Hoe komt wielspin nu? Een beetje gassen naar rechts?
Posts: 1.265
De 2de keer was volledig Maldonado\'s fout. Maar er zal vast wel iemand zijn die er iets anders inziet.
www.youtube.com/watch?v=8hHG3rPl5UM&amp;feature=player_embedded
Posts: 3.077
De bashers zijn er overigens makkelijk uit te halen hierboven, het zijn vrijwel altijd dezelfde. Het zijn die die niets toeschuiven op LH, of het gedrag van LH goedkeuren ... Het kan zo makkelijk zijn af en toe. :)
Zoals je ziet kan je het heel makkelijk omdraaien. ;)
Posts: 3.145
Met alle respect aan PM, maar als ik een paar keer het fragment bekijken vanaf 0:44 dan heb ik steeds meer het idee dat PM opzettelijk LH aan het kloten is geweest.
1. LH was op dat moment buiten P10,
2. PM zijn tijd was toch al verkloot,
3. PM liet zijn rondje voor wat het was (0:44),
4. De vlag was uit, en kon PM geen snelle ronde meer rijden, dus slaat het helemaal nergens op om daar aan de buitenkant van de bocht te blijven pakken om meer snelheid mee te nemen naar het rechte stuk.
Met andere woorden was er compleet niets meer te winnen voor PM, o,o / nul comma nul, waarom maakt hij het leven van een ander die op dat moment nog alles kan verliezen, toch nog moeilijk?
Posts: 428
het gaat niet om die actie, maar om die daarna. Alles wat er gebeurd tijdens de punten die jij noemt is vrij normaal.
het gaat om dat punt erna, waar ze BEIDE (pm meer dan lh) niet goed bezig zijn.
Posts: 3.145
Voor alle Lewis haters:
zoek op Youtube maar eens naar /watch?v=8hHG3rPl5UM
Geen stuurbeweging van LH te zien richting PM.
Ik wens u allen een fijne avond.
Posts: 2.263
Voor alle blinden.... die stuurbeweging was daarvoor al gemaakt:)
Ik wens u een fijne avond.
Posts: 3.145
\"I think at the time it had begun to rain a little bit more towards the end of the session and I had gone around that, had some water on my tyres and had a little bit of wheelspin, but I think I was just continuing my line, went a bit right then saw that he had come out so I moved back.\"
Slaap lekker ...
Posts: 2.263
blablabla en jij gelooft dat? T was opzettelijk een abrupte stuurbeweging naar rechts omdat hij niet blij was met Maldonado in de chicane... waarom zou hij anders zijn hand al opsteken VOOR Maldonado hem raakt?
Zeker slaap lekker..
Posts: 1.753
Ik denk dat het bewijs van Lewis\' onschuld geleverd is met die onboard camera en dat telemetrie onderzoek. Maar zelfs al zou hij een korte ruk naar rechts hebben gemaakt betekent dat niet dat hij schuld heeft aan de actie die Maldonado daarna uithaalt.
Lewis was bezig met het halen van een laatste ronde in Q2 en streed om pole terwijl Maldonado Q3 niet eens kon halen. Ze rijden een compleet andere race. Lewis ziet hem waarschijnlijk niet eens staan, daarom probeert PM wellicht zijn punt te zetten op zo\'n idiote manier.
Goeie beslissing van de stewarts dit keer en ze moeten inderdaad oppassen dat ze niet al te veel ingrijpen in het verloop van een race of kampioenschap. Dat voordeel gun ik de toppers. Blauwe vlaggen zijn er ook niet voor niets. Hamiltons ronde werd al verpest door Maldonando als achterblijver...
Posts: 3.145
Winti, ik denk dat er ook maar weinig beseffen dat Lewis toen nog niet eens in Q3 zat omdat hij toen nog P12 stond volgens mij. PM had niets meer te winnen en voor LH was alles nog te verliezen. Daarom blijf ik de actie van PM op dat moment raar vinden.
Posts: 3.145
Dominic uit Hoofddorp, hahahah ... Hoe naief ben jij? LH komt net uit de kamer van de stewards, heeft daar zijn verhaal gedaan en zijn verhaal is ondersteund door de telemetrie van de auto, je weet neem ik aan wat de telemetrie is? ... Hahahah, je hebt haat en je hebt haat ... Maar dit slaat alles.
Posts: 3.145
Je moet even wachten op mijn reactie Dominic uit Hoofddorp, hij moet weer gecontroleerd volgens mij.
Maar goed, tot die tijd ... Steek je hoofdje lekker in het zand.
Posts: 2.263
Wachten waarop dan? Haha en waarvoor moet ik dan doen? Omdat jij niet inziet dat Hamilton abrupt en dus expres naar rechts stuurt omdat hij niet blij was met Maldonado in de chicane daarvoor? Als je dat gaat ontkennen... dan weet ik het ook niet meer. En nogmaals, wat Maldonado deed was natuurlijk fout, maar Hamilton gaat ook niet vrijuit.
Posts: 3.145
\"I think at the time it had begun to rain a little bit more towards the end of the session and I had gone around that, had some water on my tyres and had a little bit of wheelspin, but I think I was just continuing my line, went a bit right then saw that he had come out so I moved back.\"
Na dat Lewis bij de stewards is geweest, de stewards hebben de telemetrie van de auto\'s gezien en kan er dus aangetoond worden dat die eerste \'actie\' van Lewis richting PM kwam door wielspin, niets meer niets minder, wielspin.
De haters zijn wel stil overigens?! ... Klaar met ongegrond klagen over de FIA / stewards / LH / McLaren?
Posts: 653
Mika...je zal misschien best gelijk hebben wat betreft het wheelspin verhaal, maar IK vind dat jij je echt wel eens wat anders op zou kunnen stellen.
Met een dikke 2000 reacties op deze website zou je verwachten dat je wel weet op wie je wel, of op wie je beter niet kan reageren. Met zinnetjes als \"haters zijn wel stil overigens\" bereik je natuurlijk helemaal niets...in mijn ogen laat je daarmee alleen maar zien hoe kinderachtig je eigenlijk (bezig) bent.
Kom nu aub niet met \"heb je die-of-die wel eens gezien\" of \"ja maar hij begon\". Ik geef nu een mening over jou, gebaseerd op de reacties die ik hierboven van je gelezen heb. Het is helemaal aan jou hoe je dat op pakt, al doe je er niets mee...mij om het even.
Bovenstaande gaat trouwens op voor veel meer gebruikers van deze website, dom tegen elkaar lopen te schreeuwen van \'fanboy\' en/of \'hater\', maar volwassen een discussie voeren zit er vaak niet in. Wat dat betreft zijn er maar een handjevol die uitsluitend normaal reageren, maar wellicht komt dat ook omdat je hier vanuit je luie stoel kan reageren zonder iemand direct aan te hoeven kijken.
PS: Mocht je hieronder nog reageren...prima, maar begin aub niet domweg te schelden.
PS2: Ook van de beheerders van deze website vind ik dat men vaak te kort schiet, hoe vaak je niet ziet dat discussies persoonlijk worden...jammer is dat. Kunnen jullie geen moderators erop zetten?
Posts: 1.653
Hij zit duidelijk te gebaren naar Maldonado net voor de aanrijding. Alleen jammer dat die zich niet tot morgen kon inhouden.
Posts: 2.263
Haha o my god, door wheelspin ga je niet ineens abrupt naar rechts sturen mika dat weet jij zelf toch ook wel als enorm f1 \'kenner\'.. Dat was gewoon puur een move dat ie niet blij was met Maldonado, hij rijdt rustig tot Maldonado ernaast komt en stuurt dan abrupt naar rechts, en nee dat is geen wheelspin. Want als je wheelspin hebt kan je niet vervolgens weer naar links sturen... dan spin je. Zou je toch moeten weten als f1 \'kenner\'. 0:17 sec op dit filmpje zegt genoeg. En de actie van Maldonado is ook gewoon idioot om tegen Hamilton op te rijden..
Posts: 3.145
Tja, die gebaren ook van coureurs naar elkaar, ik vraag me af of coureurs die uberhaupt zien.
Ze maken die allemaal, de mooiste is van DC naar Schumacher, of was het JPM die een middelvinger aan Schumacher gaf tijdens een SC?
Posts: 2.852
Jammer dat die zich niet tot morgen kon inhouden?! Mooie fan ben jij, als je graag ziet dat mensen elkaar van de baan beuken.
F1 fans staan bekend voor hun vreedzaamheid. Fans van verschillende coureurs kunnen door elkaar op de tribune zitten, respecteren elkaars favoriet en mening, kunnen aardig discussiëren maar zullen niet persoonlijk of onrealistisch worden. Fanboys kom je op de circuits nauwelijks tegen en als ze er al zijn spreken ze vaak toch met respect en behandelen ze elkaar volwassen.
Als ik de reacties lees als het over Schumacher, Hamilton of Vettel gaat, lijkt het wel de tegengestelde wereld. Dankzij dit soort reacties, en ik heb het nu dus over jou James, zijn er al enkele mensen van deze site weggegaan. Mensen die hun mening goed onderbouwden en een hoop kennis hadden van zaken waaronder ook historie. Bijvoorbeeld Red-Stripe. Probeer dus eens fatsoenlijk te reageren voordat het hier een echte hooliganoorlog wordt.
Posts: 2.852
@Mika
Nee, mooiste was de vinger van Ralf Schumacher naar Eddi Jordan bij uitrijden pitbox ;)
Posts: 2.323
wat een zielig kindje ben jij toch.
altijd bezig tegen bijv. vettel. maar als hamitlon weer is iets uithaalt ga jij meteen janken en het is de schuld van PM, LH kon er niks aan doen dit dat
lees je jou eigen reacties überhaupt wel?
en als er dan 1 keer wat word gezegd op dit forum van het gedrag van Hamilton ga je er meteen fel op in ook al is het alleen een mening.
Get A Life.
Posts: 3.145
Little-nightmare, ga jij eens naar bed kerel. Sesamstraat is al LANG! afgelopen.
Posts: 1.434
Als ik in mijn Alfa Romeo 155 TS zit en zie een BMW naast mij geef ik ook wel eens wielspin. Je moet is weten hoe die gasten schrikken en achter mij blijven.
Posts: 3.146
Ze waren allebei aan het kloten... hadden gewoon allebei dezelfde straf moeten krijgen.
Posts: 1.753
Maldonado had net zo goed rechts kunnen blijven. Hij reed te dicht op Lewis zonder reden. De kwali was gestopt op dat moment. Hij had overal kunnen rijden en hem niet eens in hoeven halen.
Posts: 1.653
Het verbaast mij niet dat Hamilton weer betrokken partij is. En al helemaal niet dat hij weer met een berisping wegkomt.
Posts: 1.753
Tja als je probeert in Q2 nog een laatste ronde eruit te persen maar in de weg wordt gereden door een langzaamrijdende achterblijver die zijn lijn verlaat, dan rij je hem voorbij niet wetende dat zo\'n idioot ineens probeert naast je te blijven en al helemaal niet wetende dat zo\'n gek je na de kwali ook nog eens opzoekt en afsnijd zonder reden en zonder logica.
Hamilton rijdt op het scherpst van de snede, probeert er alles uit te halen en gaat voor pole! Wat heeft zo\'n Maldonado daar nou tussen te zoeken?
Posts: 428
@winti
het was Q2. Lewis ging daar nog niet voor pole.
Daarnaast mag ook Maldonado een poging doen zijn tijd te verbeteren. Dat het voor Hamilton de enige kans was om door te gaan is niet Maldonado\'s probleem. Wat er in de chicane gebeurd is niets mis mee.
Wat daarna gebeurd echter wel, en daar zijn ze gewoon beide fout.
De stuurbeweging van Hamilton is onnodig en de actie van Maldonado daarna slaat helemaal nergens op.
Hamilton heeft een waarschuwing gekregen en is daardoor dus absoluut niet onschuldig bevonden.
Dus .. beide fout, Maldonado alleen fouter dan Hamilton.
Posts: 3.145
uuuuuuuuuuuuuuh Refuse, de vlag hing al uit op dat moment en kreeg iedereen op dat moment de vlag en kon PM dus niet meer aan een nieuwe tijd beginnen, vandaar dat ik de reactie van PM niet snap om het LH moeilijk te maken.
Posts: 428
@mika
Dat begrijp ik. Alleen PM was wel bezig met een poging om zijn tijd te verbeteren. Dat dat uiteindelijk niet lukt doet er niet toe. Hij heeft netzoveel recht om daar te rijden als Hamilton.
Als ik het goed heb stond Hamilton op dat moment nog achter Maldonado qua tijd (pin me hier niet op vast) en dus had Maldonado ook helemaal geen reden om Hamilton er maar voorbij te laten. Ondanks dat Maldonado zijn eigen tijd niet verbeterde was het wel een snelle ronde van hem. Eentje waarbij hij niet aan de kant hoeft voor andere. De strijd begint met de kwalificatie, ook als je Maldonado heet.
Ik heb het nu wel over wat er gebeurde in de chicane en niet dat na start/finish. Maar daar deed Hamilton iets wat niet nodig was en ook zeker niet een verwachte beweging is als je daar rijdt.
Maar ook de actie van Maldonado kan absoluut niet.
Posts: 395
Zijn eerste alinea ging over het inhalen van Hamilton in de chicane. Niet over de touché. Zou jij toch moeten weten met je über-kennis Mika.
Posts: 3.145
Refuse, je hebt compleet gelijk ... Echter zit ik een beetje met het feit dat PM daar compeet van de ideale lijn gaat en zo\'n gat aan de binnenkant van de bocht laat vallen dat daar dus een auto tussen kon. Dat wil mij 2 dingen zeggen, 1. PM heeft een fout gemaakt want zat verre van de ideale lijn en heeft Lewis alle recht om dat gat in te duiken, 2. PM ging een aanzet doen tot een nieuwe snelle ronde en pakt de bocht daar wijder om met meer snelheid het rechte stuk op te gaan, enkel werd iedereen op dat moment afgevlagd.
Ik kom dus tot de conclussie dat PM een fout heeft gemaakt en daar hoeft een ander coureur geen last van te hebben, als je een fout maakt dan beperk je de schade tot jezelf en ga je daar verder niemand anders met lastig vallen. PM zijn tijd was toch al verre van perfect en kon op dat moment niets meer winnen.
Posts: 3.145
Heb je nog iets zinnigs te melden of kom je wederom provoceren?
Posts: 3.145
Mijn reactie van:
[Mika4ever(2175) Vandaag om 00:36] was natuurlijk gericht aan PeeWee.
Posts: 3.145
Aan de redactie van F1Today, kunnen jullie mij vertellen svp hoe het komt dat persoonlijke aanvallen niet verwijderd worden van de site? ... Er zijn wederom verschillende gebruikers die menen dat persoonlijk worden de normale vorm van communicatie is, het zal ze wel geleerd worden en zal er wel ingeslagen zijn vanuit thuis.
(laatste voorbeeld is little-nightmare, post 146)
Maar kan hier niets aan gedaan worden?
Posts: 1.434
<<Mika4ever(2176) Vandaag om 00:05
Little-nightmare, ga jij eens naar bed kerel. Sesamstraat is al LANG! afgelopen.>>
En jij vraagt iets aan de redactie over persoonlijke aanvallen.
Kan er nog 20 noteren van je.
Posts: 19.801
Het niveau qua discussies begint op dit forum helaas weer te dalen.
Zelf word ik er ook een beetje gek van. Een maand geleden was er veel kritiek op Vettel, omdat sommige mensen vonden dat hij te weinig in zou halen.
Dat mag, dat is een mening. Ik had een andere mening en gaf mijn argumenten en wat gebeurt er? Ik word meteen gezien als een Vettel fanboy.
Nee mensen, ik ben geen fan van Vettel, ik gaf een neutrale mening.
Vandaag nam ik het min of meer op voor Hamilton en plots (je raad het al) word ik een Hamilton fanboy genoemd.
En ook hier, nee.. ik ben geen fan van Hamilton. Ik gaf slechts een mening vanuit neutraal oogpunt.
Ik geef hem nogmaals en ik hoop dat er alleen serieuze mensen op reageren.
De eerste inhaalactie van Hamilton was 100% fair. Langzame deelnemer voor hem, er is een gat, hij haalt in, gewoon een normale actie dus en Maldonado moet niet lopen mokken.
Daarna lijkt het erop dat Hamilton Maldonado een beetje gaat uitdagen. Categorie haantjes gedrag, en zeg nou zelf.. haantjesgedrag hebben we in het verleden bij meerdere topcoureurs gezien! Ok, het is niet netjes maar laten we nou niet opeens doen alsof Hamilton nu de enige is die dit gedrag vertoont.
Maldonado had hierop als een volwassen vent moeten reageren door het te NEGEREN! Eventueel kon hij bij/met zijn team een klacht indienen. Maar nee, wat doet Maldonado, hij stuurt overduidelijk bewust op Hamilton in. En dat heeft niets met haantjes gedrag te maken maar met compleet verlies van zelfbeheersing en wraakgevoelens (wellicht speelt Monaco nog mee).
De 5 plaatsen straf vind ik dan ook onvoldoende. Een schorsing is veel meer op zijn plaats. We rijden hier F1 jongens, hoogste niveau van autosport. Dan ga je niet uit wraak insturen op andere auto\'s, nee.. dan hoor je je als een F1 coureur te gedragen.
En nee, er zijn wel meer die geen lieverdjes zijn. Maar dan hebben we het over race situaties. In deze situatie van vandaag tijdens de kwalificatie was de race/kwalificatie al afgelopen. En dan val je hard door de mand met zo een actie als Maldonado vandaag deed.
Wat mij betreft is het afschminken en wegwezen voor Maldonado. Wees een volwassen vent en concentreer je nou maar op je eigen carriëre. Het is hem een tijdje gelukt voor Barrichello te kwalificeren, maar dat tijdperk lijkt nu ook afgelopen.
Gedraag je als een vent en laat zien dat je F1 waardig bent, niet alleen als rijder maar ook als persoon.
Posts: 2.852
Damon Hill, laten wij eens even zien hoe men een discussie voert op basis van normen en waarden. Ik weet zeker dat we een aantal mensen dan nog eens wat kunnen bijbrengen.
Over het moment dat Lewis inhaalt in de snelle ronde ben ik het compleet met je eens. Hamilton heeft het recht om dat te doen, en bij Hamilton weet je nou eenmaal, dat is een racer puur sang. Die deinst niet terug om iemand in te halen en dat is hier ook zijn goed recht. Maldonado ging wijd (en lag wellicht te slapen ook?) en Hamilton wil nog in de top 10 komen en wellicht proberen een nieuwe snelle ronde te halen.
Wat er daarna gebeurt is mij niet duidelijk. Op de televisiebeelden lijkt het alsof Hamilton een beetje instuurt op PM, inderdaad categorie haantjesgedrag. Echter, de beelden uit de cockpit van Lewis scheppen geen duidelijkheid. Als hij bewust een beweging maakt naar PM, is dat niet slim (beetje dom eigenlijk), want hij brengt zichzelf daardoor mogelijk in de problemen en het is gewoon niet nodig.
De reactie van Maldonado is dan ronduit belachelijk. De mensen die het proberen goed te praten hebben zand in hun ogen. De track buigt rechtsaf en meneer gaat rechtdoor. Zover zelfs dat hij zelf op het gras beland!! Wat dacht hij daar in hemelsnaam? Misschien probeerde hij Lewis af te knijpen en ging dat mis... Dat is het minst erge wat ik kan bedenken. PM is dus gewoon dom bezig.
Mijn mening is dan ook dat PM compleet fout zit, maar Lewis (mocht hij die stuurbeweging gemaakt hebben) niet vrijuit gaat. De cockpitbeelden die ik gezien heb wijzen dat niet uit omdat ze van na dat moment komen. Ik vind de straffen dan ook absoluut niet binnen proportie. PM krijgt 5 plaatsen gridstraf, wat een onzin! Schumacher kreeg voor een soortgelijk vergrijp vorig jaar 10 plaatsen gridstraf, en dat was in the heat of the battle, hier ging het nergens meer om, de kwali sessie was afgelopen. Over Lewis zijn reprimande kan ik niet in discussie omdat ik de aard van de overtreding niet ken.
Mijn uiteindelijke conclusie is dan ook de volgende. Mocht Lewis PM hebben uitgedaagd, vind ik dat Lewis ook fout zit. Hij heeft dat niet nodig. Hij maakt zich ook niet echt populair door de reprimandes die hij gehad heeft en het feit dat hij de schuld vaak niet bij zichzelf legt. Ik vind het een fan-tas-tische (en dat meen ik!) Coureur. SPektakel gegarandeerd, maar soms is wat meer zelfreflectie op zijn plaats. Ik ben er echter niet zeker van of hij echt een beweging naar PM maakte. Over PM: Dom! Je moet je niet laten uitlokken en het is gewoon idioot om dan iemand bewust te gaan afknijpen op die manier of te rammen. Ik vond een DQ meer op zijn plaats.
Komen we dus bij wederom uit bij het volgende: De straffen binnen de f1 zijn inconsequent. Ze staan nooit in proportie tot elkaar, iedere race zijn er weer andere maten. Men moet pleiten voor 1 team van stewards om dit te voorkomen. Wij hebben als fans langzaam genoeg van de onduidelijkheid. Soms wordt er veel te zwaar bestraft en soms vele malen te licht...
Posts: 19.801
@Stri,
Die straffen die de worden gegeven. Tja, daar ben ik het volledig met je eens. Er is geen touw aan vast te knopen.
Persoonlijk ben ik niet zo van het straffen geven. Tijdens het racen zijn coureurs soms te enthousiast en gaat het in pure race situaties mis.
Mooiste recente voorbeeld: Melbourne 2009. Het Kubica/Vettel incident.
Dat is racen op het randje en dat hoort erbij. En ja, dat eindigt soms in tranen. Alsof Vettel daar nog niet genoeg van geleerd heeft krijgt hij er een straf bovenop. Ik vind dat jammer en onnodig.
Het element \'racen\' mogen we niet weghalen d.m.v. straffen.
Maargoed, wanneer straf je wel?! In mijn opinie bij erge vergrijpen zoals het bewust een beuk verkopen aan een andere coureur. Daarmee bedoel ik: niet de intensie hebben vooruit te komen in de race, maar de ander uit te schakelen.
Dat is een beetje wat hier met Maldonado gebeurde en dat mag ZWAAR bestraft worden in mijn ogen.
Hamilton maakt dit jaar veel fouten. Monaco is een mooi voorbeeld. Maar ik zeg al heel vaak, hij doet dit niet expres en niet met de intensie een Massa of een Maldonado kapot te rijden. Hij doet dit vanuit ongeduld en het feit dat hij te snel naar voren wil.
Mensen mogen dus wel eens ophouden met kritiek.
Ik ga no een stapje verder. Ik haal Schumacher er weer bij. Zijn onsportieve acties uit het verleden deed hij met 1 doel: toch nog wereldkampioen worden.
Ik keur het af maar het is volkomen begrijpelijk waarom hij dat deed.
De situatie Maldonado.... wat was het doel echt? Hij kon niets maar dan ook niets bereiken met het beuken van Hamilton. Ik vind de actie van Maldonado dan ook nog een stuk erger dan die Schumacher (of een Senna bij Prost) in het verleden gedaan heeft.
Categorie: Ik mag jou niet Hamilton dus laat ik even een deuk in jouw wagen rijden, ik haal immers Q3 toch niet.
Tot slot.
Ik vind het discussiëren steeds minder leuk hier. Ten eerste LEZEN mensen niet goed en worden overal meteen conclusies uitgetrokken.
Voorbeeld: Ik kom voor Hamilton op en ik word meteen een Hamilton fan genoemd.
Ten tweede, mensen lezen alleen wat ze zelf willen lezen.
Voorbeeld: Over coureur X geef ik 2 positieve punten en 2 punten van kritiek. Vervolgens kijken mensen alleen naar mijn negatieve punten over coureur X en beginnen weer te blazen.
En ten derde, algemene F1 kennis ontbreekt ook vaak en er wordt erg subjectief gekeken.
Voorbeeld: Ik geef bij een ander forum aan dat Van der Garde een sympathieke gozer is maar onvoldoende talent heeft voor de F1.
Vervolgens word ik voor gek verklaard.
Gelukkig zijn er ook mensen op dit forum die zich volwassen gedragen en kennis van zaken hebben. Ik daar toch wel blij om!
Bedankt voor je goed onderbouwde post Stri. En we mogen het misschien niet altijd met elkaar eens zijn, dat maakt niet uit en dat kan ook niet. Gelukkig ben jij iemand waar een goede discussie mee te voeren valt!
Posts: 3.077
Het is toch duidelijk zichtbaar dat Hamilton hier fout zit. Neem het Youtube filmpje wat bij dit bericht hoort.
Hamilton rijdt langzaam en Maldonado rijdt wat sneller. Bij het uitkomen van de eerste bocht vangt Hamilton Maldonado op door nog langzamer te gaan rijden. Vervolgens wilt Maldonado Hamilton inhalen en Hamilton gaat gelijk het gas op, daarbij zet zijn auto een stap naar rechts, naar Maldonado toe. Laten we hier Hamilton het voordeel van de twijfel geven en ervan uitgaan dat dit komt door wheelspin. Zoals eerder is gezegt in dit topic.
Dan nog is het Hamilton die Maldonado opvangt. Vervolgens het gas opgaat, zodat hij naast Maldonado blijft rijden en vervolgens duidelijk op Maldonado voor een 2e keer instuurt. Maldonado doet helemaal niks, hij houd zijn lijn vast en maakt geen stuur beweging en zeker niet naar Hamilton toe.
Het enige wat je Maldonado kan verwijten is dat hij teveel vertrouwen heeft getoont in Hamilton. Meer niet. Hamilton is degene die Maldonado opvangt, vervolgens het gas opgaat, zodat hij naast Maldonado blijft rijden en vervolgens duidelijk op Maldonado instuurt.
Posts: 1.756
@Mika4ever....
-------
\"als je een fout maakt dan beperk je de schade tot jezelf en ga je daar verder niemand anders mee lastig vallen\"
-------
+1
Verder ben ik een absolute fan van LH. Meneer steekt met kop en schouders boven de rest uit en zorgt, mede door zijn absurde talent, voor veel discussie\\controverse .... !heerlijk!.
Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie tijdens het live kijken naar de BBC dacht: \"Lewis .... oei oei .... wat doe je nu?! dit gaat je straf kosten ...\". Maar bij het analyseren van de beelden zie ik hem werkelijk niets verkeerd doen. Het is PM die van zijn lijn afwijkt. LW heeft zijn rechterhand van het stuur. De eerste kleine beweging naar rechts kan ik ook niet verklaren ... maar ik geloof hem en daarmee ook de (data)analyse van de stewards.
Mocht dat bull zijn en Lewis was op het scherpst van de snede kwaad .... dat heb ik ook wel eens met collega\'s (of mijn hond) ... en dan denk ik ook wel eens: \"flikker op .... eikel\\prutser\".
Maar nogmaals ... ik ga uit van de verklaring en (data)analyse.
Posts: 3.145
@Michael,
Wat heb jij een bijzonder kinderachtige reacties kerel, heel erg sneu.
Posts: 19.801
Haha, ik kijk er niet meer van op.
Michael heeft misschien nooit Nederlandse les gevolgd. Je ziet veel posts van hem maar echt nog NOOIT heb ik 1x een argument of onderbouwing gezien bij zijn post.
Trek je er weinig van aan. Dat soort mensen schoppen het niet ver in de samenleving.
Ik ben het overigens wel vaak met je eens Mika, en ik waardeer het ook vooral dat jij wel een goede onderbouwing geeft bij het neerzetten van een mening.
Laten we ons beperken tot mensen die zich volwassen gedragen en normaal een discussie kunnen voeren.
Posts: 1.434
<<Ik ben het overigens wel vaak met je eens Mika...>
met mr. Monza was je het ook eens. Weet je het nog de \"Veren\" \"Triootje\"?
By the way DH. Ik hoop dat jij zover komt als ik, rentenieren bevalt mij prima.
Posts: 47
Dat zou echt leuk en verdiend zijn voor Hamilton, een dikke vette crash, die clown.
Posts: 2.105
Wat een bedroevend niveau hier. Echt niet te geloven. Ik hoop echt dat de mensen die dit niveau tentoonspreiden pas 12 jaar oud zijn, want anders voorzie ik op zeer korte termijn nog heel wat maatschappelijke problemen. Het is dan wel te hopen dat ze jullie ouders ook eens flink op hun spreekwoordelijke donder geven, zodat het niet alsnog fout gaat.
Het doel heiligt hier de middelen. Het trieste is ook nog dat 90 procent van de mensen hier vooral actief lijkt te zijn om elkaar op weinig sympathieke wijze aan te vallen. Grappig om te zien hoe daarbij aan de oppervlakte komt hoe weinig verstand van Formule 1 deze personen hebben en bovendien totaal geen benul hebben van de layout van deze waanzinnig mooie baan. Speciaal voor deze mensen spreek ik de wens uit dat Hamilton de GP vanmiddag wint.
Posts: 863
Volkomen gelijk: Het niveau is niet van 12 jarigen maar van de gemildelde PVV aanhanger ( kijk maar op de site van de telegraaf) daar kunnen ze ook alleen maar negatief schrijven. Verder denk ik ook dat het feit dat Hamilton niet blank is meespeelt
Posts: 2.105
Tja, dat wilde ik al niet zeggen (PVV), maar dacht het wel...