user icon

Russell hoopt op verbetering: "Achterstand op Max en Ferrari's was wel heel groot"

  • Gepubliceerd op 27 aug 2022 11:33
  • comments 25
  • Door: Bob Plaizier

Het team van Mercedes begon met een goed gevoel aan het Belgische Grand Prix-weekend. De Duitse renstal had het in de eerste twee vrije trainingen zeer lastig. Het verschil met de concurrentie van Red Bull Racing en Ferrari was wederom zeer fors. Max Verstappen was in de tweede vrije training ruim anderhalve seconde sneller dan George Russell.

Mercedes-coureur Russell noteerde in de tweede vrije training de achtste tijd. In de eerste vrije training ging het voor de Brit iets beter en noteerde hij de vierde tijd. Op de vrijdag klaagde Russell veelvuldig over problemen met de temperatuur van de banden. Hierdoor waren de eerste sessie op Spa zeer lastig voor de jonge Britse coureur.

Na afloop van de eerste twee vrije trainingen sprak Russell zich weifelend uit. De Britse coureur denkt dat zijn team nog veel kan verbeteren op het circuit van Spa, hij wordt geciteerd door Motorsport.com: "Het krijgen van de temperatuur in de banden is iets waar we het hele seizoen al mee worstelen. Ik had er vandaag op elke compound wel moeite mee. In deze omstandigheden is het iets waar we aan moeten werken. Ik weet dat je veel kan vinden zodra je de banden onder controle krijgt. Ik ben een beetje optimistisch. De achterstand op Max en de Ferrari's is wel heel groot."

JV

Posts: 2.524

Mercedes zit niet te sandbaggen maar te drilpuddingen.
Tjonge wat is die voorvleugel flexibel zeg, zelfs bij Sky vroegen ze zich af of dit wel legaal was,

  • 13
  • 27 aug 2022 - 12:17

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Dit soort berichten geven mij veel hoop. Mercedes zit weer ouderwets te sandbaggen. Heerlijk.

    • + 0
    • 27 aug 2022 - 11:45
    • Afstand naar Ferrari was redelijk klein zelfs. 0,5 sec naar Leclerc. 0,2 sec naar Sainz. En dat op een lang circuit als Spa.
      En ook nog dat Hamilton niet een snelle tijd kon rijden op rood. Hamilton is duidelijk kandidaad voor de overwinning. Die is gewoon in staat Sainz en Perez te kloppen in een iets mindere auto.
      Sandbaggen inderdaad.

      Alleen vind ik het niet heerlijk. Ik zou het heerlijk hebben gevonden als ze hadden gezeg: Met Verstappen en Leclerc achteraan gaan we vol voor de overwinning.

      • + 2
      • 27 aug 2022 - 12:01
    • JV

      Posts: 2.524

      Mercedes zit niet te sandbaggen maar te drilpuddingen.
      Tjonge wat is die voorvleugel flexibel zeg, zelfs bij Sky vroegen ze zich af of dit wel legaal was,

      • + 13
      • 27 aug 2022 - 12:17
    • @snailer

      Ik heb ook liever dat ze stoere taal uitspreken. Echter weten we dat ze bij het zakelijke Mercedes niet zo zijn. Vandaar dat ik veel hoop uit het ‘sandbaggen’ haal wat ze doen. Overigens helemaal eens met wat je schrijft.

      @JV

      Die vleugel buigt inderdaad enorm ver door. Toch zijn de teams vrij om daar een protest tegen in te dienen. Het feit dat Mercedes daar al jaren mee rijdt zegt mij dat het niet zo makkelijk is. Lijkt mij eerder een gevalletje van smart engineering van Mercedes. En anders moeten Ferrari en Red Bull gaan lobbyen om het te verbieden. Hoort er allemaal bij.

      • + 0
      • 27 aug 2022 - 12:35
    • Over jullie, JV en Felipe, zeggen ivm de voorvleugel.

      Ik ben wel klaar met al dat "naar de fia rennen". De vleugel komt door de scrutineering heen. Laat het daar klaar mee zijn.

      • + 3
      • 27 aug 2022 - 12:42
    • NicoS

      Posts: 15.230

      @FM,
      “En anders moeten Ferrari en Red Bull gaan lobbyen om het te verbieden. Hoort er allemaal bij.”
      Gaan ze misschien pas doen als Mercedes echt is aangesloten, deed MB ook pas met de achtervleugel van RBR vorig seizoen. RBR had die achtervleugel al het seizoen ervoor, maar toen waren ze nog geen bedreiging.

      • + 0
      • 27 aug 2022 - 12:45
    • Jullie hopen te veel, die wagen is gewoon ruk, Max en ook Leclerc gaan gewoon op het podium komen als ze heel blijven, maar blijf dromen. helemaal kansloos zijn ze. ze moeten denk ik uitkijken voor Mclaren.

      • + 2
      • 27 aug 2022 - 12:48
    • Jullie? Ik ben helemaal geen Hamilton fan. Van mij hoeft hij niet te winnen, Roy.

      Ik ben in eerste instantie Verstappen fan. In iets middere mate Leclerc fan.

      Daarbij interesseert het me niet wie 'de beste' is. En ik probeer neutraal de kwaliteiten van alle rijders te beoordelen.

      Uiteraard vind ik al 3 jaar lang Verstappen de beste. En zeker de meest constante. Zeker als je zijn hoge niveau meeneemt.

      • + 3
      • 27 aug 2022 - 12:56
    • De afstand wordt alleen maar groter, en die was niet redelijk klein, voor de rest had ik het ook niet tegen hou, maar tegen massa. maar goed, blijf jij lekker ´objectief´. mij een zorg.

      • + 2
      • 27 aug 2022 - 13:40
    • Snork

      Posts: 17.133

      Stoere taal Royalere. Toe maar, jij durft.

      • + 5
      • 27 aug 2022 - 13:45
    • JV

      Posts: 2.524

      @ snailer de achtervleugel van Red Bull was ook door de keuring gekomen.
      Zonder die aanpassing van de regels was Max veel eerder in het seizoen kampioen geworden.
      En hadden ze Hamilton en zijn groupies veel leed kunnen besparen.

      Zolang ze niet meedoen om de overwinning zal er geen protest ingediend worden.

      • + 4
      • 27 aug 2022 - 14:18
    • Die had voor mij ook niet onder de aandacht van de fia gebracht te worden.

      Mijn ideale F1 wereld: Hou de gevechten op de baan.

      • + 0
      • 27 aug 2022 - 15:17
    • SennaS

      Posts: 4.616

      JV,
      Ik abu dabi was 1 cruciale (sc) regel even onder druk aangepast en dat heeft het wk beslist ;-)

      • + 2
      • 27 aug 2022 - 15:42
    • JV

      Posts: 2.524

      @ snailer daar ben ik het ook mee eens.

      @ Senna ;)

      • + 0
      • 27 aug 2022 - 15:59
  • Bulldog

    Posts: 630

    Het zou toch dichter op elkaar zitten mister Rusel, althans dat waren jou eerdere woorden. Zie wel weer extra gestuiterd bij de benz

    • + 5
    • 27 aug 2022 - 11:46
    • Precies dat idd. Russel was de coureur die het hardst schreeuwde dat Red Bull en Ferrari de regels flexibel geïnterpreteerd hadden en dat ze er dichter bij zouden zitten. Hoe staat het daarmee George ? 😂

      • + 1
      • 27 aug 2022 - 20:57
    • beerkuh

      Posts: 3.186

      Russell Mercedes - "It's easy to win when you're cheating with the floor"...

      Verstappen Red Bull - "Hold my Beer” ….

      • + 1
      • 27 aug 2022 - 22:19
  • WC MAX

    Posts: 4.557

    Ach George, in het kader van veiligheid kunnen Lewis en je baas nog altijd roepen dat de snelheid waarmee RB en Ferrari over het circuit vliegen onveilig is. Wie weet laat de FIA wel weer de oortjes naar hun hangen en krijgen RB en Ferrari een snelheidsbegrenzer. Hopelijk voor jou is het gat dan weer een stukje kleiner.
    #keep on janken
    #Still we Lobby
    #Best FIA ever
    #Blessed Mohammed Ben Sulayem

    • + 10
    • 27 aug 2022 - 12:41
    • Robin

      Posts: 688

      Och och wat kortzichtig weer…

      • + 4
      • 27 aug 2022 - 12:46
    • WC MAX

      Posts: 4.557

      Eerder realistisch

      • + 3
      • 27 aug 2022 - 13:41
    • Snork

      Posts: 17.133

      Ik snap die haat naar Russell totaal niet. Erg goede coureur, toekomst bij Mercedes. Wat heeft Russell misdaan?

      • + 2
      • 27 aug 2022 - 13:46
    • Rvb1979

      Posts: 862

      @snork dat ligt niet aan zijn stuurtalent maar aan de woorden die uit zijn mond komen. Het is net of toto zelf praat. Zelfs norris heeft al aangegeven dat niet te waarderen. Ik heb geen hekel aan hem maar krijg vaak wel kippevel als hij praat

      • + 5
      • 27 aug 2022 - 14:14
    • WC MAX

      Posts: 4.557

      Haat naar Russell? Waar?

      • + 1
      • 27 aug 2022 - 14:16
    • Snork

      Posts: 17.133

      “#keep on janken” bijvoorbeeld? En de hele insinuatie naar Russell in het betoog wat je schrijft?

      • + 4
      • 27 aug 2022 - 14:19
    • WC MAX

      Posts: 4.557

      Volgens mij zijn dat meer de quotes van Lewis, zij het in iets aangepaste vorm.
      Mercedes heeft de plank misgeslagen en is vanaf het begin gaan piepen ipv de hand in eigen boezem (en uit de mouwen) te steken.
      Ook George heeft zich hier schuldig aan gemaakt.
      Er is geen sprake van haat, het is gewoon een misselijkmakend clubje, dat Mercedes.

      • + 1
      • 27 aug 2022 - 15:34

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 2.012
  • Podiums 77
  • Grand Prix 163
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (25)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
7 - 9 okt
Japan
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika
28 - 30 okt
Mexico (land)
11 - 13 nov
Brazilië
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
7 - 9 okt
21 - 23 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
28 - 30 okt
11 - 13 nov
Brazilië Interlagos
18 - 20 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar