user icon

COTA-baas ziet Formule 1 steeds populairder worden in Verenigde Staten

  • Gepubliceerd op 13 aug 2022 13:12
  • comments 13
  • Door: Bob Plaizier

De Formule 1 is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden. De populariteit van de koningsklasse van de autosport is zelfs zo sterk gegroeid dat men voet aan grond heeft gezet in de Verenigde Staten. Het grote land was jarenlang een haast onbereikbare plek maar inmiddels is alles anders.

De gegroeide populariteit komt mede door de Netflix-reeks Drive to Survive. De sport is zelf zo populair in de V.S dat er aankomend seizoen drie Amerikaanse Grands Prix op de kalender staan. De race op het inmiddels ingeburgerde Circuit of the Americas krijgt gezelschap van Miami en Las Vegas. De Grand Prix in Miami stond dit jaar voor het eerste op de kalender en Las Vegas keert volgend jaar terug.

Op COTA merkt men dat de vraag naar kaartjes zeer groot is. COTA-voorzitter Bobby Epstein meldt zelfs dat er een nieuwe tribune wordt gebouwd. Tegenover Motorsport.com spreekt hij zich uit over de groeiende interesse in de States: "Als alles momenteel niet is uitverkocht, dan is het wel zo goed als uitverkocht. Dat was eigenlijk al binnen twee dagen na de start van de verkoop in de lente al het geval. Het is echt verbazingwekkend. De vraag in de Verenigde Staten is momenteel bizar. Deze vult makkelijk drie races en misschien wel meer."

Wordt tijd dat alle niet-Amerikaanse F1-coureurs met hun medewerking aan Drive to Survive stoppen zodat de belangstelling van de Yankees als een kaartenhuis in elkaar stort, Liberty failliet gaat en de F1 weer in Europese handen komt!

  • 8
  • 13 aug 2022 - 14:03

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Ik snap niet waarom steeds Drive to Survive erbij wordt gehaald, de F1 is mega gegroeid sinds Max Verstappen de boel heeft wakker geschud!

    • + 0
    • 13 aug 2022 - 13:34
    • En sinds de uitspraak van Toto:
      "No, Mikey, no, no, Mikey, that was so not right!"-

      • + 0
      • 13 aug 2022 - 14:03
    • Wordt tijd dat alle niet-Amerikaanse F1-coureurs met hun medewerking aan Drive to Survive stoppen zodat de belangstelling van de Yankees als een kaartenhuis in elkaar stort, Liberty failliet gaat en de F1 weer in Europese handen komt!

      • + 8
      • 13 aug 2022 - 14:03
    • Snork

      Posts: 16.750

      Terug naar de old school circuits! 🤘

      • + 2
      • 13 aug 2022 - 23:44
    • En de vermaledijde sprintraces laten 'we' achter in de USA...

      • + 0
      • 14 aug 2022 - 00:47
  • Ik hoop alleen niet dat er een trend gaat komen dat er op meer Amerikaanse parkeerplaatsen worden geracet. In Indycars ziet die brug in Nashville er leuk uit, maar het is een verschrikkelijke baan.

    • + 0
    • 13 aug 2022 - 14:20
    • Wat mij betreft mogen ze "Watkins Glen" terug brengen op de F1 kalender, als er nou toch zo nodig een GP bij moet komen. Mooie oldskool baan !

      • + 0
      • 14 aug 2022 - 06:25
  • John6

    Posts: 6.892

    Van mij mogen ze de VS wel een jaartje overslaan, F1 zal er nooit een grote sport worden.

    Blijf maar lekker in de EU, Azië aantal circuits, nee weg bij die lui in de VS, Austin is meer dan genoeg.

    • + 1
    • 13 aug 2022 - 14:27
    • Een paar races in de VS hoeft niet verkeerd te zijn, COTA was vorig jaar stijf uitverkocht en dat zag er prachtig uit. Road America lijkt me best mooi om heen te gaan. Ze hebben mooie banen genoeg! Miami en Las Vegas hoeft van mij dan weer niet.

      • + 1
      • 13 aug 2022 - 15:31
    • John6

      Posts: 6.892

      Ik hou niet van de opzet hoe ze in de VS sport weergeven, overdreven doen, dat is niet mijn ding.

      • + 1
      • 13 aug 2022 - 16:03
    • Snork

      Posts: 16.750

      COTA is heel goed te pruimen, Miami vond ik een slecht circuit. Ik vrees dat Vegas helemaal een USA show wordt.

      • + 0
      • 13 aug 2022 - 23:45
  • Padde1971

    Posts: 29

    Ik vraag me af hoe het porpoising zich hier zal uiten.
    De laatste jaren was het circuit nou niet bepaald een biljartlaken.

    En alhoewel alle teams zich wel verbeterd hebben en het fenomeen de laatste races niet echt de kop opstak, kan het op een hobbelig circuit zomaar weer een ding worden...

    Ben beniwud of er teams zullen zijn die van de FIA de wagen instellingen moeten aanpassen om het stuiteren tegen te gaan.

    Verder wel een leuk circuit met al een aantal leuke, spectaculaire races.

    • + 0
    • 13 aug 2022 - 16:28
    • Snork

      Posts: 16.750

      Redelijk snel circuit, waar ik denk dat veel teams issues gaan hebben met de hobbelige baan en de huidige ultrastijve auto’s. Of porpoising een issue gaat zijn? Ik denk eerder het stuiteren.

      • + 0
      • 13 aug 2022 - 23:47

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
Bekijk volledige kalender
show sidebar