user icon

Marko: "Mark Webber na 2012 waarschijnlijk met pensioen"

  • Gepubliceerd op 01 aug 2011 10:20
  • comments 26
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing en Mark Webber zijn dicht bij een nieuwe verbintenis voor 2012, maar dat is waarschijnlijk het laatste contract dat de Australiër als coureur in de Formule 1 tekent. Dat vermoeden uitte Red Bull-motorsportadviseur Helmut Marko op televisiezender One.

“Mark gaat waarschijnlijk volgend jaar met pensioen. Wij zijn daarom op zoek naar een jongeling uit de Red Bull-stal om hem op te volgen.” Daniel Ricciardo lijkt daarvoor klaargestoomd te worden bij HRT. Marko: “Eerst moet Daniel zijn teamgenoot verslaan en progressie boeken. Hij verliest nog te veel tijd bij pitstops en als snellere auto's hem op een ronde zetten, dat gevoel moet hij nog krijgen. En wij willen dat hij gaat vechten met de teams om hem heen.”

Reacties (26)

Login om te reageren
  • AirJan

    Posts: 1.217

    Ricciardo normaal gesproken volgend jaar dus in een Torro Rosso. Benieuwd wie van de 2 daar plaats moet gaan maken. Alguersuari naar HRT (Red Bull 3) om maar een makkelijke spaanse link te leggen?

    • + 0
    • 1 aug 2011 - 10:29
    • Hier is de logica grotendeels ook ver te zoeken. Alguersuari naar HRT, op basis waarvan? Spanjaard/Spaans team? En waarom zou HRT Red Bull 3 zijn? Volgens mij is het ook al jaren bekend dat Mateschitz eigenlijk af wil van Toro Rosso bij een goed bod omdat 2 teams toch te lastig blijkt...

      Als er iemand moet wieberen is het denk ik Buemi. Die rijdt de laatste tijd belabberd en is nog te zwak om fouten toe te geven ook. Afgezien van het feit dat Buemi niet echt geld meeneemt, en Alguersuari 2 a 3M - iets wat STR goed kan gebruiken, denk ik dat Ricciardo eerder teamgenoot van Alguersuari wordt.

      • + 0
      • 1 aug 2011 - 10:49
  • jozzy

    Posts: 37

    ik ben benieuwd wanneer deze zeurkop zelf met pensioen gaat....

    • + 0
    • 1 aug 2011 - 10:33
    • Hoezo zeurkop? Hij wordt al vanaf het begin behandeld als 2e rijder. En als racer is dat alles behalve wat je wilt. Je wilt de kans krijgen om te winnen en je wilt niet dat er tegen je gezegd word niet inhalen. Of hé geef die vleugel maar even aan je teamgenoot. En ga zo maar door. Net zo min als dat in istambul waar het team wel meer Vettels kant koos terwijl Vettel zelf de fout maakte. Zulke dingen noem ik niet zuren. Dat noem ik irritatie en een racer die wilt winnen.

      • + 0
      • 1 aug 2011 - 11:30
    • cosmo

      Posts: 66

      Denk dat hij Marko bedoelt, niet webber. Mzl

      • + 0
      • 1 aug 2011 - 12:08
  • Tijdje geleden leek het in de uitlatingen van Frans Tost op dat men de keus al gemaakt met Alguersuari en Ricci, zeker na Buemi\'s uitglijder vorige week. Maar die deed het juist dankzij die penalty heel aardig gisteren. Was David Villa niet aangesproken om in de Hrt plaats te nemen, of is dat alweer van de baan na zijn startcrash in de Wtcc gisteren?

    • + 0
    • 1 aug 2011 - 10:39
    • Rubber

      Posts: 120

      David Villa? De aanvaller van FC Barcelona?

      • + 0
      • 1 aug 2011 - 12:07
    • Rubber

      Posts: 120

      :)

      • + 0
      • 1 aug 2011 - 12:10
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Hij zal Javier Villa bedoelen ;-)

      • + 0
      • 1 aug 2011 - 12:41
    • grinnik, sorry, ik bedoelde Javier ja. Scuseer ;)

      • + 0
      • 1 aug 2011 - 13:41
  • Wat een \"BS\" van Helmut Marko. \"We\" horen het verloop wel van de Red Bull zelf wel of wie er op de start grids gaat staan an 2012. Onenigheid in de RBR team, dat is na \'season 2011\' wel zeker.

    • + 0
    • 1 aug 2011 - 10:42
  • Je kunt als ouder wordende coureur op 2 manieren je carriere afsluiten. Na een topteam meteen stoppen, of nog een aantal jaren doorbaggeren bij een achterhoede team.

    Persoonlijk vind ik de eerste optie het mooiste, redelijk op je hoogtepunt stoppen. Webber is een redelijke coureur en heeft een mooie periode gehad bij Red Bull en verdienstelijk een aantal mooie races gewonnen. Ik zeg: gewoon nog een jaar genieten en daarna op je hoogtepunt stoppen.
    Op zich gunde ik hem het kampioenschap in 2010, maar Vettel was echt beter.

    Ricciardo doet het gezien de omstandigheden (invallen midden in het seizoen in een vreemde auto) uitstekend en kan in 2013 wat mij betreft in 1 klap door naar RBR.

    • + 0
    • 1 aug 2011 - 10:44
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Ik ga voor optie 3: de Schumacherstijl.
      na een rustperiode van 3 jaar weer terug komen bij een veel minder team.

      • + 0
      • 1 aug 2011 - 12:24
  • Buemi lijkt me i.i.g. geen goede keuze.. die is nog nooit ergens kampioen in geworden! ook niet in de karting.. dan zal bij grote momenten zeker onder de druk bezwijken
    Alguersuari is ook jong en laat niet super geweldige dingen zien, ik ben er i.i.g. blij mee dat Webber er volgend jaar nog is

    • + 0
    • 1 aug 2011 - 11:07
    • Het liefst zie ik gewoon Raikkonen in die RBR! Maarja.. dan zit ik te dromen want Raikkonen komt denk ik nooit meer terug in de F1.

      Ik zou het in ieder gevel mega vinden: Vettel + Raikkonen.

      • + 0
      • 1 aug 2011 - 11:09
    • ja idd, droom duo

      • + 0
      • 1 aug 2011 - 11:46
    • Tja, het zou wat zijn. Twee eerste rijders, hmmm hoe zou Horner daarmee omgaan. Oh ja, en Vettel niet te vergeten.

      • + 0
      • 1 aug 2011 - 12:22
  • Wat een zak hooi die man!
    Heb een beetje waardigheid en laat Webber zelf naar buiten brengen wanneer hij met pensioen wil gaan! Een respectloze man die geen klein beetje respect van mij verdient... Laat Webber hem maar een hak zetten en nu voor een tweejarige deal of niets te gaan binnen RedBull.

    • + 0
    • 1 aug 2011 - 11:33
  • Vettel wil gewoon niet dat hamilton naar RBR gaat,omdat als Hamilton naar RBR gaat dan wordt hamilton de beste van het veld.Hij is al belachelijk snel met mclaren,maar als hij naar RBR gaat dan is hij niet bij te houden

    • + 0
    • 1 aug 2011 - 11:35
    • Rubber

      Posts: 120

      Zo te horen ben jij een ECHTE fan!
      Ga zo door, maar houd af en toe de realiteit in het oog...

      • + 0
      • 1 aug 2011 - 12:08
    • Nou volgens mij is de RB niet meer de snelste van het setje, ze hebben hun kruit verschoten. McLaren en Ferrari zijn minstens even snel op het moment.

      • + 0
      • 1 aug 2011 - 12:25
  • Jammer om dit te horen uit de mond van deze nare man, als \'met pensioen gaan\' al een optie is dan zou ik dit graag uit de mond van Webber willen horen. HM is een verschrikkelijk naar persoon die niets lijkt te willen leren, hetzelfde kunstje heeft hij geflikt bij Coulthard, Coulthard die helemaal niet te spreken was over deze uitspraken van HM. Wat is het een vervelende kerel, bah bah ...

    • + 0
    • 1 aug 2011 - 11:56
  • Rubber

    Posts: 120

    Misschien is hier gewoon de wens de vader van de gedachte en ziet hij gewoon in 2012 liever een andere rijder instappen, wrs Ricciardo. De ene Australier voor de andere.

    • + 0
    • 1 aug 2011 - 12:09
  • AlYnsa

    Posts: 1.175

    Kan meneer Marko geen spreekverbod krijgen?
    Denk dat Horner en Mateschitz deze meneer gewoon een mediaverbod moeten geven.
    Marko moet Webber niet, dat weten we nu wel. Maar om hem steeds in een hoekje te stoppen vind ik te min.

    • + 0
    • 1 aug 2011 - 12:23
  • F1Freak

    Posts: 201

    Zo...dat weet Webber dan ook weer!

    Ik wou dat ze dat ook tegen mij zeggen dat ik volgend jaar met pensioen moet gaan.

    • + 0
    • 1 aug 2011 - 12:24
  • Ik zie niet in waarom Webber niet een nacarriere bij een ander team zou kunnen hebben als hij dat al wil in de eerste plaats? Denk dat als (ook een 2de) Red Bull Racing rijder bij een minder team aanklopt, hen daar goed aan doen Webber zeker te overwegen, geldt overegens ook voor de tweede Ferrari en McLaren man, oh nee, McLaren doet daar niet aan XD lol.

    Om nou een heel team minder te waarderen door een man (Helmut Marko) gaat wel erg ver, maar hell, deze draak van een man -mening gebaseerd op mediaberichten die met zijn naam erbij de wereld ingestuurd worden- komt toch wel akelig dichtbij, lol.

    Ik hou helemaal niet van gladde PR praatjes en mannetjes, maar overdrijven zoals Marko doet is ook een vak apart

    PS of zou hij thuis niks te vertellen hebben, dat daar zijn vrouwtje de broek aan heeft, doordat hij zich in de F1 wereld wel laat horen, een beetje te goed naar mijn idee

    • + 0
    • 1 aug 2011 - 16:14

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 974
  • Podiums 35
  • Grand Prix 242
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar