user icon

Grosjean verwacht spannende titelstrijd: "Andere teams gaan ook in de problemen komen"

  • Gepubliceerd op 29 jun 2022 15:09
  • comments 8
  • Door: Bob Plaizier

Max Verstappen kan aankomend weekend in Silverstone zijn voorsprong in het wereldkampioenschap gaan uitbreiden. De Nederlandse Red Bull Racing-coureur profiteerde van de problemen van zijn Ferrari-concurrent Charles Leclerc. De Monegask viel in Spanje en Azerbeidzjan uit met motorproblemen. In beide gevallen lag hij aan de leiding en ging Verstappen er met de zege vandoor.

Verstappen heeft momenteel een flink gat geslagen in het wereldkampioenschap. Het lijkt er dan ook op dat hij vrij simpel kan gaan jagen op zijn tweede wereldtitel. Toch is niet iedereen daar zo zeker van. Aan het beging van het seizoen stond Verstappen immers ook ver achter in het kampioenschap nadat hij tweemaal uitviel in de eerste drie races.

Meerdere kenners bereiden zich dan ook voor op een spannende titelstrijd. Voormalig Formule 1-coureur Romain Grosjean verwacht namelijk dat Ferrari niet het enige team zal zijn met grote problemen. Huidig Indycar-coureur Grosjean bespreekt de zaak op zijn YouTube-kanaal: "Ik weet zeker dat andere teams uiteindelijk ook in de problemen gaan komen met de onderdelen. Het is goed dat Leclerc in Canada kon terugkomen naar de vijfde plaats na zijn motorstraf. Hij staat wel wat achter in het kampioenschap maar het is nog lang niet klaar."

Je kan er van alles op loslaten, we zien het wel. te beginnen dit weekend met alle teams die wel updates mee nemen. als RB hier een 1/2 pakt dan is hij binnen. pin mij daar maar op vast, maar dat moet wel eventjes gebeuren, Ferrari is ook sterk.

  • 1
  • 29 jun 2022 - 15:11

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Je kan er van alles op loslaten, we zien het wel. te beginnen dit weekend met alle teams die wel updates mee nemen. als RB hier een 1/2 pakt dan is hij binnen. pin mij daar maar op vast, maar dat moet wel eventjes gebeuren, Ferrari is ook sterk.

    • + 1
    • 29 jun 2022 - 15:11
    • Remco_F1

      Posts: 623

      Ferrari is alleen sterk met hun brandstofslangetje :P

      • + 0
      • 29 jun 2022 - 16:17
    • SennaS

      Posts: 4.024

      Roy, dan ga je ervan uit dat rbr geen dnf meer oploopt en geen straffen voor onderdelen wissel?

      • + 0
      • 29 jun 2022 - 18:52
    • Snork

      Posts: 16.233

      Gezien de statistieken op DNF's sinds Melbourne, is de kans op DNF's bij Ferrari iets groter dan bij RBR. Maar als je uit gaat van een gelijk aantal nog te verwachten DNF's bij zowel RBR als bij Ferrari, zal dit het gat wat er nu is uiteindelijk niet veranderen daardoor.
      Maar er is nog veel mogelijk. Ik hoop dat het kampioenschap niet min of meer al beslist is bij de zomerstop.

      • + 0
      • 30 jun 2022 - 09:17
    • RB zal mogelijk ook nog wel een gridstraf pakken maar verwacht dat Ferrari er ook nog wel 1 a 2 nodig kan hebben. Afwachten of Mercedes mee gaat doen voor de eerste startrij

      • + 0
      • 30 jun 2022 - 12:32
  • Totalia

    Posts: 1.228

    Ik verwacht dat Verstappen hier gaat winnen dank de update die er aan komt, het weer zal wellicht ook een rol spelen. (Gelukkig kan Max de ophef rond zijn schoonvader relativeren, het tijdstip van deze rel is wel zeer dubieus gekozen door de “ betrokkenen” typisch Britse media hype, die de Diva’s Lewis en Toto in hun voordeel opblazen, vieze politieke spelletjes spelen daar zijn ze goed in die twee drama Queens, maar zeker niet slim van de schoonvader om zo emotioneel te reageren… al langer geleden) maar gelukkig is Max van een andere orde dan de huidige coureurs op de grid als het gaat om racepace!!!!

    • + 0
    • 29 jun 2022 - 16:34
    • Ter info, Horner twee dagen geleden...

      "Horner sluit uit dat er voor de start van de zomerstop een grote upgrade op de RB18 gezet wordt. In plaats daarvan kiest het team voor een bescheiden evolutie.

      "Er worden componenten geïntroduceerd zodra de componenten aan het einde van hun levensduur komen", aldus Horner. "Het is een heel andere vorm van ontwikkeling dan wat je in eerdere jaren gezien zou hebben."'

      • + 0
      • 29 jun 2022 - 19:26
    • Remco_F1

      Posts: 623

      Ik zal lag laatst nog een interview van Max, waarin de vraag werd gesteld: hoe hij het vind dat zoveel mensen kritiek op hem hebben. Zijn antwoord: Ik ben mij daarvan bewust, maar het maakt mij niet uit of ze me nu de hemel in prijzen of 2 koppen kleiner willen hebben, mijn carriere is nog nooit makkelijk geweest als het gaat om dat soort dingen, ik ben dat wel gewend en het doet me niks.

      • + 1
      • 29 jun 2022 - 20:57

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (36)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
Bekijk volledige kalender
show sidebar