user icon

Video: Häkkinen bestuurt wagen van Senna op Goodwood

  • Gepubliceerd op 28 jun 2022 09:09
  • comments 13
  • Door: Bob Plaizier

Afgelopen weekend vond het Goodwood Festival of Speed plaats. Tijdens het speciale event kwamen meerdere bekende coureurs in actie en reden er veel historische auto's de welbekende heuvel op. Ook het team van McLaren was aanwezig en men koos ervoor om een legendarische coureur in een legendarische auto te laten rijden.

Tweevoudig wereldkampioen Mika Häkkinen was door het team ingevlogen voor enkele demorondjes. De Fin mocht rijden in een wel heel bijzondere auto. Häkkinen nam namelijk plaats achter het stuur van de MP4/5B, de wagen waarin Ayrton Senna successen beleefde. Het zorgde voor een bijzonder moment in Goodwood.

Over dominantie gesproken.... dit was me toch een wagen zeg. Won 15 van de 16 races. De enige reden dat ze niet op Monza wonnen was volgens mij omdat Prost pech kreeg en Senna tegen een achterligger aan knalde.
Toch was het seizoen bloedspannend, omdat Senna én Prost dus in die wagen zaten.

  • 2
  • 28 jun 2022 - 09:19

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Over dominantie gesproken.... dit was me toch een wagen zeg. Won 15 van de 16 races. De enige reden dat ze niet op Monza wonnen was volgens mij omdat Prost pech kreeg en Senna tegen een achterligger aan knalde.
    Toch was het seizoen bloedspannend, omdat Senna én Prost dus in die wagen zaten.

    • + 2
    • 28 jun 2022 - 09:19
    • Denk het met schlesser was die mocht invallen bij Williams, Senna was hem aan het lappen en toen bam achterin de Mclaren van Senna en Berger kon zodoende een zege binnenhalen voor de Tifosi!

      • + 0
      • 28 jun 2022 - 09:44
    • Dat was de MP4/4, dit is de wagen uit 1989 ;)

      • + 0
      • 28 jun 2022 - 12:19
    • JV fan

      Posts: 2.322

      Fout de auto uit 1990 ;) MP4/5b de 5 was van 1989

      • + 0
      • 28 jun 2022 - 13:09
    • Je hebt helemaal gelijk!

      • + 0
      • 28 jun 2022 - 13:28
  • Oude helden als Mansell en Hakkinen in de wagens van toen. Yep, ik ben daar wel gevoelig voor :)
    Alleen jammer dat het voor de vorm een beetje langzaam rijden is en zwaaien naar de fans. Ik zie ze liever 'volle sjas' met dat spul. Dan klinkt het ook ouderwets goed

    • + 1
    • 28 jun 2022 - 09:44
    • Dat "zwaaien naar de fans" had Mansell wel een handje van. Canada 1991 toch? Met nog één ronde te gaan begon hij al met zwaaien... en pardoes liet hij zijn motor afslaan. Dááág zege!

      • + 1
      • 28 jun 2022 - 09:46
    • Snork

      Posts: 16.750

      Die herinner ik me nog goed. Toen zeiden we thuis dat Mansell een "Hilbert van der Duintje" deed. Voor wie niet weet waar ik het over heb, Hilbert was een wedstrijdschaatster, reed over de finish en legde de handjes op de knieën op uit te puffen, terwijl de commentator door de TV heen schreeuwde: "Hilbert, je moet nog een rondje!!"

      • + 1
      • 28 jun 2022 - 11:24
    • @Snork,
      Tegenwoordig noemen we dat een "Espargaro-tje". Ik weet niet of je de MotoGP volgt, maar daar gebeurde het 2 wedstrijden geleden. Aleix Espargaro lag op een keurige podiumplek, maar dacht één rondje voor het einde al dat de race klaar was en reed rustig alsof het een uitloopronde was. Toen een paar motoren hem wel heel snel inhaalden dacht hij "hey... hier klopt iets niet!". Maar toen was het al te laat. Het zag er heel knullig maar ook grappig uit. Aangezien hij volop in de titelstrijd zit zouden die paar plekken die hij verloor met bijbehorende punten best belangrijk kunnen zijn einde dit jaar.

      • + 0
      • 28 jun 2022 - 14:31
    • Snork

      Posts: 16.750

      @Damon Hill, ik volg MotoGP niet, maar dit fragment heb ik wel gezien.
      Beetje knullig :-)

      • + 0
      • 28 jun 2022 - 15:13
  • Kevin

    Posts: 5.252

    Jeetje, Mika. Rij er dan gewoon niet mee. M’n stofzuiger maakt nog meer toeren.

    • + 0
    • 28 jun 2022 - 10:49
  • Bij dat maffe elektrische ding leek het filmpje versnelt, hier lijkt het vertraagt. Beetje F1 onwaardig eigenlijk.

    • + 0
    • 28 jun 2022 - 10:51
    • k.w

      Posts: 843

      Ja... hij kon niet trager want dan viel hem stil... chame on you Mika...

      • + 0
      • 28 jun 2022 - 12:04

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 sep 1968 (54)
  • Geb. plaats Vantaa, Finland, Finland
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,79 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
Bekijk volledige kalender
show sidebar