user icon

Verstappen ziet sneller Ferrari: "Moeten nog wat zien te vinden"

  • Gepubliceerd op 27 mei 2022 19:12
  • comments 24
  • Door: Bob Plaizier

Max Verstappen kende een lastige eerste dag van het Monegaskische Grand Prix-weekend. De Nederlandse Red Bull Racing-coureur reed in zowel de eerste als de tweede vrije training de vierde tijd. In beide trainingen was het team van Ferrari eveneens sneller dat Verstappen en Red Bull.

Charles Leclerc reed de snelste tijden in de trainingen op de vrijdag. De Monegaskische Ferrari-coureur liet zijn landgenoten dan ook juichen op de eerste dag van het weekend. Bij Red Bull krabt men zich achter de oren want het gat met de Italiaanse concurrent was toch wel vrij fors op de redelijk korte omloop in de straten van het prinsendom.

Balans

Verstappen weet inmiddels wel wat er moet gebeuren om het gat te dichten. Na afloop van de tweede training sprak hij zich uit tegenover Motorsport.com: "We moeten ten opzichte van Ferrari nog wel wat zien te vinden. Vandaag hebben we verschillende dingen geprobeerd om te kijken hoe de auto zich zou gedragen. Tijdens de eerste vrije training was ik wat meer tevreden met de auto dan tijdens de tweede training. Als je hier een betere balans vindt, dan kun je meer aanvallen en worden je rondetijden ook beter. Het draait er nu om dat wij de afstelling weten te vinden en de balans verder kunnen finetunen."

Stijver

Het bijzondere circuit van Monaco speelt ook een rol bij het goed afstellen van de auto. Verstappen merkte wel dat het zeer lastig was in de huidige auto: "Je merkt overduidelijk dat deze auto's zwaarder zijn. Aangezien deze auto's wat stijver zijn, stuiter je ook meer. Dat maakt het wat lastiger maar in principe is het prima. Het zicht is eveneens wat slechter. Het is dus nog steeds hectisch om hier te rijden met een Formule 1-auto."

Vraag van de fotograaf:
"Max kun je nog lelijker kijken dan je al bent?"

  • 8
  • 27 mei 2022 - 19:14

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Vraag van de fotograaf:
    "Max kun je nog lelijker kijken dan je al bent?"

    • + 8
    • 27 mei 2022 - 19:14
    • En die vraag stel je hier? vraag van mij aan Larry Perkins moet zijn: Kan je een domme vraag stellen waarbij je nog dommer overkomt dan je al bent?

      • + 5
      • 27 mei 2022 - 19:32
    • Ze doen hier op de s!te enorm de best om Max zijn slechte foto's te posten.

      • + 4
      • 27 mei 2022 - 19:41
    • Landerion

      Posts: 47

      Dus zette Max direct zijn Larry Perkins blik aan en instant resultaat.

      • + 2
      • 27 mei 2022 - 19:46
    • Relax, Max doet hier gewoon een 'Russelltje'...

      • + 0
      • 27 mei 2022 - 19:56
    • Misschien is dat wel de reden dat er tot vervelens toe foto’s van hem met mondkap werden geplaatst.

      • + 0
      • 27 mei 2022 - 20:11
    • Nou moet ik wel zeggen dat Max toch wel wat lelijker is dan George hoor Larry.

      • + 1
      • 27 mei 2022 - 20:14
    • Max kan ook niet alles winnen @Ouw...

      • + 1
      • 27 mei 2022 - 20:18
    • ILMOP

      Posts: 73

      Ik hoor met enige regelmaat dat Max niet tot één van de knapste rijders gerekend wordt. Kijkend naar Max zit hier helaas een kern van waarheid in. Max is echter een coureur en geen model. Waarom dan de nadruk hierop leggen?

      • + 0
      • 27 mei 2022 - 20:23
    • Mjtroll, domme vragen bestaan niet! Wel domme opmerkingen en antwoorden.

      • + 1
      • 27 mei 2022 - 20:30
    • Iemand die te dom is om een grap te snappen,
      vindt de maker van de grap vaak dom.

      - Herman Finkers.

      • + 5
      • 27 mei 2022 - 20:37
    • Knalpijp

      Posts: 648

      Nou ouwe@ vind Max er beter uit zien dan serial killer Georgge

      • + 0
      • 27 mei 2022 - 20:42
    • Wat in Odinsnaam is er gebeurd met Max.
      Als jochie was het een leuk kereltje met 'n jolig gezichtje.

      Nou ja, we zullen maar zeggen dat de natuur niet op z'n best is geweest voor Max.

      • + 2
      • 27 mei 2022 - 21:27
    • Stri

      Posts: 2.572

      Ik vind het wel meevallen. Kel ook blijkbaar. Al had die met Kvyat geen hele hoge standaard….

      • + 1
      • 27 mei 2022 - 22:20
    • Dick move

      • + 0
      • 27 mei 2022 - 23:21
    • SennaS

      Posts: 3.615

      Kel gaat het niet om het uiterlijk maar om de liefde (lees:poen en roem)

      • + 1
      • 28 mei 2022 - 00:08
    • Alsnog is Max minder lelijk dan Latifi/Stroll (sorry ouw)

      • + 0
      • 28 mei 2022 - 08:59
    • Niks mis met Max lijkt me, gewoon normale gast. Kel vind ik overigens helemaal niet zo knap.

      • + 0
      • 28 mei 2022 - 11:18
    • Eens @Cyril (niet verder vertellen), maar het levert altijd van die vermakelijke reacties op...
      (en wat maakt 't uit hoe hij er uitziet. Ssstt!)

      • + 2
      • 28 mei 2022 - 13:47
  • FGRacing

    Posts: 445

    Dat lijkt mij een understatement, maar het zal niet genoeg zijn ben ik bang. Hijzelf was ook niet op zijn best moet ik zeggen

    • + 0
    • 27 mei 2022 - 19:15
    • Robin

      Posts: 165

      Knappe analyse … hij was niet op z’n best.
      Heeft ie je dat zelf verteld of baseer je dat alleen op dat ie niet sneller was dan Perez?

      • + 0
      • 27 mei 2022 - 20:21
    • En van wie moet je dat zeggen?

      • + 0
      • 27 mei 2022 - 20:57
  • Vanavond de bull analyseren, fine-tunen, en er dan morgen weer volle gas tegenaan.

    • + 1
    • 27 mei 2022 - 19:19
  • racepace1

    Posts: 238

    zoek ze...

    • + 0
    • 27 mei 2022 - 19:19

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    16:00 - 18:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    16:00 - 18:00

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    16:00 - 18:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    16:00 - 18:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
Bekijk volledige kalender
show sidebar