user icon

Vettel krijgt IndyCar-test aangeboden na kritiek op circuitkeuze

  • Gepubliceerd op 10 mei 2022 16:33
  • comments 24
  • Door: Bob Plaizier

De Formule 1 wordt steeds groter in de Verenigde Staten. Tijdens de gloednieuwe Grand Prix van Miami van afgelopen weekend werd dit opvallend duidelijk. De tribunes zaten propvol en ook op de grid liepen zeer veel beroemdheden rond, aankomend seizoen staan er zelfs drie Amerikaanse races op de kalender.

De sport trekt volgend jaar immers ook naar Las Vegas. In het gokparadijs in Nevada zal men dwars door de stad gaan racen. Ook de traditionele Grand Prix op het circuit in Austin staat gewoon weer op de kalender. Het Circuit of the Americas in Austin is het enige normale Amerikaanse circuit op de kalender, de andere twee zijn stratencircuits, en dan steekt bij een aantal coureurs.

Aston Martin-coureur Sebastian Vettel gaf tijdens het weekend aan dat hij liever racet op traditionele Amerikaanse circuits zoals Road America. Die uitspraken werden gehoord in de Indycar. Indycar-coureur Graham Rahal en zijn vader Bobby Rahal reageerden op Twitter met een aanbod. Ze bieden Vettel namelijk een IndyCar-test op Road America aan. Of Vettel het ziet zitten is nog niet bekend, de Duitser heeft geen sociale media.

waarom staat er een foto van arie ribbens boven het artikel?

  • 9
  • 10 mei 2022 - 16:46

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Na het lezen van dit nieuwsartikel, begrijp ik gelijk waarom Seb geen Social Media gebruikt. Wat een geroep in de woestijn van die gasten als je weet dat de ontvanger van het bericht niet eens te bereiken is via het medium dat je gebruikt.

    • + 0
    • 10 mei 2022 - 16:42
    • Beri

      Posts: 5.374

      En je denkt dat met de hedendaagse media Vettel dit niet zal bereiken..? Dit gaat hem uitgekauwd en wel in alle geuren en kleuren op Barcelona voorgelegd worden.

      • + 2
      • 10 mei 2022 - 22:40
    • In Barcelona? Vettel is al lang geïnformeerd door zijn management team.

      • + 1
      • 11 mei 2022 - 08:50
  • waarom staat er een foto van arie ribbens boven het artikel?

    • + 9
    • 10 mei 2022 - 16:46
    • sailor

      Posts: 11.008

      De kappers hebben het nu eenmaal heel druk vlak na de coronaperiode , dat ze je aan alles ;-)

      • + 0
      • 10 mei 2022 - 16:51
    • Ik dacht even dat ik op een Star Wars forum was, maar op die foto is dus helemaal niet Chewbacca?

      Eddy.

      • + 1
      • 10 mei 2022 - 16:54
    • kom @flyineddy, dat slaat nergens op...

      zo onverzorgd zag Chewbacca er ook weer niet uit

      Jim.

      • + 2
      • 10 mei 2022 - 17:00
    • Ik vind dat Seb er steeds beter uit gaat zien......jammer dat ik niet gay ben......lijkt me lekker om hem in die behaarde bek te duwen.

      • + 1
      • 10 mei 2022 - 18:13
    • Snork

      Posts: 15.776

      Ouw, als dat jou lekker lijkt, dan ben je op zijn minst bi-sexueel. Mooi om daar op latere leeftijd achter te komen, toch?

      • + 1
      • 10 mei 2022 - 19:23
    • Dan ben ik blij dat dat toch 'n beetje geaccepteerd wordt Snork......en dat op latere leeftijd ja.

      • + 1
      • 10 mei 2022 - 19:27
    • snailer

      Posts: 9.052

      Flower power overhemd, joint in de bek en hij kan zo uit het kralingse bos van eind jaren 60 zijn gestapt.

      • + 1
      • 10 mei 2022 - 20:00
    • Snork

      Posts: 15.776

      Zo’n 2000 jaar geleden was er zo’n type dat over water liep.

      • + 1
      • 10 mei 2022 - 20:08
    • Maar die had wel 'n flink stuk hout bij hem hé, bleef tie beter drijven.

      • + 2
      • 10 mei 2022 - 20:21
    • Snork

      Posts: 15.776

      Ah, was dat kruis daarvoor?

      • + 1
      • 10 mei 2022 - 20:22
    • @Jimmy

      Wat een belediging voor Arie Ribbens!
      Mijn grote held!

      • + 0
      • 10 mei 2022 - 23:42
    • snailer

      Posts: 9.052

      Nu weet ik zeker dat hij naar Renault gaat. Geel/Roze en in het roze gele bloemen en in het geel roze bloemen. V10 er in en hij kan terug naar de 60ies.

      • + 0
      • 11 mei 2022 - 15:58
  • Bakema

    Posts: 195

    Ze beginnen daar In Amerika eindelijk in te zien dat die F1 een echte raceklasse is in plaats van die speelgoedklasse die ze daar indycar noemen. Toch best wel jammer dat die Amerikanen er zo warm voor lopen, nu met een Amerikaanse eigenaar moeten we gaan vrezen dat het snel meer show dan sport gaat worden.

    • + 1
    • 10 mei 2022 - 16:54
    • hoogie35

      Posts: 761

      Ik hoop van harte dat het niet te gek gaat worden met die achterlijke Amerikaanse toestanden wat ze show noemen. Ik houd er niet van. Snap best dat mensen het leuk vinden, maar ik verafschuw al dat neppe Amerikaanse show gedoe. Heb altijd het gevoel dat ze fake zijn en aan het acteren zijn die Amerikanen.

      • + 2
      • 10 mei 2022 - 17:41
    • Ik verwacht dat het afhankelijk zal zijn van de locatie/markt. Amerikanen vinden het prachtig? Dan krijgen ze dat. Europeanen vinden het stom? Doen we wat anders.

      • + 0
      • 10 mei 2022 - 18:20
    • @hoogie35

      Het is toch niet vreemd dat ze in Amerika een Amerikaanse show geven. Amerikanen houden nou eenmaal van entertainment en enthousiasme. Het heeft ook wel iets vind ik. Ik houd er wel van.

      • + 0
      • 10 mei 2022 - 18:59
    • Snork

      Posts: 15.776

      Oplossing is heel eenvoudig:
      5 minuten voor opwarmronde TV aan, na de finish en praatje met de coureurs voor hun eerste reactie de TV weer uit.
      Ik heb daarmee niks van de hele show na de race meegekregen, wel een mooie race gezien.

      • + 3
      • 10 mei 2022 - 19:25
  • Seb. Kom op man. Waarom moet je er zo onverzorgd bijlopen. Geld zat lijkt me.

    • + 0
    • 10 mei 2022 - 18:56
    • Onverzorgd! Hij heeft waarschijnlijk een uur voor de spiegel staan klooien om er zo "nonchalant" uit te zien... :o)

      • + 0
      • 11 mei 2022 - 18:53
  • Snork

    Posts: 15.776

    Seb, zo kan je nooit meedoen aan Wie is de Mol. Meteen duidelijk zo. Beetje jammer.

    • + 0
    • 10 mei 2022 - 19:26

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    16:00 - 18:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    16:00 - 18:00

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    16:00 - 18:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    16:00 - 18:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.456
  • Podiums 56
  • Grand Prix 148
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
Bekijk volledige kalender
show sidebar