user icon

Renault plant test in de herfst voor terugkerende Kubica

  • Gepubliceerd op 20 jul 2011 10:17
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Een comeback van Robert Kubica in de Formule 1 zal zo goed als zeker vooraf gegaan worden door een serie privé-tests. De Pool revalideert na een zwaar rally-ongeluk in februari en zinspeelt op een eventuele rentree in de slotrace van dit seizoen, in Brazilië.

Om te beoordelen of Kubica er klaar voor is en om hem ritme op te laten doen wil Renault hem enkele keren laten testen. F1news.ru citeert teambaas Eric Boullier: “We praten regelmatig met Robert. Hij voelt zich goed, maar het herstel van de zenuwen vergt tijd.”

“Ik denk dat de laatste fase van de revalidatie aan het einde van de zomer in gaat, dan kunnen we gerichter inschatten wanneer Robert terug kan keren.” Over een mogelijke test zegt Boullier: “We hebben iets gepland voor de herfst.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Ik ben erg benieuwd naar hoe hij het gaat doen. Kubica zelf is vol vertrouwen maar dat moet ook wel anders komt hij niet. Ik hoop ook echt dat hij weer 100% wordt want het is altijd geweldig om hem te zien rijden.

    • + 0
    • 20 jul 2011 - 10:27
    • felix50

      Posts: 5.792

      Als ze maar niet gaan testen in een rallywagen .Zwarte humor zeg maar

      • + 0
      • 21 jul 2011 - 13:58
  • Ik hoop ook dat we hem nog in de F1 zien, maar 100 procent? Heb je die foto gezien van hoe zijn arm er nu uitziet. Ik denk dat Robert al van geluk mag spreken als hij in 2012 op de grid staat.

    • + 0
    • 20 jul 2011 - 11:17
  • Jenssie

    Posts: 736

    Ik weer niet of Gneisbaard dit bedoeld, maar ik vind het er aardig uit zien hier: forum.formule1.nl/viewtopic.php?f=5&;amp;t=6487&start=100

    • + 0
    • 20 jul 2011 - 11:43
    • winti

      Posts: 1.352

      Het ziet er beoorlijk verlamt uit als je het mij vraagt. Als hij niet volledig herstelt zullen ze zijn wagen aan moeten passen. Trulli klaagt nu al over zijn stuurbekrachtiging die niet perfect is waardoor hij niet kan presteren. Het luistert allemaal heel nauw... Zelfs een bikkel als Kubica kan daar niks aan doen vrees ik.

      • + 0
      • 21 jul 2011 - 01:02
  • we willen het allemaal echt supergraag en net als met Niki Lauda in 1976 zal iedereen vol bewondering zijn en respect voor Kubica hebben. Ik denk dat echt iedereen pro Kubica zal zijn als hij de grid weer haalt.
    Maar haalt ie het? ik geloof het niet. De wil is de wens vd gedachte...

    • + 0
    • 20 jul 2011 - 12:44
  • Hij gaat het zeker halen, daar ben ik van overtuigd

    • + 0
    • 20 jul 2011 - 17:41
  • swalmennl

    Posts: 39

    Nogmaals, Robert zal niet meer volledig herstellen en zijn oude niveau nooit meer halen

    • + 0
    • 20 jul 2011 - 22:22

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar