user icon

Wolff appt met Grosjean: ''We moeten je dit jaar in de auto krijgen"

  • Gepubliceerd op 03 apr 2022 15:19
  • comments 13
  • Door: Martijn Arnoldus

Mercedes-baas Toto Wolff had voormalig Romain Grosjean een F1-test beloofd in één van de Silberpfeilen. Aanleiding voor dit 'cadeautje' was de bijna dodelijke crash van Grosjean op het Bahrein International Circuit in 2020. De Fransman, nu actief in de IndyCar, zegt dat de speciale test dit jaar waarschijnlijk gaat plaatsvinden.

"Ik weet dat iedereen naar de Mercedes-test vraagt. De test is nog niet geweest, maar we hebben er een helm voor klaarliggen'', tekende Formula1news.co.uk op.

Grosjean nam na de finalerace van het seizoen 2021 een aantal keer contact op met de Mercedes-chef. "Ik heb Toto een bericht gestuurd na Abu Dhabi", onthulde hij. "Ik liet een paar weken voorbij gaan en toen stuurde ik een bericht naar Toto en hij antwoordde en het begon met 'dank je' en toen was de laatste zin 'we moeten je dit jaar in die auto krijgen'. Dus ja, het het staat nog steeds op de planning."

De F1-test zou oorspronkelijk plaatsvinden in 2021 tijdens de Franse Grand Prix op Paul Ricard, maar dat kon geen doorgang vinden vanwege de reisrestricties en quarantineregels. 

"Vorig jaar waren er een paar dingen die het niet gemakkelijk maakten. Dit jaar kan ik niet naar de Franse Grand Prix omdat we hetzelfde weekend racen in Iowa', legde hij uit. "Maar definitief, ja, Mercedes wil het graag doen, ik wil het graag doen, ook al zou mijn nek het begeven omdat ik daar een deel van de spier heb verloren. We willen het nog steeds doen en als het gebeurt, geweldig, maar de belangrijkste focus ligt nu op het winnen van races met Andretti."

John6

Posts: 6.719

Haas is sneller, waarom zou je nog in die hobbel kar instappen.

  • 9
  • 3 apr 2022 - 17:11

Reacties (13)

Login om te reageren
  • snailer

    Posts: 9.722

    o o. Hamilton gaat achter de geraniums

    • + 1
    • 3 apr 2022 - 15:55
  • Met zijn handen in z’n haar grijpt Wolff elke mogelijkheid aan om de Mercedes te verbeteren.
    Kennelijk geven Hamilton en Russell met dubbel l niet de juiste feedback…

    • + 2
    • 3 apr 2022 - 16:23
  • John6

    Posts: 6.719

    Haas is sneller, waarom zou je nog in die hobbel kar instappen.

    • + 9
    • 3 apr 2022 - 17:11
  • Nelewart

    Posts: 52

    Appt moet grapt zijn

    • + 2
    • 3 apr 2022 - 18:03
  • Laat ze daar in de VS een poepje ruiken, Grosjean!

    • + 1
    • 3 apr 2022 - 19:44
    • Ze kunnen Romain toch in de VS één van de drie vt1’s laten rijden…

      • + 1
      • 3 apr 2022 - 20:03
    • Great ball of Fire !! Yeeeeehaaa.

      • + 0
      • 5 apr 2022 - 12:38
  • Wolff: “Ik weet dat iedereen naar de Mercedes-test vraagt. De test is nog niet geweest, maar we hebben er een helm voor klaarliggen.”

    Nyck de Vries.

    • + 3
    • 3 apr 2022 - 20:05
    • Dat is weer een leugen van Toto Wolff, feitelijk is het de helm van Nyck de Vries.

      • + 2
      • 3 apr 2022 - 20:07
    • Kierewiet

      Posts: 9

      Dat ie een vries is zegt nycks...rare nyck eigenlijk....

      • + 1
      • 3 apr 2022 - 23:11
    • snailer

      Posts: 9.722

      Bij Red Bull zou hij een Nycke Bokker aantrekken. Bij Mercedes zou Nyck met een bokker rijden.

      • + 0
      • 4 apr 2022 - 01:04
    • snailer

      Posts: 9.722

      (Probeerde met bier in mijn lijf een Schwantz grap te maken. Met of zonder bier: kan ik beter door hem laten doen die grapjes)

      • + 0
      • 4 apr 2022 - 01:05
    • Mercedes moet straks op pay drivers overstappen om het budget rond te krijgen.

      Toch een kans voor Stroll in de Mercedes?

      • + 0
      • 5 apr 2022 - 12:39

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (36)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
Bekijk volledige kalender
show sidebar