Kamui Kobayashi ziet mogelijkheden op 'moeilijke' Nürburgring
- Gepubliceerd op 16 jul 2011 19:01
-
18
- Door: Robin Smeets
Kobayashi is bezig aan een sterk seizoen. De Japanse coureur is sterker dan Sergio Perez en scoorde in Monaco met de vijfde plaats zijn beste resultaat ooit in de Formule 1. Kobayashi reed al eens eerder op de Nürburgring, twee jaar geleden in de GP2 Series. Destijds eindigde hij als negende en derde.
"Ik heb één keer op de Nürburgring gereden en toen eindigde ik in de GP2 als negende en derde", vertelde Kobayashi. "Ik weet nog dat het een best lastig circuit is en er is nogal wat hoogteverschil. Ik denk wel dat het snelle circuit, net als Silverstone, goed bij mij én de auto past."
"Onze auto presteert goed in hogesnelheidsbochten, dus hopelijk kunnen we weer een goed resultaat scoren. Ik kijk er in ieder geval erg naar uit. Ik vind het goed dat ze de Nürburgring en Hockenheim om de beurt op de kalender zetten, zo blijft er wat variatie."
Trending nieuws
-
Ocon legt uit hoe F1-coureurs denken over toekomst Verstappen
Esteban Ocon stelt dat de Formule 1-coureurs zich geen grote zorgen maken over een naderend pensioen van Max Verstapp...
22 jun 2026 11:22 -
Steun voor Red Bull na brandbrief van Brown
David Coulthard heeft hard uitgehaald naar McLaren-CEO Zak Brown. De Amerikaan stuurde onlangs een open brief naar de...
22 jun 2026 12:09 -
Steiner snoeihard over Aston Martin en Honda: "Dit is onacceptabel"
Guenther Steiner blijft erg kritisch op de motor van Honda. Aston Martin heeft in Monaco het eerste punt van het seiz...
22 jun 2026 10:09 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Norris jaagt op McLaren-prestatie van Hamilton
Lando Norris komt steeds dichter en dichterbij een bijzondere McLaren-prestatie van Lewis Hamilton. Als Norris in de ...
22 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Cadillac F1
- Punten 1.450
- Podiums 35
- Grand Prix 214
- Land MX
- Geb. datum 26 jan 1990 (36)
- Geb. plaats Guadalajara, MX
- Gewicht 64 kg
- Lengte 1,73 m
109.812 reacties op Cadillac F1
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sergio Perez
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (18)
Login om te reagerenPosts: 191
Laten we het hopen :), Kobayashi hoop ik later echt nog eens in een topteam te zien rijden.
Posts: 10.089
Button zei ook al dat de Nurburgring een lastig circuit was waar je echt perfect moet rijden voor een goede rondetijd
ziet er dus naar uit dat Vettel kan gaan knallen in zen thuis wedstrijd!
Posts: 321
Dus Vettel is de enigste die perfect rijd ?
Posts: 390
Gezien de stand in \'t WK wel, ja :D
Posts: 321
Vettel doet het inderdaad super,
Maar ik denk dat er in het F1 wereldje nog wel een paar rond lopen die in zo,n auto ook lekker presteren.
Posts: 7.033
in zo\'n auto als RBR kun je idd veel perfecter rijden dan elke andere auto op de grid. Heeft niks met Vettel te maken
Posts: 10.089
Vettel kan Perfecter rijden dan de meeste andere op de grid, vooral over 1 ronde gezien
Perfect rijden heeft niets met de auto te maken, je kan net zo Perfect rijden in een RB7 als in een Renault Clio
Ik zeg ook niet dat hij de enige is die het kan, maar hij blinkt er wel in uit!
Posts: 1.308
De enige vergelijking die je kan maken is met Webber. En perfect rijden heeft wel degelijk met de auto te maken. In een perfect gebalanceerde auto met gigantisch veel grip sluipt een foutje er lang niet zo snel in.
Posts: 7.033
precies .Henry
Posts: 4.499
Dit is zo\'n onzinnige discussie, enerzijds heb je F1 fans, aand e andere zijde heb je Vettel fans die Vettel een Übermensch vinden. Die discussie kun je niet met ratio winnen.
Posts: 321
Ik durf niet te stellen dat het niks met Vettel heeft te maken.
Hij doet het i.i.g beter als zijn teamgenoot,( ik had dat trouwens liever andersom gezien, maar dat terzijde )
Ik ben er live bij volgende week en hoop op een lekker weekendje voor McLaren
Posts: 38
Ik ben er live bij, dus hoop op een zeer goed resultaat voor Kobayashi. Voorspellingen gaan uit van regen, je weet maar nooit in de Eifel
Posts: 4.805
\"Kamui Kobayashi is ervan overtuigd dat hij volgende week een sterk weekend kan hebben op de Nürburgring als daar de Grand Prix van Duitsland zal worden verreden.\"
Als dat zijn enige criterium is, is hij dus al overtuigd van een sterk weekend, want de GP wórdt daar verreden. [/smartassmode]
On topic: Ik gun het hem absoluut, maar ik geloof in tegenstelling tot veel anderen niet dat hij ooit bij een topteam zal komen te rijden. Zijn teamgenoot heeft overall veel meer puur talent.
Posts: 2.418
Dat laatste roep ik ook al langer inderdaad, maar veel mensen willen hem toch graag in een Ferrari of een McLaren zien. Ik denk alleen niet dat hij de pure snelheid heeft, die je ook nodig hebt bij een topteam. :)
Posts: 2.418
Dat laatste roep ik ook al langer inderdaad, maar veel mensen willen hem toch graag in een Ferrari of een McLaren zien. Ik denk alleen niet dat hij de pure snelheid heeft, die je ook nodig hebt bij een topteam. :)
Posts: 1.434
<<Kamui Kobayashi is ervan overtuigd dat hij volgende week een sterk weekend kan hebben op de Nürburgring >>
Op de Nürburgring weer? Formula1 Great Britain 2011 Schumacher vs. Kobayashi CRASH
Het is een brokkenmaker en komt niet verder.
Posts: 408
Schumacher reed op Kobayashi in en Schumacher zei zelf dat het zijn eigen inschattingsfout was omdat hij te laat remde na DRS gebruikt te hebben. Niet Kobayashi\'s fout dus.
Posts: 2.418
Inderdaad, hij kan maar beter oppassen voor Schumacher. :-)