Kamui Kobayashi ziet mogelijkheden op 'moeilijke' Nürburgring

Kamui Kobayashi is ervan overtuigd dat hij volgende week een sterk weekend kan hebben op de Nürburgring als daar de Grand Prix van Duitsland zal worden verreden. De Japanner noemt het circuit in de Eiffel een 'moeilijke baan', maar denkt dat de karakteristieken wel bij de Sauber passen.

Kobayashi is bezig aan een sterk seizoen. De Japanse coureur is sterker dan Sergio Perez en scoorde in Monaco met de vijfde plaats zijn beste resultaat ooit in de Formule 1. Kobayashi reed al eens eerder op de Nürburgring, twee jaar geleden in de GP2 Series. Destijds eindigde hij als negende en derde.

"Ik heb één keer op de Nürburgring gereden en toen eindigde ik in de GP2 als negende en derde", vertelde Kobayashi. "Ik weet nog dat het een best lastig circuit is en er is nogal wat hoogteverschil. Ik denk wel dat het snelle circuit, net als Silverstone, goed bij mij én de auto past."

"Onze auto presteert goed in hogesnelheidsbochten, dus hopelijk kunnen we weer een goed resultaat scoren. Ik kijk er in ieder geval erg naar uit. Ik vind het goed dat ze de Nürburgring en Hockenheim om de beurt op de kalender zetten, zo blijft er wat variatie."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Artzy

    Posts: 191

    Laten we het hopen :), Kobayashi hoop ik later echt nog eens in een topteam te zien rijden.

    • + 0
    • 16 jul 2011 - 19:03
  • Button zei ook al dat de Nurburgring een lastig circuit was waar je echt perfect moet rijden voor een goede rondetijd
    ziet er dus naar uit dat Vettel kan gaan knallen in zen thuis wedstrijd!

    • + 0
    • 16 jul 2011 - 19:33
    • Dus Vettel is de enigste die perfect rijd ?

      • + 0
      • 16 jul 2011 - 20:06
    • Gezien de stand in \'t WK wel, ja :D

      • + 0
      • 16 jul 2011 - 20:45
    • Vettel doet het inderdaad super,
      Maar ik denk dat er in het F1 wereldje nog wel een paar rond lopen die in zo,n auto ook lekker presteren.

      • + 0
      • 16 jul 2011 - 21:15
    • in zo\'n auto als RBR kun je idd veel perfecter rijden dan elke andere auto op de grid. Heeft niks met Vettel te maken

      • + 0
      • 16 jul 2011 - 22:08
    • Vettel kan Perfecter rijden dan de meeste andere op de grid, vooral over 1 ronde gezien

      Perfect rijden heeft niets met de auto te maken, je kan net zo Perfect rijden in een RB7 als in een Renault Clio

      Ik zeg ook niet dat hij de enige is die het kan, maar hij blinkt er wel in uit!

      • + 0
      • 16 jul 2011 - 22:32
    • .Henry

      Posts: 1.308

      De enige vergelijking die je kan maken is met Webber. En perfect rijden heeft wel degelijk met de auto te maken. In een perfect gebalanceerde auto met gigantisch veel grip sluipt een foutje er lang niet zo snel in.

      • + 0
      • 16 jul 2011 - 22:50
    • precies .Henry

      • + 0
      • 17 jul 2011 - 01:34
    • Dit is zo\'n onzinnige discussie, enerzijds heb je F1 fans, aand e andere zijde heb je Vettel fans die Vettel een Übermensch vinden. Die discussie kun je niet met ratio winnen.

      • + 0
      • 17 jul 2011 - 06:46
  • Ik durf niet te stellen dat het niks met Vettel heeft te maken.
    Hij doet het i.i.g beter als zijn teamgenoot,( ik had dat trouwens liever andersom gezien, maar dat terzijde )
    Ik ben er live bij volgende week en hoop op een lekker weekendje voor McLaren

    • + 0
    • 16 jul 2011 - 22:17
  • Tweek

    Posts: 38

    Ik ben er live bij, dus hoop op een zeer goed resultaat voor Kobayashi. Voorspellingen gaan uit van regen, je weet maar nooit in de Eifel

    • + 0
    • 16 jul 2011 - 22:44
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    \"Kamui Kobayashi is ervan overtuigd dat hij volgende week een sterk weekend kan hebben op de Nürburgring als daar de Grand Prix van Duitsland zal worden verreden.\"

    Als dat zijn enige criterium is, is hij dus al overtuigd van een sterk weekend, want de GP wórdt daar verreden. [/smartassmode]

    On topic: Ik gun het hem absoluut, maar ik geloof in tegenstelling tot veel anderen niet dat hij ooit bij een topteam zal komen te rijden. Zijn teamgenoot heeft overall veel meer puur talent.

    • + 0
    • 16 jul 2011 - 22:48
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Dat laatste roep ik ook al langer inderdaad, maar veel mensen willen hem toch graag in een Ferrari of een McLaren zien. Ik denk alleen niet dat hij de pure snelheid heeft, die je ook nodig hebt bij een topteam. :)

      • + 0
      • 17 jul 2011 - 00:33
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Dat laatste roep ik ook al langer inderdaad, maar veel mensen willen hem toch graag in een Ferrari of een McLaren zien. Ik denk alleen niet dat hij de pure snelheid heeft, die je ook nodig hebt bij een topteam. :)

      • + 0
      • 17 jul 2011 - 00:33
  • Michael

    Posts: 1.434

    <<Kamui Kobayashi is ervan overtuigd dat hij volgende week een sterk weekend kan hebben op de Nürburgring >>

    Op de Nürburgring weer? Formula1 Great Britain 2011 Schumacher vs. Kobayashi CRASH

    Het is een brokkenmaker en komt niet verder.

    • + 0
    • 17 jul 2011 - 00:53
    • smvs

      Posts: 408

      Schumacher reed op Kobayashi in en Schumacher zei zelf dat het zijn eigen inschattingsfout was omdat hij te laat remde na DRS gebruikt te hebben. Niet Kobayashi\'s fout dus.

      • + 0
      • 17 jul 2011 - 09:58
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Inderdaad, hij kan maar beter oppassen voor Schumacher. :-)

      • + 0
      • 18 jul 2011 - 11:23

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Cadillac F1
  • Punten 1.450
  • Podiums 35
  • Grand Prix 214
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (36)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar