user icon

Sainz voelt zich thuis bij Ferrari: "Ik ben gelukkig hier"

  • Gepubliceerd op 04 jan 2022 11:38
  • comments 17
  • Door: Martijn Arnoldus

Carlos Sainz reed in 2021 zijn eerste volledige seizoen voor Ferrari. De Spanjaard deed het boven verwachting door teamgenoot en groot talent Charles Leclerc achter zich te laten in de rangschikking. Sainz heeft een contract tot 2023, maar de Spanjaard hoopt op een langer verblijf in Maranello. Ferrari heeft al aangegeven binnenkort met hem om de tafel te gaan zitten.

“Aangezien ik nog een jaar met mijn contract heb, heb ik geen haast”, zegt Sainz tegenover het Spaanse AS. “Maar het is waar dat ik mezelf op dit moment op de middellange tot lange termijn nergens anders zie dan bij Ferrari. Ik ben gelukkig hier, ik geniet er enorm van en ik ga na elke race met een glimlach op mijn gezicht en een gevoel van trots om een Ferrari-coureur te zijn naar huis. En als je daar de goede resultaten bij optelt, dan denk ik niet dat ik ergens beter af ben dan bij Ferrari. Ik ben blij om hier te zijn."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • delange

    Posts: 1.671

    Ik ben ook blij dat hij er is. Toch de meest aangename verrassing van al degene die verleden jaar van team veranderde. Ik ben dan ook erg nieuwsgierig naar volgend jaar.....Leclerc zal moeten gassen.

    • + 2
    • 4 jan 2022 - 11:41
    • Zodra Carlos een klein gezinnetje stichten is hij niet meer bij te houden...

      • + 0
      • 4 jan 2022 - 13:38
  • sailor

    Posts: 10.858

    Die Sainz is sterk gegroeid , hopelijk kan hij dat continueren en dan komt het goed Carlos

    • + 0
    • 4 jan 2022 - 11:54
  • And we are glad to have you Carlos

    • + 0
    • 4 jan 2022 - 12:11
    • And Carlos is glad to have Ferrari. And Ferrari is glad to have Charles. And Charles is very glad that he has us.

      And so, the Ferrari-circle-jerk is complete. Let's celebrate!

      • + 1
      • 4 jan 2022 - 12:15
    • Toch wel weer leuk, zo'n winterstop. Dan zitten we nog vol goede moed voor het nieuwe seizoen.

      @Mr.Monza; heb je nog wat hoopvolle berichten uit de laars te delen? Op 'het internet' zoemt het van de positieve vibes over Masterplan van Mattea. Ik geloof graag allemaal dat het waar is.

      • + 1
      • 4 jan 2022 - 12:17
    • @Eddy,
      Jazeker!
      Als we alles mogen geloven tenminste.
      Ferrari schijnt een hagelnieuwe pu ontwikkeld te hebben, een zogenaamd ' super leggero' concept, oftwewel een extreem lichte motor.
      Daarbij komt dat de nieuwe E10 branstof van Shell, een fossiel/ethanol combinatie in combinatie met de nieuwe pu, de Ferrari engineers een grote glimlach heeft bezorgd.
      Uiteraard is het afwachten hoe het totaalpakket op de baan presteert, maar er schijnt enthousiasme te zijn in Maranello.
      Uiteraard staat de rest ook niet stil.
      Laten we de tests afwachten of de boys and girls van Binotto, Zimmermann en Gualtieri echt reden tot lachen hebben.

      • + 1
      • 4 jan 2022 - 13:02
    • Intern wordt het concept de 'superfast' genoemd, dat schijnt te maken te hebben met de nieuwe verbrandingskamer.
      Maar dat soort termen komen voor rekening van de engineers zelf, die durf ik, nog, niet uit te spreken.

      • + 0
      • 4 jan 2022 - 13:07
    • @mr.Monza
      In hoeverre denk je dat de kans is dat de positieve berichten vooral van de Italiaanse media te optimistisch zijn? De buitenwereld weet het natuurlijk pas echt in maart, maar ik heb de Italiaanse media zelden zo enthousiast zien schrijven. Nu zoals je noemt de nieuwe E10 brandstof van Shell.

      Recent putte ik meer hoop uit wat Marca te zeggen had om eerlijk te zijn. Ook een beetje uit angst om valse hoop te hebben.

      • + 0
      • 4 jan 2022 - 14:04
    • @Dutch,
      De positieve berichten richten zich voornamelijk op de PU, welke totaal anders is dan voorheen, nieuwe legeringen, herplaatsing turbine en compressor, de compressor schijnt in de inlaatbox geplaatst te worden, intercooler,verbrandingskamer.
      Shell is ook aangeschoven aan de ontwerptafel van Wolf Zimmermann om van de pu en brandstof een twee eenheid te maken.
      Ik geloof zonder meer dat ze bij Ferrari tevreden en trots zijn op hun nieuwe innovatieve pu, dat optimisme deel ik ook.
      Hoe het totaalpakket zal gaan functioneren, daar is denk ik geen zinnig woord over te zeggen.

      • + 0
      • 4 jan 2022 - 15:03
    • Thanks amico. Dit zijn precies de berichten die ik wil horen. De negatieve berichten (oprecht niet gezien trouwens) negeren we tot de tests.

      • + 1
      • 4 jan 2022 - 15:16
    • Beetle

      Posts: 1.814

      @Monza, als superfast een verwijzing is naar de snelste Ferrari ooit zie ik het zonnig in.
      Superfast staat nu ook al op de snelste en beste straatlegale Ferrari 812.

      • + 1
      • 4 jan 2022 - 21:50
    • alflonzo

      Posts: 888

      Superfast is van origine een model gebaseerd op het 250 chassis uit de jaren 50 net als de Superamerica

      • + 0
      • 5 jan 2022 - 08:23
  • Mits Ferrari hem de mogelijkheden bied kan deze topper nog wel eens voor flinke verrassingen gaan zorgen.

    • + 1
    • 4 jan 2022 - 12:12
  • Kan niet wachten tot Jeddah...

    (in Bahrein wordt Carlos er al in de eerste ronde uitgekegeld door Stroll...)

    • + 0
    • 4 jan 2022 - 13:26
  • Arie54

    Posts: 4.242

    Is ook het enige team waar je moet willen rijden.

    • + 2
    • 4 jan 2022 - 15:07
  • Top duo daar bij Ferrari. Houden zo....

    • + 0
    • 4 jan 2022 - 17:28

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 537
  • Podiums 6
  • Grand Prix 141
  • Land ES
  • Geb. datum 1 sep 1994 (27)
  • Geb. plaats Madrid, ES
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar