Nick Heidfeld niet geheel tevreden over vernieuwd Silverstone

Daar waar de meeste coureurs zich tevreden uitlaten over het 'vernieuwde' Silverstone, is Nick Heidfeld er minder over te spreken. De coureur van Lotus Renault GP heeft vooral kritiek op de nieuwe uitloopstroken en op de compleet vernieuwde pitingang.

"Volgens mij had het beter kunnen zijn", vertelde Heidfeld tegen de Britse televisiezender ITV. "Ik maakte vrijdag een rondje te voet over het circuit en om eerlijk te zijn was ik behoorlijk verrast over de staat van het circuit. Het verbaasde me over de hoeveelheid werk er nog verzet moet worden."

"Verder is ook de pitingang te smal. Je komt daar met echt een heel hoge snelheid aan en opeens zit er een kleine, smalle kink in het asfalt. Daar snap ik de logica niet helemaal van. Er zijn nog enkele kleine dingen die om verbetering vragen."

Heidfeld reed gisteren voor het eerst op het nieuwe gedeelte van Silverstone, dat vorig jaar al werd geïntroduceerd. "Weet jij de reden waarom ze de lay-out veranderd hebben? Waarom hebben ze de oude niet gewoon behouden en er een nieuw pitcomplex gebouwd? De oude lay-out was beter. Deze is niet slecht, maar ik geef de voorkeur aan de oude", aldus Heidfeld.

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Kevin

    Posts: 5.397

    Ik ben zelf ook niet dol op veranderingen en ook ik vond het ook beter zoals het was.. Het is niet vaak dat ik het met Heidfeld eens ben maar hier geef ik em gelijk. Ik bedoel, Abbey is ineens bocht 1 geworden en die pitstraat slaat gewoon 3 bochten over.. Had die oude pitstraat toch gewoon gerenoveert.. Ik kan er gewoon niet echt aan wennen.. Misschien went het met de jaren?

    Wat mij wel positief lijkt overigens is de start zondag.. Met bocht 3 en 4 zullen daar wel meer positiewisselingen plaats vinden..

    • + 0
    • 9 jul 2011 - 00:55
    • ik kan aan alles wennen, behalve dat start/finish niet meer op de oude plek zit.. dat vind ik wel zo vreemd om te zien telkens, het is nu \'\'gewoon een recht stukje\'\'

      • + 0
      • 9 jul 2011 - 09:12
  • ives

    Posts: 1.278

    Mijn enige ervaringen met de nieuwe en de oude layout is door computerspelletjes zoals F1 CE en F1 2010, maar ik moet zeggen dat ik de oudere layout ook wel prefereer! Laatste snelle stuk onder de brug door was echt uitdagend (ok minder geschikt om in te halen). Maar wel lastiger voor de piloten dan de nieuwe sectie, die eigenlijk gewoon drie simpele bochten extra is.

    • + 0
    • 9 jul 2011 - 00:58
  • felix50

    Posts: 5.792

    Laat heidfeld zich maar op hem zelf richten want daar is volgens mij niemand tevreden over.

    • + 0
    • 9 jul 2011 - 10:30
    • Lul toch niet zo dom. Alsof hij het zo ontzettend slecht doet.

      • + 0
      • 9 jul 2011 - 12:07
    • felix50

      Posts: 5.792

      Vind jij dan dat hij het zo goed doet?

      • + 0
      • 9 jul 2011 - 12:16
  • Ik vind het verschikkelijk. Copse hoort gewoon de eerste bocht te zijn.

    • + 0
    • 9 jul 2011 - 12:10

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar