user icon

Sainz looft teamgenoot: ''Leclerc het snelste over één ronde''

  • Gepubliceerd op 27 nov 2021 15:41
  • comments 16
  • Door: Martijn Arnoldus

In de puntenstand is het verschil tussen beide Ferrari-coureurs nihil (6.5 punten), maar bij het kwalificatieduel is het een ander verhaal. Charles Leclerc staat 13-7 voor tegen Carlos Sainz. Die beweert dat niemand sneller is dan Leclerc over één ronde.

"Ik denk dat Charles de beste is op de zaterdag", vertelde Sainz aan het tijdschrift GP Racing. "Hij is een van de beste, zo niet de beste coureurs in de F1 van dit moment. Ik realiseer me dit nu pas als ik zie dat hij zich op zeer hoog niveau acteert. Ik heb het niet alleen over zijn snelheid, maar ook over het feit dat hij een zeer goede werkethiek heeft.''

Voor Sainz geeft deze battle met Leclerc extra motivatie om te presteren. "Het is een uitdaging die ik leuk vind en ik weet dat er waarschijnlijk niemand meer getalenteerd is dan Charles op een droge ronde in een Ferrari."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Dat denk ik eigenlijk ook niet. Beste qualifier van de grid.

    • + 0
    • 27 nov 2021 - 17:16
    • Zou kunnen. Maar ik vind het lastig om het zo te zeggen. Maar de cijfers zijn duidelijk in het voordeel van Charles en zit er inderdaad op de zaterdag goed bij. Alleen neigt dit naar omhoog praten van zijn eigen prestaties want als Charles zo goed is, kijk eens hoe dicht ik er bij zit (wat je wel vaker ziet bij meerdere coureurs) En dat heeft Carlos helemaal niet nodig. Ik vind het knap wat hij in zijn eerste jaar laat zien naast Charles.

      • + 3
      • 27 nov 2021 - 18:04
    • @FM19; beste qualifier van de grid? Nou, Charles is prima coureur hoor maar buiten het zichzelf omhoog praten wat Sainz doet zie ik ‘m niet als beste qualifier van de grid. Ja, na Hamilton, Verstappen, Russell en Bottas. In die volgorde ook denk ik, al zit er eigenlijk geen verschil tussen de eerste 2. Die rijden in een League of Their Own.

      • + 2
      • 27 nov 2021 - 19:32
    • johan_sb2

      Posts: 705

      Hij heeft vettel wel het nakijken gegeven. En die kon er ook wat van over één ronde. Maar tis moeilijk. Ik neig naar ham en ver. Kan me wel vinden in beemerdude zijn rijtje

      • + 1
      • 27 nov 2021 - 20:08
    • Lewis en Max zijn een zekerheidje.
      Bottas kan als hij de juiste mindset en setup heeft ook belachelijk snel zijn over een ronde.
      Russel durf ik eerlijk gezegd nog nieg te zeggen omdat we daar nog geen goede referentie voor hebben. Ricciardo had het wel maar de laatste tijd vind ik hem geen schim van wat hij (in verhouding) bij Red Bull liet zien.

      • + 1
      • 27 nov 2021 - 22:19
    • SennaS

      Posts: 1.837

      Als Sainz dat zegt als f1 coureur die er midden in zit en teamgenoot is geweest van o.a. Max en ric etc dan geloof ik hem wel.
      Ik heb geen enkele reden om het niet aan te nemen. Van Lewis weten we het, echter niet op alle baan soorten en van russell moeten we het nog afwachten, hij zou weleens kunnen verrassen in een mercedes.
      Het e.e.a. hangt ook af of het auto concept je ligt, zie ric bij mclaren terwijl ric bij rbr mega snel was over 1 ronde, zelfs Max moest het meestal afleggen. En vet vs ric bij rbr.

      • + 0
      • 27 nov 2021 - 23:15
    • Sainz werd door Verstappen, door Hulkenberg en door Norris in kwalificatie verslagen. Dat Leclerc het kwalificatieduel op dit moment wint van Sainz zegt me eigenlijk ook niet zo veel. Sterker nog, Sainz zit eigenlijk veel dichter op Leclerc dan ik had verwacht.

      Dat Leclerc goed is in kwalificatie geloof ik wel, maar echt uitzonderlijk vind ik hem niet. Dan maken Verstappen, Hamilton en Russell veel meer indruk. En ik zou Norris aan de hand van dit seizoen er ook boven plaatsen.

      • + 1
      • 28 nov 2021 - 01:19
  • oale

    Posts: 556

    Liever snel over een heel weekend, dan over 1 ronde tijdens de kwalificatie.
    Ik vind Charles nog niet tonen van wat men zegt dat hij aan potentie in zich heeft.

    • + 2
    • 27 nov 2021 - 18:44
    • Beetle

      Posts: 1.823

      Ik denk dat hij in een RB of Mercedes minimaal gelijk is aan Max of Hammiboy.

      • + 2
      • 27 nov 2021 - 19:09
    • MisterED

      Posts: 359

      Nee maakt teveel fouten. Daar heeft hij zich totaal niet in verbeterd.

      • + 7
      • 27 nov 2021 - 21:05
  • Heel chique van Sainz om zoiets te zeggen over zijn rechtstreekse en allereerste concurrent. Dat verdient respect. Nog even en hij steelt mijn hart...

    • + 0
    • 27 nov 2021 - 20:07
    • Wij van WC-Eend. Natuurlijk zal hij niet zeggen dat hij minder is dan hem. Zo zal Norris dat ook niet van een teamgenoot zeggen of andere teamgenoten van elkaar.

      Klinkt zuur, maar zo werkt het wel. Anders dan in een 'normale' bedrijfsleven dat je manager een lamzak is qua roddels ;)

      • + 2
      • 27 nov 2021 - 20:57
  • Driver87

    Posts: 278

    Ik zie niet het talent waar iedereen zo lyrisch over is. Sainz doet het in een eerste jaar on de Ferrari net zo goed/licht beter het hele jaar genomen. Ik vind Leclerc tov het 2019 seizoen bijvoorbeeld erg verbleken (los van de prestaties van de auto)

    • + 3
    • 27 nov 2021 - 21:03
    • Misschien moet je mijn Ferraribrilletje eens komen lenen...

      • + 0
      • 28 nov 2021 - 11:13
  • Een van de beste zoniet de beste
    Wie lacht er ook bij deze #$@@$$#@$@#& komaan
    Wat krijgen we allemaal te lezen zet lando maar eens in die rooie
    Tzal jullie laatste dag zijn daar pff die kunnen beter

    • + 0
    • 27 nov 2021 - 23:36

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 537
  • Podiums 6
  • Grand Prix 141
  • Land ES
  • Geb. datum 1 sep 1994 (27)
  • Geb. plaats Madrid, ES
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar